Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-04, 18:32
  #1
Medlem
Ska en vecka till Rhodos (Chania) i oktober. Har än så länge valt att avvakta med att lägga till all-inclusive eller halvpension. Anledning? Priserna. All-inclusive ligger på 3010:- p/p och halvpension (frukost och middag) 1085:- p/p.

Nu ska vi bara dit i en vecka. Men delar man exempelvis upp halvpensionspriset (vilket är vad vi kollat främst på) så blir 1085 / 7 ; 155:- per dag. Är inte det väldigt mycket? Jag vet att det är "Sverige"-priser på maten i Grekland. Men gör man verkligen av med drygt 150:- per dag? Och dessutom vill man väl inte äta på hotellet varje kväll.

Min resepartner trycker dock mycket på att vi ska satsa på halvpensionen. Men jag är skeptisk. Vad tror ni?
Citera
2014-08-04, 19:12
  #2
Medlem
Adolf.Fittlers avatar
Är inte halvpension bara frukost?

De de va la inte direkt dyrt... en middag kostar lätt 150-200 spänn med lite dricka ute!
Citera
2014-08-04, 19:20
  #3
Medlem
Chania ligger väl på Kreta? Eller det kanske finns en Chania på Rhodos också?
Citera
2014-08-04, 19:21
  #4
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Halvpension är frukost och middag på kvällen.
Det är värt det med tanke på priserna på restauranger.
Citera
2014-08-04, 19:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolutisten
Chania ligger väl på Kreta? Eller det kanske finns en Chania på Rhodos också?
Mata inte trollet.

Utöver att ha fått Chania att ligga på Rhodos tycker personen dessutom att det är lite väl dyrt att spendera 150 kr PER DAG (hade varit billigt per timme) på turistort.

Se även personens tidigare förvirrade inlägg i allehanda sammanhang.
Citera
2014-08-04, 19:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxman
Mata inte trollet.

Utöver att ha fått Chania att ligga på Rhodos tycker personen dessutom att det är lite väl dyrt att spendera 150 kr PER DAG (hade varit billigt per timme) på turistort.

Se även personens tidigare förvirrade inlägg i allehanda sammanhang.

Jag skrev fel. Mänskliga faktorn är ett faktum. Chania ligger givetvis på Kreta. Och sen gällande pengarna, så är det väl en fråga om ekonomiska förutsättningar. Tycker inte heller att man äter lika mycket utomlands som när man är hemmavid. Ibland kanske man exempelvis klarar sig långt på frukost, något lätt och sen en middag. Och en middag behöver väl inte alltid vara en köttbit för över hundralappen? Sen vill man inte heller vara bunden vid hotellet var och varannan dag, vilket det lätt bli när man har middagen där. Och har man både middag där, samt äter ute några kvällar, så sticker det snabbt iväg.

Men halvpension är absolut inget dumt. Just därför jag vände mig hit för att rådfråga.
Citera
2014-08-04, 20:44
  #7
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockburn
Jag skrev fel. Mänskliga faktorn är ett faktum. Chania ligger givetvis på Kreta. Och sen gällande pengarna, så är det väl en fråga om ekonomiska förutsättningar. Tycker inte heller att man äter lika mycket utomlands som när man är hemmavid. Ibland kanske man exempelvis klarar sig långt på frukost, något lätt och sen en middag. Och en middag behöver väl inte alltid vara en köttbit för över hundralappen? Sen vill man inte heller vara bunden vid hotellet var och varannan dag, vilket det lätt bli när man har middagen där. Och har man både middag där, samt äter ute några kvällar, så sticker det snabbt iväg.

Men halvpension är absolut inget dumt. Just därför jag vände mig hit för att rådfråga.

När jag enbart är på en solsemester där jag ska slappa av, beställer jag alltid halvpension. Helpension behövs inte för min del.
En god frukost och en middag runt 18.00 samtidigt som man köper hem lite sötsaker som man äter senare på kvällen, så är det perfekt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2421201

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback