Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 06:57
  #577
Medlem
Någon som tycker Apple Watch batteritid är ett skämt!?
Jag menar, batteriet håller i knappt ett dygn (18h) och sen tar vissa modeller 2,5h på sig att laddas upp!

Skulle aldrig överväga köpa en sån klcka med det veka batteriet.
Garmin mfl är ju hästlängder före.

Visst Apple har säkert fler lyxiga finesser men batteriet är ju a och o.

Åsikter om detta, är jag fel ute?
__________________
Senast redigerad av vonheden 2024-03-29 kl. 07:02.
Citera
2024-03-29, 08:18
  #578
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Någon som tycker Apple Watch batteritid är ett skämt!?
Jag menar, batteriet håller i knappt ett dygn (18h) och sen tar vissa modeller 2,5h på sig att laddas upp!

Skulle aldrig överväga köpa en sån klcka med det veka batteriet.
Garmin mfl är ju hästlängder före.

Visst Apple har säkert fler lyxiga finesser men batteriet är ju a och o.

Åsikter om detta, är jag fel ute?
Ja, batteritiden är ett skämt. Klockan ska kunna spåra sömn och hjärtfrekvens men då krävs det att klockan sitter på armen. Klockan ligger oftast på laddning varje natt för att ha batteri över dagen.
Köpte en huawei till pojken och han laddar sin watch varannan vecka…
Citera
2024-03-29, 08:48
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Ja, batteritiden är ett skämt. Klockan ska kunna spåra sömn och hjärtfrekvens men då krävs det att klockan sitter på armen. Klockan ligger oftast på laddning varje natt för att ha batteri över dagen.
Köpte en huawei till pojken och han laddar sin watch varannan vecka…

Obegripligt att man inte värnar mer om batteritiden.

För min del blir därmed Apple Watch utesluten.
Citera
2024-04-06, 09:03
  #580
Medlem
Fantastiska klockor, glad jag har en
Citera
2024-04-06, 10:01
  #581
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotteyBonn
Fantastiska klockor, glad jag har en

Ja de är bra, enda jobbiga är att man måste ladda dem en gång per dygn.

Jag tar bara av min när jag duschar, annars sitter den på jämt.
__________________
Senast redigerad av Pecka- 2024-04-06 kl. 10:14.
Citera
2024-04-06, 11:39
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Någon som tycker Apple Watch batteritid är ett skämt!?
Jag menar, batteriet håller i knappt ett dygn (18h) och sen tar vissa modeller 2,5h på sig att laddas upp!

Skulle aldrig överväga köpa en sån klcka med det veka batteriet.
Garmin mfl är ju hästlängder före.

Visst Apple har säkert fler lyxiga finesser men batteriet är ju a och o.

Åsikter om detta, är jag fel ute?

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Ja, batteritiden är ett skämt. Klockan ska kunna spåra sömn och hjärtfrekvens men då krävs det att klockan sitter på armen. Klockan ligger oftast på laddning varje natt för att ha batteri över dagen.
Köpte en huawei till pojken och han laddar sin watch varannan vecka…

Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Obegripligt att man inte värnar mer om batteritiden.

För min del blir därmed Apple Watch utesluten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ja de är bra, enda jobbiga är att man måste ladda dem en gång per dygn.

Jag tar bara av min när jag duschar, annars sitter den på jämt.


Jag opponerar mig lite och säger att Apple Watch har riktigt bra batteritid, för det den kan med alla funktioner och sin smidiga storlek. Jag har en AW4 största boetten med SIM, så den 5,5 år gammal nu och har använts i princip konstant sedan ny, med få undantag.
Än idag så kan jag ofta ha ca 50-60% batteri på kvällen innan läggdags, men ibland ner mot 25-35% beroende på vad jag gjort med den, detta trots att jag har i princip alla funktioner på, har ibland ”vakna vid handledshöjning” deaktiverat. Skulle i princip klara mig två dagar på en laddning men lägger den oftast på laddning över natten ändå. Tycker det är riktigt bra men givetvis hade det varit kalas om den kunnat gå en vecka på en laddning.

Det är ofta som folk jämför med andra klockor och menar de har så mycket bättre batteritid, men då är det i princip alltid klockor som inte har i närheten lika avancerad teknik eller lika många funktioner eller lika bra/avancerad skärm etc, och ofta är de rejält mycket större i form vikt och mått. Och alla vill inte ha en så stor klocka, så det blir alltid en kompromiss vad var och en är ute efter, och vad man får försaka etc etc.
Man kan påtagligt öka batteritiden i en AW om man väljer att slå av div funktioner, men då blir ju klockan inte så smart längre, men kan kanske gå en vecka på en laddning.

AW Pro har rejält bättre batteritid än standard AW, men den är ju också större och tyngre, vilket inte passar alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback