Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 01:50
  #1
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Jag kör WordPress multisite och har installerat Jetpack för att få tillgång till en rad olika funktioner. Dock så kommer en oönskad funktion, Custom CSS. Jag vet att man kan inaktivera detta, men man måste gå igenom alla bloggar för att göra detta. Jag tänkte bara kika om hur man kan skriva en function hook för att antingen dölja den med hjälp utav CSS eller något annat sätt genom att slänga in en kodsnutt i functions.php.

Någon som vet hur man skulle kunna lösa detta?
Citera
2014-07-25, 13:47
  #2
Medlem
Soul_s avatar
Jag vet inte hur man stänger av funktionen helt, men det är dumt att dölja något med CSS om det är så att ingen ska få tillgång till det. Är någon lite kunnig om html och css så kommer de sniffa fram det där tids nog och ändra om i designen. Så skulle inte rekommendera det.

Lycka till.
Citera
2014-07-25, 22:44
  #3
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soul_
Jag vet inte hur man stänger av funktionen helt, men det är dumt att dölja något med CSS om det är så att ingen ska få tillgång till det. Är någon lite kunnig om html och css så kommer de sniffa fram det där tids nog och ändra om i designen. Så skulle inte rekommendera det.

Lycka till.

Ne, jag vet. Jag vill helst inte göra det då man kan komma åt det ändå. Men om det inte finns någon annan lösning så får det bli så. Detta riktar sig inte mot den sortens användare ändå. Om de skulle få för sig att göra det så stänger jag bara ner kontot eller låser det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback