Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-31, 22:51
  #121
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Ni släppte in fyra mål mot Sociedad... skaffa en riktig defensiv mittfältare att ersätta Xabi, och köp en riktig mittback...

Grejen är att försvaret är bra, men vi suger på fasta situationer. Håller med om en defensiv mittfältare men också Falcao.
2014-08-31, 22:54
  #122
Medlem
Zog Ruless avatar
Och alla som pratade om att Barcelona hade ett dåligt försvar....

Riktigt starkt av La Real att komma igen efter den ruttna inledningen, samtidigt visar Real att de både är sjukt beroende av en spelare men även att det inte finns mycket tyngd i mitten.

Shoppa loss, det är några timmar kvar.
2014-08-31, 22:55
  #123
Medlem
NirvanAs avatar
Första gången på 4 år som Real släpper in 4 eller mer mål i en bortamatch i ligaspelet...
2014-08-31, 22:55
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men har han inte lirat längre ner i Banan i Bayern?

Jo med Guardiolas system, för han tänkte likadant.

Jag såg nästan alla matcher med Bayern förra säsongen. Kroos hängde någonstans i nedre vänstra hörnet. Han blev vingklippt. Det blev mest sidled eller bollar till Robben på andra kanten. Och så var de så glada över hans passningsprocent.

Det han är bra på är att fördela bollen dit den ska, alltid. Man ser honom och tror att han är osmidig och ovillig att slå "killer balls". Men det funkar med honom som nr 10 ändå. Garanterat.

Du kan inte ha honom som idag. Det håller inte.
2014-08-31, 22:56
  #125
Medlem
foool13s avatar
Jag ser ingen balansspelare Real kan köpa direkt...
Kommer ju inte att hända, men man kan ju drömma.

(ps. neutral)

Jag tycker inte riktigt Illarramendi håller (ännu kanske..)
__________________
Senast redigerad av foool13 2014-08-31 kl. 22:59.
2014-08-31, 22:59
  #126
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Ni släppte in fyra mål mot Sociedad... skaffa en riktig defensiv mittfältare att ersätta Xabi, och köp en riktig mittback...

Och det var det slut. Top of the league.

Jag tror man borde spela Illarramendi eller Khedira (eller båda två) redan i derbyt mot Atlético, och låta Varane och Ramos spela ihop. Och in med Keylor Navas som en symbol för nystart efter den här genomklappningen. Kanske Arbeloa i st f Marcelo också. Det måste finnas en defensiv balans att utgå från.
2014-08-31, 23:00
  #127
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Grejen är att försvaret är bra, men vi suger på fasta situationer. Håller med om en defensiv mittfältare men också Falcao.
Falcao skulle inte skada, men om jag satt i ledningen skulle jag fokusera på en riktigt stabil DM, inte på ytterligare en galatico. Bale, Ronaldo och Benzema bildar ju en ytterst stabil front.
2014-08-31, 23:01
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Jo med Guardiolas system, för han tänkte likadant.

Jag såg nästan alla matcher med Bayern förra säsongen. Kroos hängde någonstans i nedre vänstra hörnet. Han blev vingklippt. Det blev mest sidled eller bollar till Robben på andra kanten. Och så var de så glada över hans passningsprocent.

Det han är bra på är att fördela bollen dit den ska, alltid. Man ser honom och tror att han är osmidig och ovillig att slå "killer balls". Men det funkar med honom som nr 10 ändå. Garanterat.

Du kan inte ha honom som idag. Det håller inte.

Jag måste lägga till. I början av förra säsongen prövade Guardiola Kroos i samma roll som idag, ungefär som Busquets. Det funkade inte. Det funkade inte med Schweinsteiger när han prövade honom där heller. Det var därför han flyttade in Lahm som sexa, i den positionen. Man har alltså redan prövat Kroos såhär. Det blev lite bättre när han flyttades till vänster i mittfältstrion, men inte så bra som det hade varit att spela honom som tia.
2014-08-31, 23:04
  #129
Medlem
Ancelotti hade kunnat ställa upp såhär idag.

Kod:
                Benzema
        James - Kroos - Bale
           Khedira - Modric
Marcelo - Ramos - Pepe - Carvajal

Tror ni det hade funkat bättre?
2014-08-31, 23:11
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Första gången på 4 år som Real släpper in 4 eller mer mål i en bortamatch i ligaspelet...

Om vi bortser från Barcelona som gjorde 5 mål på Real 2010 och 6 mål 2009 så var det Sevilla som senast gjorde 4 mål på Real Madrid, säsongen 2005-06, 8 säsonger sen alltså.

Real Madrids samtliga resultat på bortaplan i la liga

http://www.bdfutbol.com/es/p/e2.html...=-&cas=0&for=1
__________________
Senast redigerad av Gincan 2014-08-31 kl. 23:15.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback