Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-09-27, 11:30
  #25
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
Halveringstid är oberonde på mängd. Dvs att det det lika lång tid för kroppen att brytta ner 1mg till 0.5mg, som det tar för kroppen att bryta ner 0.5mg till .25mg.

Annars skulle det ju vara ju mer du tar ju kortare tripp får du och det är inte logiskt.

Jag hade spår av benzo 3 månader i kroppen efter senaste intag och jag höll mej helt ren. Men då hade jag ätit mycket och länge
2005-09-27, 21:57
  #26
Medlem
Porrpojkes avatar
Jag slängde i mig 4st blå valium=40mg i natten mellan tors-fredag för o landa lite på tjacket jag tog då, sen tog jag dolcontin på fredagskvällen o i dag var det dax för urinprov, pissade positivt på benzo men helt ren på tjack o opiater...kändes skönt...
2012-05-19, 03:37
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Jag slängde i mig 4st blå valium=40mg i natten mellan tors-fredag för o landa lite på tjacket jag tog då, sen tog jag dolcontin på fredagskvällen o i dag var det dax för urinprov, pissade positivt på benzo men helt ren på tjack o opiater...kändes skönt...

Även om detta är ett utgammalt ämne i en lika urgammal tråd, så måste det ändå påpekas att det är OLIKA för OLIKA sorters bensodiazepiner. Generellt brukar man säga att lågdospreparat (som t ex alprazzolam, flunitrazepam, lorazepam osv) gå fort ut ur urinen medan högdospreparat tar längre tid på sig. Detta är dock inte alltid korrekt, och vad som avgör hur länge det syns i urinen (bortsett sådant din egen vikt, förbränning etc. etc.) är vilka metaboliter ()biprodukter) som bildas av just den benzo man petat i sig.

Du hade otur och tagit valium (diazepam). Det kan sitta kvar i urinen i upp till tre veckor om du har otur. Alprazolam däremot är så gott som alltid borta efter ett par dagar - och det oavsett om du vid intagstilllfället tog bara 1 valium men 40 xanor. Valiumen skulle ÄNDÅ kunna påvisas längre, pga dess metaboliter.

Finns massor med bra och intressant info om sådant här på tillverkarna av de vanligaste urinstickornas hemsidor. Läs där, det är ett tips till alla som jag gärna delar med mig av
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback