Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-19, 09:10
  #1
Avstängd
Worldwarthrees avatar
Zombiefilmen Zone 261 utspelar sej i Landskrona där motsättningarna mellan blattar och svennar har gått långt.

Denna film är försenad av en uppenbar anledning. Man tänker att man ska spara den filmen tills det blir så stora motsättningar mellan svenskar och blattar att man sedan tänker sända filmen med den "brilljanta" repliken i filmen. "Vi är alla smittade".

Smittade av det som i world of warcraft kallas sha. som i ordet shaman.

Det jag vill förklara är att vi kommer att bli smittade av hat osv. Vad blint hat beror på vill jag bara förklara enligt en religiös aproach.

Så jag är mycket säker på att det ligger en agenda bakom filmen som ska få oss att arbeta tillsammans. Dock är jag mycket medveten om att de som tänkt ut strategin lever i en fantasi värld. Dom som tar in allting de läser på gammelmedia och sväljer allt med hull och hår kan svälja filmens undermedvetna budskap.

Jag är övertygad om att denna strategi inte kommer att fungera.. kanske fungerar den på svagsinta.

Kommer denna film att underlätta och späda ut motsättningarna som kommer?

Diskutera. Detta kan passa bättre under konspirationsteorier. Men jag valde att posta den i i&i när det i högsta gran reflekterar strategin att få blattar och svennar att arbeta tillsammans för det är det integration handlar om i slutändan.
__________________
Senast redigerad av Worldwarthree 2013-12-19 kl. 09:15.
Citera
2013-12-19, 09:33
  #2
Medlem
Nu har jag aldrig hört talats om filmen utan jag tar dina ord som de är, men är det verkligen så ovanligt att två parter bråkar och sedan tvingas samarbeta i en film?

Det känns ju snarare som ett klassiskt recept.

Man hade kunnat säga så om en massa filmer. Män och kvinnor, barn och vuxna, rika och fattiga, aliens och människor, maskiner och människor, coolingarna och nördarna, snygga och fula - och ja, till och med zombies och människor. Invandrare och infödda är inget nytt heller.

Jag tror inte att det är någon konspiration. Till och med om politik på något sätt hade varit inblandat så hade det nog snarare varit så att filmen riktade sig till en specifik målgrupp.
__________________
Senast redigerad av 3. 2013-12-19 kl. 09:45.
Citera
2013-12-19, 09:41
  #3
Avstängd
chad1s avatar
Svenskar är missnöjda med många invandrargrupper i sverige men jag tror vi kan alla hålla med om att det största hotet är islam!

Svennar, negrer och andra invandrargrupper måste enas om man ska motverka islamiseringen av sverige.
Citera
2013-12-19, 10:31
  #4
Avstängd
Worldwarthrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chad1
Svenskar är missnöjda med många invandrargrupper i sverige men jag tror vi kan alla hålla med om att det största hotet är islam!

Svennar, negrer och andra invandrargrupper måste enas om man ska motverka islamiseringen av sverige.

Japp Islam är Svenska folkets största hot. Det håller jag med om.
Citera
2013-12-19, 10:35
  #5
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwarthree
Japp Islam är Svenska folkets största hot. Det håller jag med om.


hur ska vi lycka få folk att vakna som skrattar åt islamiseringen?, tom olika invandrare som är ateister har vaknat snabbare än den sovande svensken.

det var visst off topic, jag har inte mycket att säga om filmen, inte ens hört talas om den eller att den skulle vara försenad.
Citera
2013-12-19, 11:28
  #6
Medlem
nutkjells avatar
Tröttsamt med zombiefilm som ska gestalta samhällsproblem eller politik. bu.
Citera
2013-12-19, 13:37
  #7
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2013-12-20, 02:19
  #8
Medlem
Ända sedan originalet Night of the Living Dead från 1968 har zombiefilmer handlat om personer med olika bakgrund som tvingas samarbeta för att överleva. Inget nytt under solen, och vad är konspirationen?
Citera
2013-12-20, 07:15
  #9
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwarthree
..Denna film är försenad av en uppenbar anledning...
Från filmens hemsida, skrivet i november: Nu laddar vi upp inför den sista inspelningsveckan i Stockholm för att sedan ta materialet till klippbordet. Vi kan redan nu säga att vi har material i Hollywoodklass. ZON 261 kommer nästa höst att ta hela världen med storm!
Så varför påstår du att filmen är försenad och att de 'kommer att spara den'?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2013-12-20 kl. 07:43.
Citera
2013-12-20, 09:09
  #10
Medlem
För övrigt ser jag fram emot zombiestormningen av citadellet i Landskrona, som utlovats i en artikel jag läst. Det är ju inte direkt ofta man ser såna här filmer producerade i Sverige, speciellt inte i en stad man känner igen sig hyfsat i.
Citera
2013-12-20, 09:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Från filmens hemsida, skrivet i november: Nu laddar vi upp inför den sista inspelningsveckan i Stockholm för att sedan ta materialet till klippbordet. Vi kan redan nu säga att vi har material i Hollywoodklass. ZON 261 kommer nästa höst att ta hela världen med storm!
Så varför påstår du att filmen är försenad och att de 'kommer att spara den'?

TS är väl färgad av en värld baserad på den lilla kub som kallas I&I. Jag kan tänka mig att om man hängt där för länge så blir hela ens världsbild rubbad till att tro att det är de mot världen.
Citera
2015-01-20, 04:27
  #12
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Hur går det med denna filmen, någon som vet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback