Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-09, 20:51
  #25
Medlem
Mikojans avatar
Vitaepro är Stig Strand. Allt annat i sammanhanget är försumbart.

Vildmarkssonen och slalomlegendaren skulle aldrig ljuga om en produkt bara för att tjäna några futtiga miljoner.

Eller...
Citera
2014-09-22, 02:05
  #26
Medlem
LOL!
Tjejen som är längst fram då han öppnar dörren är aslik Rikki Six.
Citera
2014-10-11, 10:40
  #27
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, det är beklämmande att de går med på dylikt. Speciellt besviken är jag på Stig Strand. Han är inte urtypen för den som säljer sig till hokus-pokus, men uppenbarligen är han det ändå.

Undrar vad de får för att låna ut sitt namn? En miljon, tre miljoner?

Stig Strand behöver väl pengarna, inget konstigt med det.

När sådana som Zlatan, Henke Lundqvist och Foppa gör reklam däremot kan jag inte känna något annat än förakt för dem.
Citera
2014-10-11, 12:36
  #28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Stig Strand behöver väl pengarna, inget konstigt med det.

När sådana som Zlatan, Henke Lundqvist och Foppa gör reklam däremot kan jag inte känna något annat än förakt för dem.


Nu är det inte pengarna, snarare vad de gör reklam för, som stör mig.

VitaePro är bluff och inget annat. Det är skrämmande att Strand visar så dåligt omdöme.
Citera
2014-12-08, 23:24
  #29
Medlem
MOD får ta och rensa upp här mycket OT nu!!

Vem är tjejen??
Citera
2014-12-09, 12:14
  #30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
MOD får ta och rensa upp här mycket OT nu!!

Vem är tjejen??

Absolut och du bidrar i synnerhet genom att posta i fel tråd.

(FB) Vem är det i reklamfilmen?

Att du sedan bara kastar ur dig en ospecificerad fråga, om en "tjej" bland alla de olika som finns i VitaePro oseriösa reklamsnuttar, gör ju det inte bättre.
Citera
2015-01-02, 00:01
  #31
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Vitaepro är Stig Strand. Allt annat i sammanhanget är försumbart.

Vildmarkssonen och slalomlegendaren skulle aldrig ljuga om en produkt bara för att tjäna några futtiga miljoner.

Eller...

Jag känner inte Stig Strand, men jag har haft nöjet att prata med honom några gånger. Det är fler än jag som säger att det här verkar vara en rejäl människa med hjärtat på rätta stället, bägge fötterna på jorden och fri från divalater.

Om han gör reklam för skit så ska han också ha skit för det, men det gör lite ont i hjärtat. Jag är blödig och förlåter honom.
Citera
2015-01-02, 13:24
  #32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag känner inte Stig Strand, men jag har haft nöjet att prata med honom några gånger. Det är fler än jag som säger att det här verkar vara en rejäl människa med hjärtat på rätta stället, bägge fötterna på jorden och fri från divalater.


Ja, vi trodde det.

Citat:
Om han gör reklam för skit så ska han också ha skit för det, men det gör lite ont i hjärtat. Jag är blödig och förlåter honom.

Tvärtom, han ska ha rejält med skit för detta. Det är ju otroligt illa att han utnyttjar sin person till att lura folk att köpa ett preparat som, utan vetenskapliga belägg, förespeglas ha en mirakeleffekt.
Citera
2015-01-02, 13:32
  #33
Medlem
Nu verkar de ha bytt ut både Stig Strand och Niklas Wahlgren (Bagge?) till förmån för finländska damer.

Kan det ha ett samband med att de avslöjats som bluffmakare?
Citera
2015-01-02, 20:10
  #34
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, vi trodde det.



Tvärtom, han ska ha rejält med skit för detta. Det är ju otroligt illa att han utnyttjar sin person till att lura folk att köpa ett preparat som, utan vetenskapliga belägg, förespeglas ha en mirakeleffekt.

Jag gillar verkligen Stig, både som bisittare i TV och som människa, men detta kan jag inte argumentera emot. Han har gjort bort sig. Jag hoppas att det beror på naivitet.
Citera
2016-03-25, 11:27
  #35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Marknadsdomstolen sätter stopp för företaget Vitaelabs marknadsföring. Företaget får bland annat inte längre påstå att kosttillskottet Vitaepro ger ökad ork eller energi, eller att det leder till ökad rörlighet och muskelstyrka.

http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...skott-stoppas/
Citera
2016-03-31, 07:48
  #36
Medlem
Den 25 mars 2016 blev Vitaelabs (företaget bakom Vitaepro) fälld i Marknadsdomstolen och dömdes betala rättegångskostnader på c:a 300kkr (till Konsumentombudsmannen) samt 2 milj kr om reklamen fortsätter med tidigare felaktiga påståenden. Räkna med att reklamfilmerna utformas på ett annat sätt framöver. Här är länken till domslutet http://www.marknadsdomstolen.se/File.../Dom2016-5.pdf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback