Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-30, 22:07
  #13
Medlem
Kurt1s avatar
Båda två är ju underbara klassiker som inte bör missas av någon svensk. Berlin är väl fortfarande billigare dock och har ett större utbud på det mesta.
Citera
2014-07-31, 13:13
  #14
Avstängd
Jag var i Berlin förra året och försökte komma in på de stora populära klubbarna som nämns i Berlin tråden och jag kom inte in nånstans, speciellt Berghain där jag stod i kön i flera timmar sen när man väl kommer till dörren så fick man gå åt sidan dvs. blev avböjd. Inte bara jag utan massa som blev det.

Testade också ett antal klubbar som jag inte fick komma in. Blev så jävla arg den kvällen så skrek åt vakten och klubben för att vara nazister.

Berlin är endast bra stad för shopping och sevärdheter, det är absolut ingen feststad plus det är inte som nån annanstans typ som i Sverige att flera klubbar ligger på samma ställe utan varje klubb ligger minst 10 km från varandra.
Citera
2014-08-03, 11:45
  #15
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina-v
Jag var i Berlin förra året och försökte komma in på de stora populära klubbarna som nämns i Berlin tråden och jag kom inte in nånstans, speciellt Berghain där jag stod i kön i flera timmar sen när man väl kommer till dörren så fick man gå åt sidan dvs. blev avböjd. Inte bara jag utan massa som blev det.

Testade också ett antal klubbar som jag inte fick komma in. Blev så jävla arg den kvällen så skrek åt vakten och klubben för att vara nazister.

Berlin är endast bra stad för shopping och sevärdheter, det är absolut ingen feststad plus det är inte som nån annanstans typ som i Sverige att flera klubbar ligger på samma ställe utan varje klubb ligger minst 10 km från varandra.


Hur fan lyckades du att inte komma in på en enda klubb?!

Hur betedde du dig när du kom fram till vakterna? Hur gick du klädd? hur ser du ut? Snobbar och märkesbögar kan GLÖMMA att komma in på de tunga klubbarna i Berlin. De har ett speciellt ställe någonstans i Berlin, men kommer inte ihåg var det ligger.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2415451

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback