Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-30, 18:45
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jodå det framgick men det framgick även att du fick för många svar av mig, kan man få för mycket av svar?
Det relevanta var inte att jag fick för många svar, jag är inte av essens. Det jag menade var just att du har för många svar. Har du lika många skäl att ha dom svaren eller var kommer dom från?
Citera
2014-09-30, 19:26
  #686
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikromjuk
Det relevanta var inte att jag fick för många svar, jag är inte av essens. Det jag menade var just att du har för många svar. Har du lika många skäl att ha dom svaren eller var kommer dom från?
Ja men du hade ju en massa frågor men jag svarar likadant på dem, men lite omformulerade efter dina frågor. Innehållet är lika i alla fall.
Jag behöver inga skäl för att svara det var jag som ville svara så.
Citera
2014-09-30, 23:43
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja men du hade ju en massa frågor men jag svarar likadant på dem, men lite omformulerade efter dina frågor. Innehållet är lika i alla fall.
Jag behöver inga skäl för att svara det var jag som ville svara så.
Så länge du har begrundat frågorna så är allt som det ska vara!
Citera
2020-08-06, 03:09
  #688
Avstängd
Både och, medvetandet skapas i hjärnan som är en del av kroppen.
Citera
2020-12-04, 05:04
  #689
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Anser du att "du" är i din kropp; som ett du bor i din kropp eller styr din kropp,
eller anser du att "du" är din kropp?

Praktisk men möjligtvis lite svårrelaterad jämförelse: är du i bilen eller är du bilen när du kör den.

Annat alternativ att se på det: Du är i din kropp och är din kropp samtidigt.

Är du i den självkörande bilen eller är du den självkörande bilen.
Citera
2020-12-12, 18:54
  #690
Medlem
Mitt medvetande befinner sig inom min hjärna som befinner sig inom min kropp. Tycker personligen alltså det passar bättre att se det som att jag är i min kropp
Citera
2020-12-12, 19:01
  #691
Medlem
Man skulle också kunna påstå att kroppen är i dig, eftersom medvetandet är mycket större än den fysiska kroppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback