Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-30, 00:11
  #1
Medlem
Bara-Robins avatar
När skiten träffar fläkten, det är inbördeskrig i Sverige, vad gör ni?
Citera
2014-04-30, 00:33
  #2
Medlem
retrospectives avatar
Jag... förhåller mig till situationen. Vad gör du själv?
Citera
2014-04-30, 01:07
  #3
Medlem
MADs avatar
Chillar i min stuga i norrland tills det är lugnt igen. Alt drar utomlands.
Citera
2014-04-30, 01:15
  #4
Medlem
LFEs avatar
Jag vet inte. Jag har bara en plan för när folk börjar bli zombies. Utarbetad sådan. Kanske kan jag använda den? Fast folk är smartare än zombies.
Citera
2014-04-30, 02:00
  #5
Medlem
FittJannes avatar
Gör en skottsäker väst av pärmarna på mitt studiematerial i genusteori. Funkar inte det så anmäler jag alla som är dumma och hävdar att min person blivit kränkt. I värsta fall flyr jag ut i skogen och odlar ekologiska morötter och bakar surdegsbröd.
Citera
2014-04-30, 02:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Gör en skottsäker väst av pärmarna på mitt studiematerial i genusteori. Funkar inte det så anmäler jag alla som är dumma och hävdar att min person blivit kränkt. I värsta fall flyr jag ut i skogen och odlar ekologiska morötter och bakar surdegsbröd.

Utger mig för att vara diskrimineringsombudsmannen och lurar folk att ta med mat, vatten och vapen ut till ett lämpligt ställe i skogen..
Citera
2014-04-30, 02:16
  #7
Medlem
sprithitlers avatar
Det beror helt på varför vi har inbördeskrig. Mest sannolikt så ställer jag upp på den goda sidan för att så snabbt som möjligt få de som orsakat kriget bakom skranket i en rättegång för landsförräderi.
Citera
2014-04-30, 15:03
  #8
Avstängd
MarabouMercenarys avatar
Skapar ordning & skipar rättvisa, med eldkastare.
Kul det ska bli!
Citera
2019-04-09, 07:37
  #9
Medlem
Blommetupps avatar
Vid inbördeskrig skulle jag hålla mig undan på min lilla täppa. Jag har preppar för att inte behöva lämna den på många månader och troligtvis år.

Skulle kriget komma nära oss så skulle det eventuellt bli att skapa någon form av milis med karlarna i byn samt nära vänner.
Citera
2019-04-10, 11:21
  #10
Medlem
Bastides avatar
Vi bor i villa intill en medelstor stad och har inget fritidshus eller BOL (Bug Out Location). Så vi buggar in. Räknar inte med ett direkt angrepp av främmande makt men tycker mig se antydningar till lågintensiv krigföring. Det kan iofs vara så enkelt att vår infrastruktur är så eländigt underhållen att strömavbrotten blir mer frekventa, tågstrul pga dassiga kontaktledningar, räls, växlar etc är snudd på dagligt förekommande och rapporterna om att vatten behöver kokas här och där förekommer tillräcklilgt ofta för att man skall minnas det mellan gångerna.

Det kan också vara pga sabotage. Vi vet inte men oavsett vad försöker vi förbereda oss så gott vi kan. Har mat och vatten så att det räcker ett tag. Odlar i trädgården. Hoppas att frysboxen skall klara ett större strömavbrott osv. Den stora utmaningen blir att hantera horder av hungriga människor som dyker upp när mataffärerna är tömda. På lång sikt överlever vi nog inte det men vi kommer att kämpa emot så gott och så länge vi kan. Alla uppgifter om att motståndet skall upphöra är falska. Siste man sveper sig i flaggan.
Citera
2019-04-16, 13:12
  #11
Avstängd
scoremaxs avatar
Vilka är dom stridande parterna?
Citera
2019-04-16, 15:11
  #12
Medlem
213374Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Vilka är dom stridande parterna?

Håller tummarna för ninjas! Ninjas och samer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback