Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-19, 23:40
  #1
Medlem
Ingenssons avatar
När det kommer till Superman har jag tänkt på ganska många saker om kryptonit.
Superman är känslig när han kommer nära kryptonit va? Är det inte hur simpelt som helst för honom då att bara slänga typ en byggnad på där han antar att kryptoniten är.

Har inte läst detta men har för mig att Batman gjorde en suit av kryptonit. Men jaha Superman, så snabbt du upptäckte det, varför hoppade du inte ner för taket eller sprang så långt bort du kunde och bara slängde en lastbil eller något annat tänkte jag.

Det känns som att kryptonit är den mest idiotiska vapnet någonsin och för att vara så smart så är Superman väldigt dum som exposerar sig för det hela tiden. Det är ju inte som att någon kan ta fast honom direkt och tvinga kryptonit in i hans mun.

Finns det någon vettigt förklaring för detta?
Citera
2014-01-19, 23:44
  #2
Medlem
AquaRegias avatar
Han är väl för "bra" för att döda folk? Så att kasta en byggnad kommer nog inte på fråga.
Citera
2014-01-19, 23:47
  #3
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Han är väl för "bra" för att döda folk? Så att kasta en byggnad kommer nog inte på fråga.

Men känns ändå lite idiotisk. Han kan ju lyfta byggnaden snubben är i då. Kasta in en gas fylld med sömningsmedel eller whatever.

Och efter ett tag måste han ju döda som han gjorde nu med General Zodd om det inte går att lösa på annat sätt.
Citera
2014-01-20, 02:50
  #4
Medlem
semuors avatar
Glad att läsa att det faktiskt finns folk som sitter och ältar sånt här på sin fritid.
Citera
2014-01-20, 03:23
  #5
Medlem
Kryptonit finns där för att skurkarna ska ha nåt vapen och någon fördel gentemot superman.

Knasigt men annars skulle superman fixa allt redan på sidan 1.
Citera
2014-01-20, 06:31
  #6
Medlem
Gin-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Knasigt men annars skulle superman fixa allt redan på sidan 1.

Precis, hade ju inte blivit mycket till serie annars haha

Det finns alltid hinder, eller moraler som gör att hjältar inte kan fixa allt från starten för då blir det helt enkelt ingen match och allt skulle vara över direkt och levt lyckliga i resten av sina liv ^^
Citera
2014-01-22, 22:36
  #7
Medlem
Uncle Dukes avatar
Skurkarna överraskar ju alltid Stålmannen. De väntar tills han är nära innan de drar fram kryptonitvapnen eller vad de nu har. Utan överraskningsmomentet skulle de aldrig kunna komma tillräckligt nära honom. Antagligen gömmer de kryptoniten i bly (som inte kan genomträngas av Stålmannens röntgenblick) tills de drar fram det.
Citera
2014-01-24, 01:30
  #8
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Skurkarna överraskar ju alltid Stålmannen. De väntar tills han är nära innan de drar fram kryptonitvapnen eller vad de nu har. Utan överraskningsmomentet skulle de aldrig kunna komma tillräckligt nära honom. Antagligen gömmer de kryptoniten i bly (som inte kan genomträngas av Stålmannens röntgenblick) tills de drar fram det.

Men de e roligt hur han inte känner den tills han kommer fram.. Det som är mer roligt är att han inte bara springer därifrån.. För han blir normal..
Citera
2014-01-24, 04:41
  #9
Medlem
Plöjde serier i yngre ålder och har alltid stört mig på att Superman är för "perfekt" och det löjliga kryptonitvapnet som uppenbarligen uppfanns för att göra serien längre än en sida. Sen har ju Supermans superkrafter varierat i styrka men ju större krafter desto tristare enligt min mening. Gillade och gillar mest maskerade vardagshjältar utan superkrafter och Batman är givet min stora hjälte. Underbar storyline och ärkefiender. Men har även gillat de med superkrafter. Minns att Blixten var min favorit, dock inte varför, vid sidan om Spider-Man, där den sistnämnde enligt min mening har lagoma krafter, som dessutom strular ibland, och även i övrigt en skön grundstory.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback