Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2014-10-12, 14:48
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Helsike vilken start Nico gjorde, bara blåste förbi Hamilton.Men sen hände det något, men nu har jakten börjat att komma ikapp från sin 16 plats

Var ju inte starten som han tog Hamilton, utan det att det är så långt till kurva 1 så han fick bra sug bakom gjorde att han kunde köra om. Har sett reprisen, Rosberg gör faktiskt en sämre start än Hamilton men får istället ett grymt sug bakom. Lite mer kyla så hade han kanske fått ledningen.
__________________
Senast redigerad av Metalfreddan 2014-10-12 kl. 15:08.
2014-10-12, 14:53
  #62
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bromzen
Det här racet får nog kvala in bland de sämre i år som i övrigt varit riktigt bra. Det är nästan så jag börjar undra om det inte låg något i konspirationsteorin ang att Kvyat kvalade på ommålade supersoft som Ted Kravtiz tog upp i sin notebook...
Synd att det inte verkade funka riktigt för Marcus idag. Att Massa och Hulkenberg skulle ta sig förbi var väl iof inte så förvånande men synd att han inte kunde hålla en Lotus eller Sauber bakom sig.
Tycker att Kravitz blir mer och mer fanatisk (inte fantastisk) för varje år som går. Han har en tendens att lyssna för mycket på allt skvaller som hans tveksamma källor levererar.
2014-10-12, 14:56
  #63
Medlem
Ted var väl inte helt allvarlig med den teorin, men koll på förarnas flickvänner har han.
2014-10-12, 14:57
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Tycker att Kravitz blir mer och mer fanatisk (inte fantastisk) för varje år som går. Han har en tendens att lyssna för mycket på allt skvaller som hans tveksamma källor levererar.

Det kan du ha mycket rätt i. Jag har själv inte följt F1 aktivt förrän denna säsongen så jag har inget att jämföra med.
Jag tycker mest att konsiprationsteorier är kul trots att jag ytterst sällan tror på dem. Hur som så var det trist för Kvyat att det inte gick bättre i loppet efter ett mycket starkt kval.
2014-10-12, 15:00
  #65
Medlem
Mich13s avatar
Säsongens tråkigaste race? Rätt odramatiskt och lamt. Kul med mycket folk dock, antar jag.


Nu fick Lewis en lätt resa, men han känns oslagbar nu och uppförsbacken känns brant för Nico...
2014-10-12, 15:02
  #66
Medlem
Mich13s avatar
Synd att ingen vågade duscha Putin
2014-10-12, 15:06
  #67
Medlem
Martinsons avatar
Gäsp, trist race verkligen. Känns som vi gick 10-12 år tillbaka i tiden igen.
2014-10-12, 15:28
  #68
Medlem
Caterham och Ericsson skulle nog ha valt att starta på det hårdare gummit och sedan kört 1-2 "stints" på mjukt. Bilen verkade inte trivas alls på de hårda däcken.

Renault-motorn verkade inte direkt lämpad för denna bana heller.
2014-10-12, 18:11
  #69
Medlem
Mimurs avatar
Väldigt tråkig bana. Tyvärr känns många av de senaste banorna sterila och oinspirerande. T ex Abu Dhabi, Valencia och nu Sochi. De verkar mer ämnade för go-kart. Austin är dock ett undantag som jag ser fram emot.
Loppet blev ju inte mycket av en spännande historia heller
2014-10-12, 19:41
  #70
Medlem
Mich13s avatar
Tydligen på puttade Grosjean Marcus av banan vid varv 2-3 när Marcus var på väg att köra om honom så struntade han helt enkelt i att bromsa och körde in i Marcus (enligt ME själv).



Förövrigt återigen en stark insats av Marcus. Synd att prime inte fungerar alls på Caterham-bilen. På opiton var han fantastisk.
__________________
Senast redigerad av Mich13 2014-10-12 kl. 19:43.
2014-10-13, 20:33
  #71
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Tråd låst.

/Moderator
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback