Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-22, 18:29
  #1
Medlem
gavlips avatar
Jag har läst på olika sidor att Google stänger ner Adsense konto utan förvarning. Antagligen är antagligen i många fall att användaren själv klickar på sina egna länkar eller att andra personer klickar på användaren länkar många gånger i följd, vilket registreras på något sätt som fusk. Men det verkar också som så att användare blir avstängda utan att de har en aning om vad avstängningen beror på.

Man skulle kunna tänka sig att personer som t.ex. vill jävlas med en kan klicka på ens länkar många gånger i följd för att sabotera för en. Om man ska satsa på Adsense och har inga planer på att fuska med något så vill man inte bli avstängd utan förvarning eller ens leva vetskapen om att det finns risk att man blir avstängd utan förvarning.

Har ni några synpunkter och erfarenheter av detta?

Jag undrar också vilka nischer inom Adsense som ni anser eller har bevis för är lättast att tjäna pengar på?
__________________
Senast redigerad av gavlip 2013-10-22 kl. 19:15.
Citera
2013-10-22, 22:00
  #2
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Men det verkar också som så att användare blir avstängda utan att de har en aning om vad avstängningen beror på. ... Man skulle kunna tänka sig att personer som t.ex. vill jävlas med en kan klicka på ens länkar många gånger i följd för att sabotera för en. Om man ska satsa på Adsense och har inga planer på att fuska med något så vill man inte bli avstängd utan förvarning eller ens leva vetskapen om att det finns risk att man blir avstängd utan förvarning.

Jo, man kan bli avstängd. Om det är en klickattack får man anmäla IP-numret till Google, böna och be om att de sätter igång den igen. Det kan ta några veckor, men det brukar inte vara nåt problem att få igång den igen. Men om du har fuskat får du aldrig tillbaka den, inte använda den på någon sajt.

Citat:
erfarenheter av detta?

Nej, bara ok erfarenheter, men har läst mycket från folk som haft problem.

Citat:
Jag undrar också vilka nischer inom Adsense som ni anser eller har bevis för är lättast att tjäna pengar på?

Dyra produkter, tjänster och vissa lyxvaror. Absolut inte kultur och underhållning. Är du intresserad, kolla upp keyword tool och checka vanliga nyckelord, vad dom kostar att använda i Adwords och hur stor konkurrens det är. Kolla t.ex. "mot rynkor" och andra anti-age produkter. De jag har sett kostar runt 120 pix för att vara med i sökresultaten. Så du skulle med lätthet kunna få minst en 50-lapp per klick för såna här ord. Men om du skriver om konst och litteratur kanske du bara får 50 öre, om ens det. Så det är mycket stor skillnad på vad man kan tjäna. Men nu är det så att adsense/adwords-orden följer med personerna som har sökt på olika grejer från sajt till sajt. Google "jagar" potentiella klickare genom att visa passande annonser för just dom när de surfar mellan sajter. Du kan alltså ha tur att få en hög klick på ett skitämne och andra sidan även skitklick även om du skriver om anti-age- och bantningsprodukter.
Citera
2014-05-01, 23:06
  #3
Medlem
De flesta som använder Adsense gör det för de är tvungna. Det finns inget alternativ om man ska ha en youtube kanal eller blogger.
Men skulle jag ha en stor egen sight skulle jag såklart inte ha alla ägg i en korg och ha olika annonsörer.
Citera
2017-01-31, 23:04
  #4
Medlem
kajus333s avatar
I min värld är dom pålitliga. Bra är att installera AdBlock på sin browser (firefox) så att man inte av misstag klickar på sina egna annonser. Vad jag förstått är dom petiga med detta och har trol. enormt känsligt dataupptag för det. Jag tjänar en slant varje år eller så.
Citera
2017-02-01, 00:10
  #5
Medlem
Kan starkt rekommendera det. Har aldrig hänt att dom stängt av mig eller missat en betalning.

Klicka inte på dina annonser och be inte dina vänner göra det så är det lugnt!
Drar in runt 20-30k i månaden på Adsense.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback