Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-20, 15:19
  #1
Medlem
Jag ser helst att du svarar på alla frågor så vi kan få detta ur världen.

Jag vill börja med att påpeka att jag skriver inlägget för att Cure är både en barndomsvän och granne till mig och det är antagligen därför jag har tagit på mig att göra denna förfrågan..

Jag hade helst sluppit skriva här överhuvudtaget och vi hade nog sluppit precis allt fjanteri om du tagit itu med saken när Cure gång på gång förfrågat dina synpunkter. Dock har moderatorerna varit snabba med att fortsätta hetsen med nya trådar och nya inlägg.

Jag ber även om ursäkt för att min tråd avhandlar flera varningar och banns i samma inlägg. Men det är en större härva som nu vävts ihop av dina duktiga moderatorer.

Att du nu bannar Cure, trots att han har i inlägg efter inlägg bett om att få din kommentar och trots att dina moderatorer hetsat vidare och startat nya trådar och inlägg på löpande bann - detta för att sen slänga fram en bann i yttrandefrihetensnamn - är helt förkastligt.

I följande inlägg har Cure bett om dina åsikter i hopp om ett avslutande av allt tramsande:

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=227892
Citat:
Men nu är det tredje jefla tråden som avhandlar mitt missnöje mot 47:an och Fet-Evert. Ingen av dessa trådar var skapad av mig. Det räckte absolut med Samhains tråd (som admin inte har svarat på ännu).
Citat:
Dock skall det bli kul att få svar av herr Fet-Evert och Admin - och därmed få skiten avslutat.
Citat:
Admins ord i Samhaims tråd räcker för mig. Så naturligtvis blir följdfrågan varför du kommenterar mitt lilla inlägg istället för Fet-Everts totalt regelvidriga, onödiga och skitnödiga tråd...?
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=227823
Citat:
Jag hoppas verkligen att den inte blir låst på grund av flashbacks egna moderatorer. Samhain har mycket bra punkter i tråden som jag vill se vår Admin kommentera.
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=225719
Citat:
Då skulle jag vilja höra admin svara på Samhain's första och andra inlägg.

Ingen av dessa trådar är startade utav Cure utan varit framtvingade av moderatorerna. Detta trots att Cure flertalet gånger har bett om att du skall svara - så alla tramserier kan slippas. Det är förståeligt att Cure är jävligt trött på fjanterierna från din 'personal'.

---

Vi tar det från början. Var god och svara på mina frågor första gången. Så vi kan skippa evighetesdiskussionen och dina moderatorers fjantiga trådar i Flashback.
Allt började med Fet-Evert's inlägg i Kriminologi & Juridik-forumet.
http://forum.flashback.info/scandina...4&postcount=18

Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Finns det någon moderator här? Martin 1 har plågat forumet för invandringspolitik med dylik dynga. Mönstret är detsamma. Martin 1 lusläser dagspressen efter brott och de som Martin genom sin "intuition" bedömer vara begångna av invandrare, klipper och klistrar han in i forumet. Detta har renderat i en fet varning i forumet för invandringspolitik:
http://www2.flashback.info/scandinav...729#post790729

Några synpunkter angående Martins insats i denna tråd:

1. Denna tråd hör förmodligen inte hemma i kriminologi

2. Att klistra in hela artiklar är ett brott mot upphovsrättslagen

3. Irritationen bland deltagarna i detta forum verkar vara lika stort som i forumet för invandringspolitik över detta ofog

---

1. Är det verkligen upp till icke-modererande moderatorer att förstöra trådar med att hetsa fram bann mot användare?
2. Hör detta till vanligheterna?
3. Är det okej för användare att gå off topic och försöka uppmana till banns i trådar?

---

Jag är varken invandrarfientlig, rasistisk, nationalistisk, neger, rakad eller Sverige Demokrat och står absolut inte på martin1 sida när det gäller politiska ideologier. Men framtvingandet av martin1's bann irriterade även mig fruktansvärt mycket.

Cure slängde fram den kanske onödiga posten:
Citat:
Absolut! Tex martin1's bann är ett direkt hån mot allt som flashback har stått för. Att fet-evert runkar fram en bann i det stängda outlaw är förkastligt.

Fet-evert, kom du på tangentbordet när du vann pollen?

--

Mitt förslag lyder således: Släng ut fet-evert. Sluta grupprunka. Öppna outlaw. Tillåt oss diskutera banns istället för dessa jävla fjanterier.
Inlägget gjordes i tråden "Hur kan vi göra er ännu gladare?".

Nu undrar jag följande:
4. Tycker du att det lilla fjantiga inlägget räcker för att generera en bann?
5. Tror du att en moderator hade blivit bannad för samma inlägg?
6. Trots att inlägget inte var i toppklass och ordet 'runka' ingick - så måste du hålla med om att det ingick lite konstruktiv kritik?
7. Blev TopDawg nånsin tempbannad eller varnad för sitt betydligt regelmässigt vidrigare inlägg? (Du kommer ihåg det.. Det var riktat till kickan2)

Efter att Cure blivit bannad startar Samhain en tråd som avhandlar bannen. 47:an tar tråden brutal-offtopic för att sedan splitta den och göra en privat tråd i Flashback forumet? Detta trots Cure's uppmaning om att inte gå offtopic och låta dig hantera situationen. Varför lät du moderatorerna fortsätta att hetsa upp stämningen?

Samhains tråd:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=225719

47:ans nya offtopic-tråd:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=227823

Gång på gång skall det hetsas vidare trots uppmaning av Cure att tramserierna inte är intressanta.

När man inte trodde att det kunde bli värre. Vad händer.. Jo! Fet-Evert startar en nya tråd där han även hävdar sin rätt att temporärt stänga av vissa regler:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=227892

Personligen tycker jag att Cure svarar väldigt sakligt på frågorna trots tramserierna från din staff's sida.

Ytterligare några frågor:
8. Tycker du att den tråden höll sig till reglerna?
9. Kan pluxor i nästa tråd han skapar köra en: "Moderatorer i detta forum. Skit i reglerna 1.1-1.7" - och därmed posta barnporr?

Flertalet användare har i samtliga Cure-trådar uttryckt sin åsikt om att det tydligen är stor skillnad på vad som tillåts av moderatorer och användare. 10. Kan du verkligen inte se detta?

Både jag och Cure var aktiva i Flashback på den gamla goda tiden och spred de absolut tidigaste FNA på AmiXpress bbs:er över 14k4 modem över hela norden. Detta var långt innan gemene man hade internet-access. Jag vet att Cure har engagerat sig betydligt längre än vad de allra flesta i din staff för sprida flashback och yttrandefriheten. Vi bägge skrev på forumet när det inte ens krävde reggning. Jag antar att det är därför Cure tar åt sig lite extra mycket när du och din crew stampar på yttrandefriheten.

Det är förkastligt att du låter din crew först banna för det första fjantiga lilla inlägget, som trots allt innehöll en del konstruktiv kritik - och det är ett hån att du sedan bannar efter låtit din crew gå offtopic och piska upp stämningen - detta trots att Cure bad om att tramserierna skulle upphöra.

11. Har flashback verkligen sjunkt såhär lågt?

12. Hur kan ni förvänta er att användarna ska hålla sig borta från personangrepp när vi har moderatorer som kallar folk för idioter höger till vänster?
http://forum.flashback.info/scandina...1&postcount=12

Jag motsätter mig Cure bann för att den var uppenbart framprovocerad. Den är ett hån mot flashback och yttrandefriheten.
Citera
2005-07-20, 16:24
  #2
Medlem
Maeglins avatar
Topdawg är varnad nu om du inte märkt det.
Sen fanns det inte en snöbollschans i helvetet att killen hade fått stanna iallafall efter att han undrat om topdawg ejakulerat på sitt tangentbord. För mig som inte är insatt så ser det hela rörigt ut.

Kom ihåg att även moderatorerna provoceras och bara för att din polare blev det berättigar det inte honom till att bete sig hursomhelst.
Citera
2005-07-20, 16:47
  #3
Avstängd
PolarenPärs avatar
Om du läser detta så ser du ju att det är mer än bara det senaste tjafset:
http://forum.flashback.info/scandina...29&postcount=1 Han har ju inte uppträtt reko så varför skulle han inte få vad han förtjänar?
Citera
2005-07-20, 17:14
  #4
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
Jag ber även om ursäkt för att min tråd avhandlar flera varningar och banns i samma inlägg. Men det är en större härva som nu vävts ihop av dina duktiga moderatorer.

Jag väljer att enbart svara frågorna kring Cures varning.
Det är gällande denna vi nu diskuterar.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
Att du nu bannar Cure, trots att han har i inlägg efter inlägg bett om att få din kommentar och trots att dina moderatorer hetsat vidare och startat nya trådar och inlägg på löpande bann - detta för att sen slänga fram en bann i yttrandefrihetensnamn - är helt förkastligt.

Han har lika lite som någon annan rätt att kräva svar från mig i någon specifik diskussion. Jag väljer i vilka trådar jag vill debattera, och vilka trådar jag anser viktiga. Detta är bara att respektera.
Är jag en dålig Admin för det?
Jag kan omöjligt besvara och delta i samtliga diskussioner, därför väljer jag att fokusera på de jag anser viktigast. Ditt inlägg var ett av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
I följande inlägg har Cure bett om dina åsikter i hopp om ett avslutande av allt tramsande

Ultimatum fungerar inte på Flashback.
Man kan inte säga "Jag lovar sluta tramsa ifall Admin svarar mina frågor ...". Sköter man sig inte, så åker man ut. Men innan dess får man oftast både tillsägelser och varningar, så det kommer sällan som någon överaskning. Rreglerna är samma för oss alla, och det gäller även Cure.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
Ingen av dessa trådar är startade utav Cure utan varit framtvingade av moderatorerna. Detta trots att Cure flertalet gånger har bett om att du skall svara - så alla tramserier kan slippas. Det är förståeligt att Cure är jävligt trött på fjanterierna från din 'personal'.

Ingen tvingar Cure att svara. Det är däremot bra ifall han gör det,m ifall någon söker hans åsikt. Men knappast inte lämpligt ifall han inte kan debattera utan att bryta mot reglerna.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

1. Är det verkligen upp till icke-modererande moderatorer att förstöra trådar med att hetsa fram bann mot användare?

Jag anser inte att det är att hetsa någon. Däremot har man både som användare och moderator rätten att uttrycka sin åsikt ifall man anser att något inte gått korrekt till. Detta sker redan idag, och kommer garanterat att ske i framtriden.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

2. Hör detta till vanligheterna?

Om du syftar på ditt exempel, så vet jag inte hur vanligt det är. Att däremot användare (med eller utan moderatorstatus) uttrycker sitt missnöje mot andra anmvändare (med eller utan moderatorstatus) händer återkommande. Jag skulle inte säga ofta, men det är inte direkt ovanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

3. Är det okej för användare att gå off topic och försöka uppmana till banns i trådar?

Nej. Off-topic är inte OK. Det brukar resultera i en tillsägelse.
Upprepade tillsägelser kan i sin tur resultera i en varning.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

4. Tycker du att det lilla fjantiga inlägget räcker för att generera en bann?

Vi röstar aldrig om någon ska bli bannlyst eller ej, utan ifall man ska få en varning. Ifall majoriteten vid en omröstning anser att det är ett regelbrott som enligt regelboken bör ge en varning, så delas en sådan ut. Jag anser att Cure ska respektera reglerna precis lika mycket som oss övriga.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

5. Tror du att en moderator hade blivit bannad för samma inlägg?

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

6. Trots att inlägget inte var i toppklass och ordet 'runka' ingick - så måste du hålla med om att det ingick lite konstruktiv kritik?

Vi har dessvärre lite högre krav på retoriken än så. Majoriteten ansåg att Cure gick för långt, och tilldelades därför en varning efter avslutad omröstning.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

7. Blev TopDawg nånsin tempbannad eller varnad för sitt betydligt regelmässigt vidrigare inlägg? (Du kommer ihåg det.. Det var riktat till kickan2)

Ja. Se länk:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=228156

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

Gång på gång skall det hetsas vidare trots uppmaning av Cure att tramserierna inte är intressanta.

Om någon bryter mot reglerna, så kan Cure skicka en report post ang. detta. Reglerna är samma för oss alla, inte bara Cure måste följa dem.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

8. Tycker du att den tråden höll sig till reglerna?

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

9. Kan pluxor i nästa tråd han skapar köra en: "Moderatorer i detta forum. Skit i reglerna 1.1-1.7" - och därmed posta barnporr?

Förstår inte frågan. Hur kom Pluxor in i den här diskussionen?

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

Flertalet användare har i samtliga Cure-trådar uttryckt sin åsikt om att det tydligen är stor skillnad på vad som tillåts av moderatorer och användare. 10. Kan du verkligen inte se detta?

Nej. Det kan jag inte se.
Och jag tror inte på det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

Både jag och Cure var aktiva i Flashback på den gamla goda tiden och spred de absolut tidigaste FNA på AmiXpress bbs:er över 14k4 modem över hela norden. Detta var långt innan gemene man hade internet-access. Jag vet att Cure har engagerat sig betydligt längre än vad de allra flesta i din staff för sprida flashback och yttrandefriheten. Vi bägge skrev på forumet när det inte ens krävde reggning. Jag antar att det är därför Cure tar åt sig lite extra mycket när du och din crew stampar på yttrandefriheten.

Jag tycker personligen att det är verkligen trist när vi tvingas kasta ut användare. Känns inte alls bra. Men ... Jag kan å andra sidan inte ha användare som inte respekterar reglerna här. Och ärligt talat, har man fått flera vartningar så kanske man borde tänka sig för både en och två gånger innan man kastar sig in i debatten. Någonstans har ju uppenbarligen något gått väldigt snett. Majoriteten av användarna här lyckas debattera utan varken varningar eller tillsägelser. Det borde väl isf. även cure klarat av.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

Det är förkastligt att du låter din crew först banna för det första fjantiga lilla inlägget, som trots allt innehöll en del konstruktiv kritik - och det är ett hån att du sedan bannar efter låtit din crew gå offtopic och piska upp stämningen - detta trots att Cure bad om att tramserierna skulle upphöra.

Det är fel. Cure har inte blivit bannlyst pga ett enskild inlägg. Han har blivit bannlyst pga att han återkommande gånger blivit varnad, och vid ett tillfälle även temporärt avstängd. användaren klarade inte av att uppföra sig i forumet och följa reglerna, och blev till slut bannlyst.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

11. Har flashback verkligen sjunkt såhär lågt?

Jag anser att Flashback håller en hög nivå, och att vi hela tiden går i rätt riktning. att saker blir bättre. Men det låter som du inte håller med. trist isf. Men jag får respektera din åsikt, och konstatera att vi inte alltid har samma åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

12. Hur kan ni förvänta er att användarna ska hålla sig borta från personangrepp när vi har moderatorer som kallar folk för idioter höger till vänster?

Även moderatorer får varningar. Reglerna är samma för alla.

Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo

Jag motsätter mig Cure bann för att den var uppenbart framprovocerad. Den är ett hån mot flashback och yttrandefriheten.

Provokation är ingen orsak till att bryta mot reglerna.

mvh.
admin
Citera
2005-07-20, 18:53
  #5
Administrator
admins avatar
Jag har nu raderat fem inlägg som inte har det minsta med varningen av "cure" att göra. Jag har redan tidigt förklarat att den här avdelningen är öppen på prov, och funkar den inte så stängs den omgående.

Den här tråden gäller ENBART ifall det finns några oklarheter angående varningen mot cure. Övrig information och annan fakta är fullkomligt ointressant och ska inte vara i den här tråden.

admin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback