Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-30, 23:15
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja; om vi kan enas om att det för tillfället inte finns anledning till rädsla för islam i Sverige, men däremot bekymmer.
FOER TILLFAELLET ja,( men aeven saa, nog kaenns det som naagot vaerre aen Bekymmer.) Men taenker du daa inte laengre aen ditt papegojnaebb raecker. Taenk paa att muhammedaninstroemmningen bara fortsaetter i accelererande takt och att dom aer maestare paa fortplantning?
Citera
2014-08-31, 07:16
  #290
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja; om vi kan enas om att det för tillfället inte finns anledning till rädsla för islam i Sverige, men däremot bekymmer.

Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
FOER TILLFAELLET ja,( men aeven saa, nog kaenns det som naagot vaerre aen Bekymmer.) Men taenker du daa inte laengre aen ditt papegojnaebb raecker. Taenk paa att muhammedaninstroemmningen bara fortsaetter i accelererande takt och att dom aer maestare paa fortplantning?

Det är det du nämner som ger mig anledning till bekymmer, men jag är inte paranoisk. Om jag voro det skulle jag också bli "rädd" för din pådyvlande kristendom.
Citera
2014-09-13, 14:23
  #291
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
Koranen uppmanar sina anhaengare att LJUGA och bryta avtal om det gynnar islam! nu minns jag inte i vilken sur vers detta staar, men kan hittas i Renards foeredrag ; Aer islam ett hot? hos www.gluefox.com

Du talar om taqiyya och du har feltolkat begreppet...
Citera
2014-09-13, 14:26
  #292
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Så du kan alltså inte visa mig en enda vers som uppmanar till dödandet av civila? Jag trodde att du var en duktig islamkritiker?

Hahahaha.. Trodde du att o0Halal0o var en duktig islamkritiker?? Nu börjar jag faktiskt oroa mig lite över islam ändå..

Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
9:5
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.

Sura 9:6: And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah.

Du kunde på riktigt inte läst en mening till för att få helhetstolkningen? Snacka om tydlig cherrypicking..


Svar på TS igen:
Du har alltid valet mellan rädsla och "lugn".. Eller vad vi ska kalla motsatsen till rädsla, välj själv.. Vad tror du att du själv mår bäst utav? Du kan ju gå och oroa dig över islam. Men varför inte då oroa dig för att du snubblar på trottoarkanten och slår ihjäl dig? Detta är ju långt större risk för än att du dör i en terrorattack..
__________________
Senast redigerad av Rationalisterna 2014-09-13 kl. 14:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback