Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2014-02-24, 14:22
  #97
Medlem
Jag föreslår också en Range Rover . Enorm värdeminskning.
Citera
2014-02-24, 21:18
  #98
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejvgudrun
Icke! Volkswagen Phaeton 6.0 W12 4MOTION Automatik för 4999 EUR
Tyvärr har inte den bilhandlaren det bästa ryktet i stan.

Den motorn är fullständigt livsfarlig att äga! Stort undvik på den.

En polare blåste toppackningarna på sin. Han hade inte råd att laga den, fick sälja den som repobjekt. Knappt det gick heller. Bara toppackningarna (materialet) gick på 8000:-

Fast det är ju också därför den är billig. Den var asdyr ny och är fortfarande när det gäller drift och underhåll.

Dessutom får jag bidra med en sån här pärla!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT

Kan man pruta 6000Euro kryper denna under magiska 200k-gränsen...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT
__________________
Senast redigerad av Min-Mamma 2014-02-24 kl. 21:30.
Citera
2014-02-26, 00:48
  #99
Medlem
rejvgudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
Den motorn är fullständigt livsfarlig att äga! Stort undvik på den.

En polare blåste toppackningarna på sin. Han hade inte råd att laga den, fick sälja den som repobjekt. Knappt det gick heller. Bara toppackningarna (materialet) gick på 8000:-
Och 8000:- i reservdelar är mycket för en motor i den storleken/prisklassen?
Du och din polare verkar vara duktigt naiva. Denna bil kostade över miljonen ny. Delarna kostar därefter. 8000:- är i dessa sammanhang kaffepengar. Det kosar om man vill vara med att leka med dom stora pojkarna.

W12an är varken bättre eller sämre än andra motorer, bara lite dyrare. Typ 1/3 dyrare än V8an. Problemet med W12an är att den fyller motorrummet totalt, så det blir ofta att man måste lyfta motorn.

Köper man en äldre lyxkryssare så får man räkna med att åka på en saftig räkning förr eller senare. Då gäller det att ha pengar i madrassen.

Saxat från ett annat forum där man diskuterar servicekostnaderna på en Maserati Quattroporte de två första åren.

Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback