Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-05, 02:54
  #1
Medlem
Tjena!

Har ett superbra numer hos 3, dock är jag bunden att betala på detta abonnemang i ca 9 månader till. Vill dock ha ett nytt abonnemang hos Hallon nu, men vill att mitt nuvarande nr hos 3 ska gälla hos hallon istället, är detta möjligt? Att man skapar ett nytt nr hos tre och överför det gamla till hallon?

Tre och hallon samarbetar la? Borde kanske gå därför?
Citera
2014-08-05, 18:55
  #2
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsander
Tjena!

Har ett superbra numer hos 3, dock är jag bunden att betala på detta abonnemang i ca 9 månader till. Vill dock ha ett nytt abonnemang hos Hallon nu, men vill att mitt nuvarande nr hos 3 ska gälla hos hallon istället, är detta möjligt? Att man skapar ett nytt nr hos tre och överför det gamla till hallon?

Tre och hallon samarbetar la? Borde kanske gå därför?

Vad fick du för svar när du frågade hos 3?
Citera
2014-08-06, 15:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsander
Tjena!

Har ett superbra numer hos 3, dock är jag bunden att betala på detta abonnemang i ca 9 månader till. Vill dock ha ett nytt abonnemang hos Hallon nu, men vill att mitt nuvarande nr hos 3 ska gälla hos hallon istället, är detta möjligt? Att man skapar ett nytt nr hos tre och överför det gamla till hallon?

Tre och hallon samarbetar la? Borde kanske gå därför?

Ring Tre och säg att du vill ha ett nytt nummer till ditt abonnemang. Säg också att du vill göra det nuvarande numret till ett kontantkort som du vill ha kvar. När du fått hem det så gör du överföringen till Hallon enkelt via deras portal på hallon.se
Citera
2014-08-06, 18:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyv
Ring Tre och säg att du vill ha ett nytt nummer till ditt abonnemang. Säg också att du vill göra det nuvarande numret till ett kontantkort som du vill ha kvar. När du fått hem det så gör du överföringen till Hallon enkelt via deras portal på hallon.se

Vet inte hur det är hos 3, men hos Telenor kan du inte lägga det på ett kontantkort. Men man kan ju kolla på reservationskonto eller 0-månaders abonnemang också.
Citera
2014-08-07, 22:52
  #5
Medlem
miikoss avatar
En sökning hos 3, säger att nummerbyte går bra. Men att priset är från 250 kr och uppåt.

https://www.tre.se/privat/kundservic...nd/nummerbyte/

Hör med 3, får att få rätt kostnad.

Ja, 3 och Hallon är samma bolag, HI3G Access AB.
__________________
Senast redigerad av miikos 2014-08-07 kl. 22:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback