Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-05, 18:43
  #1153
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Fan, jag förstår verkligen inte grejen med att försöka få en vegeterian/vegan att äta kött. Det är typ som en achievement för vissa människor.

Utsättas du ofta för såna påtryckninger? För min del hände det senast nån gång på 70-talet (och min sociala kontakt-yta består inte endast av veganer/vegetarianer).
Citera
2020-08-01, 13:55
  #1154
Medlem
Det vanliga är att vegetarianer tycker det är så synd om djuren som slaktas.

Vad sägs om en köttindustri som låter djur leva livet ut och sen slaktas. Men vegetarianer kommer väl klaga och gnälla på det också?
Citera
2023-01-29, 21:57
  #1155
Avstängd
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Det vanliga är att vegetarianer tycker det är så synd om djuren som slaktas.

Vad sägs om en köttindustri som låter djur leva livet ut och sen slaktas. Men vegetarianer kommer väl klaga och gnälla på det också?
Varför är det inte synd om djuren. Vill du vara på ett slakteri?
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Jag kan förstå folk som tycker att _vissa_ vegetarianer/veganer är dryga som tidigare nämnt i tråden.

Dock har jag aldrig förstått varför folk ska debattera mot mig om varför jag inte äter kött, eller värre, försöka övertyga mig på fyllan att äta kött.

Fan, jag förstår verkligen inte grejen med att försöka få en vegeterian/vegan att äta kött. Det är typ som en achievement för vissa människor.
De sjukaste människorna är kött. Det är dessutom synonymt med mord.

Märkligt det där.
Störst achievement är att få någon att inte äta kött men allt måste komma frivilligt.
__________________
Senast redigerad av Mayahem 2023-01-29 kl. 22:00.
Citera
2024-03-05, 13:59
  #1156
Medlem
Adelaides avatar
Avundsjuka kanske. Vegetarianer lever längre än köttätare.
Citera
2024-03-14, 08:49
  #1157
Medlem
Hata är lite för starkt.

Men som stör mig, är vegetarianer som tror att det ligger i människans natur att vara vegetarian.

Samtidigt helt kost-omedvetna.. äter fullt med soya produkter, frön. Frön är till för att frodas i jord inte våra magar. Bara ett exempel. Undernärda, tar tillskott och känner sig "nyttiga" samt prackar på köttätare hur dåliga vi är.

Komiskt.
Nu brakar väl helvetet lös.....
Citera
2024-03-21, 14:13
  #1158
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Det vanliga är att vegetarianer tycker det är så synd om djuren som slaktas.

Vad sägs om en köttindustri som låter djur leva livet ut och sen slaktas. Men vegetarianer kommer väl klaga och gnälla på det också?
Är nog inte lönsamt för köttindustrin att ge djuren foder efter det att de blivit fullvuxna och inte längre växer om det inte handlar om djur som ger andra intäkter medan de lever som t ex kor som ger mjölk eller hönor som värper.

Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
Hata är lite för starkt.

Men som stör mig, är vegetarianer som tror att det ligger i människans natur att vara vegetarian.

Samtidigt helt kost-omedvetna.. äter fullt med soya produkter, frön. Frön är till för att frodas i jord inte våra magar. Bara ett exempel. Undernärda, tar tillskott och känner sig "nyttiga" samt prackar på köttätare hur dåliga vi är.

Komiskt.
Nu brakar väl helvetet lös.....
Hur många köttätare känner du som inte äter frön t ex spannmål, ris och liknande?
Citera
2024-04-26, 18:04
  #1159
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Hur kan man hata en person som tänker på miljön, djuren och helt enkelt gör världen en tjänst?

Varför hatar vissa andra för vad dom äter?

Varför hatar folk vegetarianer?

Bortset från din egentliga fråga; veganism gör inget egentligen för klimatet.
Det här gör det: https://www.youtube.com/watch?v=vpTH...J5IHRlZCB0YWxr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback