Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-17, 19:54
  #1
Medlem
Tja!
Har ätit Pyrazolam i ett par veckor nu!
Brukar slänga i mig ett par stycken sen somna om ett tag på morgonen och vänta på att dom ska kicka in.
Men dom sista 2-3 mornarna har jag typ hamnat i en dvala och fucking TRIPPAT efter jag tagit dom!
Har bl.a knullat, legat och snackat i telefonen, haft fest och lyssnat på musik m,m och sen bara POFF! Så vaknar jag upp och är helt förvirrad!
Jag menar vart tog bruden och musiken vägen liksom?
Så jävla skumt alltså. Typ hynos eller nåt!
Är som att man går in i nån drömvärld som man kan styra typ, jag vet inte hur jag ska förklara det! Känner mig helt vaken.
Undra vad fan det kan bero på?
Det måste ju bero på pillerna eller?
Annars är det ju tvär knas! Blev såhär imorse också!

Nån som är lite insatt i sånt här psyko shit? eller vart med om nåt liknande?
Citera
2013-10-17, 19:57
  #2
Medlem
FuGeeLalas avatar
Som jag skrev i pyra-tråden:
Lucid dreaming/klardrömmar. WILD (Wake induced lucid dreaming) är när man vaknar och är vaken 10-30min sen somnar om så har man lättare för att vakendrömma. Drick gärna 1liter äpplejuice (100% äpple) när du vaknar sen somna om, det ska göra det lättare för dig att klardrömma.

Detta är något man kan träna sig till och bli helt medveten i drömmen och göra vad som helst. (Ja, VAD SOM HELST!! Då det är en dröm du själv styr.)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande
Finns hur mycket information som helst om ämnet!
Citera
2013-10-17, 19:59
  #3
Medlem
Chimaras avatar
Äter du efter det du har blivit ordinerad att äta? att slänga i dig ett par "stycken" låter inte så sunt i mina öron! Gå till din läkare och tala om detta och fråga om du kan byta medicin.
Citera
2013-10-17, 20:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Som jag skrev i pyra-tråden:
Lucid dreaming/klardrömmar. WILD (Wake induced lucid dreaming) är när man vaknar och är vaken 10-30min sen somnar om så har man lättare för att vakendrömma. Drick gärna 1liter äpplejuice (100% äpple) när du vaknar sen somna om, det ska göra det lättare för dig att klardrömma.

Detta är något man kan träna sig till och bli helt medveten i drömmen och göra vad som helst. (Ja, VAD SOM HELST!! Då det är en dröm du själv styr.)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande
Finns hur mycket information som helst om ämnet!

Ok tack för länken!
Så det är inget att oroa sig för då? trodde jag höll på bli knäpp ju!
Sköljer alltid ner dom med ett glas grape juice innan jag somnar om!
Detta är helt nytt för mig asså, flummigt som fan ju!
Helt random grejer som händer i dessa drömmar.
Rätt coolt ändå nu när man vet lite mer om detta!
Citera
2013-10-17, 20:15
  #5
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chimara
Äter du efter det du har blivit ordinerad att äta? att slänga i dig ett par "stycken" låter inte så sunt i mina öron! Gå till din läkare och tala om detta och fråga om du kan byta medicin.

Pyrazolam är inget man får utskrivet av läkaren det köps på nätet eller på gatan om man så vill. Används oftast i russyfte eller ångestdämpning av dom som av någon anledning inte får bensodiazepiner utskrivet av en läkare. Svaga är tabletterna med, så ett par stycken hit eller dit spelar ingen stor roll

on topic: Klardrömmar som sagts tidigare, lär dig kontrollera dom så kan du få riktigt häftiga upplevelser. Jag brukar få liknande när jag har noddat på soffan länge och svävat in och ut ur sömnen på opioider
Citera
2013-10-17, 20:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Pyrazolam är inget man får utskrivet av läkaren det köps på nätet eller på gatan om man så vill. Används oftast i russyfte eller ångestdämpning av dom som av någon anledning inte får bensodiazepiner utskrivet av en läkare. Svaga är tabletterna med, så ett par stycken hit eller dit spelar ingen stor roll

Tack nu slapp jag förklara!

Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
on topic: Klardrömmar som sagts tidigare, lär dig kontrollera dom så kan du få riktigt häftiga upplevelser. Jag brukar få liknande när jag har noddat på soffan länge och svävat in och ut ur sömnen på opioider

Ok grymt! aldrig upplevt sånt på opioider, frågan är bara hur man ska bli bra på att kontrollera dom!
Citera
2013-10-17, 20:30
  #7
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leanBack
Ok grymt! aldrig upplevt sånt på opioider, frågan är bara hur man ska bli bra på att kontrollera dom!
Det är riktigt intressant och går att träna sig till att verkligen kunna vara medveten i sina drömmar och på så sätt kunna göra vad som helst.

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/dream-yoga.html
Mycket intressant som sagt!
Citera
2013-10-17, 20:33
  #8
Medlem
Power41s avatar
Du kan inte ge tips? Vill gärna testa att klardrömma nu när jag har läst lite om det
Det närmaste jag har varit var för några veckor sen då jag jag fick en snap (snapchat-appen).
Då drömde jag om det sen och skulle skicka tillbaka men tyckte att det inte var någon idé eftersom att det bara var en dröm och han skulle inte få den i verkligheten.
Citera
2013-10-17, 20:37
  #9
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Power41
Du kan inte ge tips? Vill gärna testa att klardrömma nu när jag har läst lite om det
Det närmaste jag har varit var för några veckor sen då jag jag fick en snap (snapchat-appen).
Då drömde jag om det sen och skulle skicka tillbaka men tyckte att det inte var någon idé eftersom att det bara var en dröm och han skulle inte få den i verkligheten.
Vet inte ifall du röker cannabis men ifall du gör det så är det nästan omöjligt, iallafall för mig. Kommer inte ens ihåg vanliga drömmar när jag röker.
Men de gånger jag haft uppehåll och försökt med WILD så har det gått sådär, har väl inte riktigt tålamodet till att verkligen försöka.
Meditation däremot fungerar utmärkt då man röker cannabis. Mäktiga upplevelser även där.
Citera
2013-10-17, 21:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Det är riktigt intressant och går att träna sig till att verkligen kunna vara medveten i sina drömmar och på så sätt kunna göra vad som helst.

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/dream-yoga.html
Mycket intressant som sagt!

Tack för tipsen, du verkar va rätt insatt i detta!
Är riktigt häftigt ska göra ett nytt försök imorgon nu när jag vet var det handlar om, drar väl en ny fest sådär på morgonkvisten eller nått kanske haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback