Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-11, 21:56
  #13
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
Problemet är väl att de är rätt så törstiga

Vad vill trådskaparen ha, är det låga driftskostnader? Varför diesel?
Ts vill ha en driftsäker bil som drar lite soppa. Alltså inte en mercedes s-klass hehe.. men kanske en passat 1,9 tdi? Vanlig pendlarbil och vet dom som gått 60k+, de drar lite. Vet dock inte om de är driftsäkra men har haft en själv o hade ej problem med den.

Anledningen till att han ska diesel är mest troligt att han ska pendla..
Citera
2014-02-12, 07:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
Ts vill ha en driftsäker bil som drar lite soppa. Alltså inte en mercedes s-klass hehe.. men kanske en passat 1,9 tdi? Vanlig pendlarbil och vet dom som gått 60k+, de drar lite. Vet dock inte om de är driftsäkra men har haft en själv o hade ej problem med den.

Anledningen till att han ska diesel är mest troligt att han ska pendla..
Jag håller med, och då faller äldre Mercedes och Hilux som några föreslagit bort, de är för törstiga. Golf och Passat är utmärkta val. Har ts däremot tillgång till fri diesel däremot, då är ju förbrukningen underordnad.
Citera
2014-02-12, 12:04
  #15
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hösten
Jag håller med, och då faller äldre Mercedes och Hilux som några föreslagit bort, de är för törstiga. Golf och Passat är utmärkta val. Har ts däremot tillgång till fri diesel däremot, då är ju förbrukningen underordnad.
Men nu skrev ts att den ska dra lite helst. Han kanske får gratis diesel men vill ändå ha en som drar lite, varför får du tänka ut själv.
Citera
2014-02-13, 22:59
  #16
Medlem
Har själv en vw passat tdi -04 kombi, drar hyffsat lite ~0.6 vid vardagligt bruk och ~0.7 vid 120-160km/h. Byter man filter och olja som man ska så håller motorn en evighet, gäller med alla bilar men kan säga att jag är riktigt nöjd med hållbarhet och kvalité!

Mvh.
Citera
2014-02-13, 23:12
  #17
Medlem
rejvgudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankarbarn
Du ska ha en Mercedes, helst med sugmotor.
+1
I framtiden, när mänskligheten är utrotad, kommer kackerlackorna åka omkring i MB 200D W123.
Citera
2014-02-17, 21:32
  #18
Medlem
ew80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Jag funderar på att köpa mig en billig diesel-bil, begagnad.

Det enda jag är ute efter är en riktigt hög driftsäkerhet. Jag vill ha en bil som bara går och går och går, utan att krångla. Den får gärna vara bränslesnål också.

Andra faktorer som komfort, finesser, utrymme o.s.v, spelar nästan ingen roll så länge jag får tag på en bil som håller i längden, och som jag kan lita på!

Tips?

Skoda Octavia har själv en 08:a 1,9tdi som rullat 20k+, 5,2liter/100 km, i snitt sommar/vinter , 2000 i årsskatt med enda onormala ny kylare och egr kylare nyligen så det borde vara ett bra köp kanske i övre spannet dock
__________________
Senast redigerad av ew80 2014-02-17 kl. 21:36.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback