Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 22:25
  #181
Medlem
goran744s avatar
Köper du tre tvättmaskiner av märket MIELE så har dina trettiotusen försvunnit i ett nafs. Pengar är ingenting och allting.
Vad får du för tusen kronor? ca 13 pizzor.
Varför inte tjäna det man vill tjäna? Du säljer dig för det priset du tycker du är värd helt enkelt och den som ger dig det du vill ha tycker att du är värd det.
Citera
2017-11-29, 17:49
  #182
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Jag skulle gärna tjäna mer än 40.000 i månaden. Inte för att jag behöver det, men jag skulle gärna vilja ha ett rejält sparande så jag vet att jag skulle klara mig i de flesta situationer. Livet blir enklare med mycket pengar.
Citera
2017-11-29, 19:34
  #183
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag skulle vilja vända på resonemanget. Jag tycker min lön är alldeles för låg i förhållande till hur mycket tid jag lagt på att utbilda mig och hur mycket jag jobbar. Varför ska någon i kassan på ICA tjäna knappt hälften så mycket som jag? Min lön borde vara minst ca 10x den personens lön.
Citera
2017-11-30, 12:59
  #184
Medlem
Ett smart svar varför jag skulle kunna tänka mig att känna mer än 30-40 000 i månaden vore att kunna skänka bort massa pengar!
Citera
2017-11-30, 18:38
  #185
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corle-one
Ett smart svar varför jag skulle kunna tänka mig att känna mer än 30-40 000 i månaden vore att kunna skänka bort massa pengar!

Ja... alltså det känns inte som någon överhängande risk att du ska tjäna 40.000 i månaden någon gång snart.
Citera
2017-11-30, 18:55
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja... alltså det känns inte som någon överhängande risk att du ska tjäna 40.000 i månaden någon gång snart.

Hallå TS frågar om det finns nån anledning o tjäna mer än 40 000 kr per månad, titta upp vilket forum vi är i..

En anledning o tjäna mer än 40 000 kr per månad är möjligheten att kunna dela med sig av pengar inklusive skänka bort. För att ytterligare svara på frågan ger ju en hög lön större valmöjilgheter i livet.

Jag skulle givetvis inte skänka bort hela min förmögenhet-om du tror de. Tolkar du det så är de synd om dej! Men att ha val möjligheten är en av anledningarna att tjäna stora pengar..

Vill man ej tjäna mer än 40 000 kr / mån förlorar man ju knappast nått på att ändå tjäna mer för då kan man ju i alla fall skänka bort överflödet till sånt man tycker är viktigt.

Tillägg: Att dela med sej av en rimligt summa pengar till sin omgivning gör också att man mår bra, testa vettja
__________________
Senast redigerad av corle-one 2017-11-30 kl. 18:59.
Citera
2017-12-01, 01:57
  #187
Medlem
Kleops avatar
Girighet.
Citera
2017-12-02, 00:02
  #188
Medlem
Samma anledning man vill tjäna mer än 20k i månaden. Bättre bostad, bil, prylar, frihet.
Mer pengar = mer makt.

Sedan kan du pensionera tidigare, ge till dina nära och kära. Du kan investera i det du tror på. Du kan "ändra" världen lite smått om du vill välja det. Du kan hjälpa fattiga. Du kan göra allt pengar låter dig att göra, och det är rätt så mycket. Du kan köpa vänner. Du kan köpa glädje.
Citera
2017-12-02, 06:30
  #189
Avstängd
Mertillens avatar
De stora djävla utgifterna måste komma från boende, barn, bil och alla dessa semesterresor. Kan man undvika allt det där (och undvika dyrt boende, går givetvis inte att undvika boendet i sig) kan man dessutom lägga sig till med väldigt enkla matvanor. Har själv hittills haft förmånen att leva ett enkelt och bra liv om än torftigt på familjesidan. Därför reser man knappt något och därför har man ingen bil. Hög inkomst har inte varit nödvändig.
Citera
2017-12-02, 06:54
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LArsHolm
Finns det någon som helst anledning till varför folk ska tjäna mer än 30 - 40 000 i månaden?

Ligger tråden fel får gärna mod flytta den.

Ska man tjäna som ett vidrigt budragspatrask för att man har talanger och man tagit lån? Vems fel är det att man är en förlorare och andra har talanger, förmågor och intelligens? Känns som det är Malmöresonemang, så fort någon har rena och hela kläder så är man snut för man själv är ett inavlat patrask med låg intelligens.
Citera
2017-12-16, 18:39
  #191
Medlem
Ratozs avatar
Ju mer man tjänar ju kortare kan man göra yrkeslivet.

Utan att ta hänsyn till räntor etc så behöver jag bara jobba hälften så länge om jag tjänar dubbelt så mycket netto.

Tar man hänsyn till räntor behöver jag 45*12/0,04*nuvarande nettolön för att bara behöva arbeta en enda månad av mitt liv när jag är 20 för att ha samma levnadsstandard för evigt.

Så nog kan man ha nytta av högre lön än 40k alltid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback