Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-20, 22:44
  #13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prostreet32
Håll koll på motoroljan.
Vanligt att Ford motorerna drar olja. Ventiltätningar samt kolvringar är dåligt dimensionerade och håller i runda slängar 15 - 25 000 mil innan det är slut.
Det fixade de redan -94.
Men tydligen är denna Fordmotr tillverkad av Mazda
Citera
2014-11-21, 21:05
  #14
Medlem
1.8 125hk, blir inte piggare av att man tankar etanol.

Tanka bara bensin så slipper du beskymmer. Förövrigt så har denna motor mer effekt en uppgett från tillverkaren.
Citera
2014-11-22, 13:02
  #15
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonameswayne
1.8 125hk, blir inte piggare av att man tankar etanol.

Tanka bara bensin så slipper du beskymmer. Förövrigt så har denna motor mer effekt en uppgett från tillverkaren.
Eftersom jag själv kör en Saab Biopower på etanol av två anledningar. Dessa är att jag kör billigare än en diesel samt att det ger lite extra krut så ska denna självklart tankas upp två ggr med etanol så kag har något att räkna på.
Då bilen ska gå motorväg samt en mil på en krokig 70-väg utan annan trafik så är prestandan ovesäntlig. Billigt är bra o om inget förändras på några år kommer den vara en gammal långmilare när vi är klara med den så stämplar i serviceboken tänker jag inte bry mig om. Blir att peta naglarna var 1000:de mil.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback