Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-12, 10:35
  #157
Medlem
Vilken text bör jag skriva i säljkontraktet när jag säljer en begagnad bil för att så långt som möjligt undvika att köparen återkommer och påstår att "det å det" var trasigt osv?
Citera
2023-04-12, 10:39
  #158
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vilken text bör jag skriva i säljkontraktet när jag säljer en begagnad bil för att så långt som möjligt undvika att köparen återkommer och påstår att "det å det" var trasigt osv?

Skriv Bilen säljes i befintligt skick utan garanti. Köparen har gått igenom bilen och godkänt skick och funktion.

Som extra så finns det inga garantier vid privatköp men tyvärr finns det många människor som försöker så förstår din oro. Vill man ha garanti så går man till en bilhandlare men då får man också betala x antal kronor mer för samma bil.
Citera
2023-04-12, 11:13
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Skriv Bilen säljes i befintligt skick utan garanti. Köparen har gått igenom bilen och godkänt skick och funktion.

Som extra så finns det inga garantier vid privatköp men tyvärr finns det många människor som försöker så förstår din oro. Vill man ha garanti så går man till en bilhandlare men då får man också betala x antal kronor mer för samma bil.

Tack för hjälpen!
Citera
2023-09-30, 13:44
  #160
Medlem
Om man ska köpa en ok begagnad bil vad ska man köpa? Är det struligt att köpa på Blocket?
Citera
2023-11-03, 14:08
  #161
Medlem
Cameltotems avatar
Hört från en del bil kunniga och många säger en bil under 50k är ett rent jävla lotto.

Men tycker man ser dagligen skruttbilar som rullar utan problem, kommer ihåg min 520i som hade gått 40k mil och hade inga problem i flera år.

Så min fråga är, går de hitta något vettigt för runt 20-30k?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback