Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 22:16
  #4057
Avstängd
De flesta kvinnor är väldigt korkade, det är det framför näsan och thats it. Vad det pratas mindre om är hur lömska män är? Tänker hundra gånger om, är oerhört lömska generellt. Kvinnor är notoriskt lättlurade, enkla, blabla. Men flashar du inte är du nobody. Dessutom verkar de ha mindre tendens att ompröva åsikter. Allt är väldigt mycket här och nu.
Citera
2024-04-28, 06:55
  #4058
Medlem
Feminismen har förstört så mycket i dagens samhälle , speciellt på dejting fronten med mottot ”tjejer ta inte vem som helst även om du är en 3a ska du ha en 10a”….
Citera
2024-04-29, 10:39
  #4059
Medlem
Overminds avatar
Så tråkigt kvinnor är så konstiga och är ett moln av känslor bara då deras yttre är väldigt tilltalande och attraktivt men deras inre är korrupt och sjukt. Ingen logik alls.

Nyligen en kvinna som skrev till mig "Jag mår inte bra idag har jättemycket ångest så vi borde inte skriva något mer idag då jag inte vill skrämma iväg dig". Lite kontraproduktivt kanske? Det är väl just det du gör när du skriver att du inte ens klarar av att föra en simpel konversation i textform?

Kvinnor kan inte tänka logiskt alls och är väldigt underliga varelser. Ett annat bra exempel är om man åker en biltur med sin kvinna så säger hon "Jag är törstig" och vi män tänker att/säger "Vi är snart framme vid destinationen" men det kvinnan egentligen menar är "Jag vill att vi stannar någonstans och köper något att dricka, till exempel en bensinmack".

Säg vad du vill rakt ut...

Kvinnor är oerhört uppmärksamhetskåta och det är bland det bästa de vet i livet. Jag kan dock icke klandra dem. Det är Naturen som skapat dem sådana. Som fjärilar eller fåglar med jättefina färger så skall de få uppmärksamhet av en hane för att bli befruktade och fortplanta sig. Sociala medier är det bästa som hänt kvinnorna på väldigt många år.
__________________
Senast redigerad av Overmind 2024-04-29 kl. 10:42.
Citera
2024-04-29, 11:08
  #4060
Avstängd
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Så tråkigt kvinnor är så konstiga och är ett moln av känslor bara då deras yttre är väldigt tilltalande och attraktivt men deras inre är korrupt och sjukt. Ingen logik alls.

Nyligen en kvinna som skrev till mig "Jag mår inte bra idag har jättemycket ångest så vi borde inte skriva något mer idag då jag inte vill skrämma iväg dig". Lite kontraproduktivt kanske? Det är väl just det du gör när du skriver att du inte ens klarar av att föra en simpel konversation i textform?

Kvinnor kan inte tänka logiskt alls och är väldigt underliga varelser. Ett annat bra exempel är om man åker en biltur med sin kvinna så säger hon "Jag är törstig" och vi män tänker att/säger "Vi är snart framme vid destinationen" men det kvinnan egentligen menar är "Jag vill att vi stannar någonstans och köper något att dricka, till exempel en bensinmack".

Säg vad du vill rakt ut...

Kvinnor är oerhört uppmärksamhetskåta och det är bland det bästa de vet i livet. Jag kan dock icke klandra dem. Det är Naturen som skapat dem sådana. Som fjärilar eller fåglar med jättefina färger så skall de få uppmärksamhet av en hane för att bli befruktade och fortplanta sig. Sociala medier är det bästa som hänt kvinnorna på väldigt många år.

Min fetning. Javisst kan det ses som kontraproduktivt men samtidigt var ju vederbörande brutalt ärlig å sa vad denne ville rakt ut. Nu vet ju inte jag hur den du pratade är men när jag utgår från mig själv å när jag har såna dagar så blir oftast det som skrivs negativt å anti till det mesta. Hade det varit bättre att svaren du skulle få blev så eller hade du hellre tagit ett ghostande den dagen å kanske några dagar framåt?

Jag är genuint nyfiken.
Citera
2024-04-29, 11:15
  #4061
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Min fetning. Javisst kan det ses som kontraproduktivt men samtidigt var ju vederbörande brutalt ärlig å sa vad denne ville rakt ut. Nu vet ju inte jag hur den du pratade är men när jag utgår från mig själv å när jag har såna dagar så blir oftast det som skrivs negativt å anti till det mesta. Hade det varit bättre att svaren du skulle få blev så eller hade du hellre tagit ett ghostande den dagen å kanske några dagar framåt?

Jag är genuint nyfiken.


Ärlighet är bra och det bästa vi har men kanske lite mer varför hon har ångest? Om en kvinna har en sådan dag i ett förhållande och man är sambos så ger man henne antingen "space" eller finns där för henne. Här fick man inget alternativ och bara smsa är väl inte så komplicerat.
Citera
2024-05-04, 02:53
  #4062
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det kom en rapport för ett antal år sedan om att kvinnor tar mycket mer skada än män av alkohol. Alltså mycket mer.

Att kvinnor tål mindre alkohol är ju välkänt sedan länge, men alltså om en kvinna och en man dricker sig till samma berusningsgrad, låt säga 0,8‰, då tar kvinnans nervsystem mycket mer skada av det.

Jag upplever att det skedde en liberalisering av drickandet på 90-talet, svenskarna började dricka lite mer kontinentalt, oftare men mindre mängd, åtminstone för männen.

Det kan vara så att den kulturella förändringen av drickandet var bra för svenska män, men för kvinnorna var det nog ingen höjdare, kärringarna är alkoholberoende helt enkelt.

Kvinnor och för mycket alkohol är ingen bra kombination, alltför många blir oerhört jobbiga och påfrestande på fyllan för att inte tala om hur lättfotade och opålitliga vissa kvinnor blir när de dricker alkohol.

Det finns nog få människor som är värre att bli tvingad att umgås med som en berusad högljudd gapig lättretlig kvinna som tror att hon är Guds gåva till mänskligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback