Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-01, 12:31
  #1
Medlem
Hej!

Som rubriken antyder är jag nyfiken på om någon vet något varuhus i Tyskland med stort sortiment av biltillbehör och reservdelar liknande Biltema, helst i norra Tyskland.

Tack för alla svar!
Citera
2014-08-01, 13:31
  #2
Moderator
Sun Rulers avatar
Provar att flytta tråden till bilforumet från resor. /Mod
Citera
2014-08-01, 18:17
  #3
Medlem
BAB7s avatar
Nej, finns inte.

Däremot tex Auto-Teile-Unger är som mekonomen.

Familia och REAL har även dom lite biltillbehör men bara typ två rader med bilvårdsgrejor, spolarvätska och gummimattor etc.
Citera
2014-08-01, 22:10
  #4
Medlem
Det borde finnas, kanske inte just i samma stil som biltema med fiskespön, cyklar och all skit dom säljer.

Däremot bilreservdelsfirmor finns det mängder av. Jag handlar mycket reservdelar från Tyskland via nätet, många av företagen jag handlar av har även fysiska butiker i Tyskland som de säljer ifrån.

Ska se om jag kan leta fram något.
Citera
2014-08-01, 22:19
  #5
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julgranen
Det borde finnas, kanske inte just i samma stil som biltema med fiskespön, cyklar och all skit dom säljer.

Däremot bilreservdelsfirmor finns det mängder av. Jag handlar mycket reservdelar från Tyskland via nätet, många av företagen jag handlar av har även fysiska butiker i Tyskland som de säljer ifrån.

Ska se om jag kan leta fram något.

Ja, men dom är små till storleken, inte så enormt stora som biltema utan snarare i Mekonomenstorlek, något liknande biltema kan du inte hitta.
Citera
2014-08-01, 22:37
  #6
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, men dom är små till storleken, inte så enormt stora som biltema utan snarare i Mekonomenstorlek, något liknande biltema kan du inte hitta.
Vad gäller reservdelar till bilar så är Biltema inte speciellt stora längre känns det som. Ta bort allt till 740/850/940 och Golf så blir det inte mycket kvar.

Men jag håller med om att Autoteile påminner om Mekonomen. De har inte allt hemma men kan få hem det mesta på en dag eller två. Och då kan man lika gärna beställa på nätet. Bildelar är onödigt dyrt i Sverige och även med frakt är det billigare från Tyskland.

/T
__________________
Senast redigerad av TeEsEr 2014-08-01 kl. 22:42.
Citera
2014-08-04, 23:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolhej
Hej!

Som rubriken antyder är jag nyfiken på om någon vet något varuhus i Tyskland med stort sortiment av biltillbehör och reservdelar liknande Biltema, helst i norra Tyskland.

Tack för alla svar!

Om du bor i Tyskland, varför inte beställa från nätet? Om du bor i Sverige kan du också beställa från nätet.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2419219

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback