Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-10, 08:48
  #3973
Medlem
Hur vet ni att Tommy inte har skribentens tillstånd?
Citera
2023-01-10, 08:55
  #3974
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Författaren Dan Zündel förresten, är han släkt med förintelseförnekaren Ernst Zündel? Eller är det en pseudonym han använder för sina ”anti-globalistiska” skrifter?

Jag hittar ingen som heter Dan Zündel, så jag misstänker att det är ett pseudonym.
Citera
2023-01-10, 08:59
  #3975
Medlem
mesefils avatar
Vad gäller skribentens tillstånd att publicera texten men under Tommys eget namn så vet vi att Anders Piltz inte gav sitt tillstånd till Tommy Dahlman att stjäla texten ur tidningen Signum.

För jag skrev och frågade.

Att det skulle komma något annat svar från Dan Zündel har jag mycket svårt att tänka mig.

”Hej Dan! Tommy här. Går det bra att jag snor din text och låtsas att det är jag som författat den?”

”Självklart, Tommy! Du behöver inte uppge mig som upphovsman.”

😂
Citera
2023-01-10, 09:23
  #3976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Jag hittar ingen som heter Dan Zündel, så jag misstänker att det är ett pseudonym.
Det tycks vara en Daniel Zündel som bland annat delar uppenbart antisemitiska inlägg på Facebook. Han tycks ha problem med alla som inte är vita "arier". Slaver duger nämligen inte heller. Muslimer är terrorister. Klokt val av Tommy.
Citera
2023-01-10, 10:26
  #3977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Vad gäller skribentens tillstånd att publicera texten men under Tommys eget namn så vet vi att Anders Piltz inte gav sitt tillstånd till Tommy Dahlman att stjäla texten ur tidningen Signum.

För jag skrev och frågade.

Att det skulle komma något annat svar från Dan Zündel har jag mycket svårt att tänka mig.

”Hej Dan! Tommy här. Går det bra att jag snor din text och låtsas att det är jag som författat den?”

”Självklart, Tommy! Du behöver inte uppge mig som upphovsman.”

😂

Det kan faktiskt vara just så det gått till. Har det inte slagit dig att det kan vara viktigare för Dan Zündel att hans tankar och åsikter sprids än att han får äran av att har skrivit texten? Det finns faktiskt sådana skribenter.
Citera
2023-01-10, 10:51
  #3978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasDalkarl
Det kan faktiskt vara just så det gått till. Har det inte slagit dig att det kan vara viktigare för Dan Zündel att hans tankar och åsikter sprids än att han får äran av att har skrivit texten? Det finns faktiskt sådana skribenter.
Då skriver man vem som verkligen står bakom. Man skriver inte under med eget namn. Tommy har stulit hela formuleringar, exempel, sammanhang, innehåll och struktur och satt sitt eget namn under. Dan Zündels artikel är inte bara inspiration här och även om han bara hade varit inspiration så anger man källan när man helt baserar sin egen text på någon annans. Fast nu är det ju inte Tommys egen text, utan Zündels, med jobbiga ord bortputsade. Anders Piltz gav aldrig sitt tillstånd till Tommy heller. Tommy har inte frågat. Men jag väntade på att du skulle dyka upp och hitta på någon idiotursäkt. Det tog en stund att hitta på en, va?
Citera
2023-01-10, 11:28
  #3979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Då skriver man vem som verkligen står bakom. Man skriver inte under med eget namn. Tommy har stulit hela formuleringar, exempel, sammanhang, innehåll och struktur och satt sitt eget namn under. Dan Zündels artikel är inte bara inspiration här och även om han bara hade varit inspiration så anger man källan när man helt baserar sin egen text på någon annans. Fast nu är det ju inte Tommys egen text, utan Zündels, med jobbiga ord bortputsade. Anders Piltz gav aldrig sitt tillstånd till Tommy heller. Tommy har inte frågat. Men jag väntade på att du skulle dyka upp och hitta på någon idiotursäkt. Det tog en stund att hitta på en, va?

Jag vet inte hur det gått till, så det är ingen ursäkt jag kommer med. Kanske har Tommy stulit texten, kanske har han fått tillstånd. Jag vet inte, du vet inte. Bara Tommy och Dan vet. Jag tycker inte att man iska ta saker och ting för givet bara för att det är enklast så. Det finns alternativa förklaringar,.
Citera
2023-01-10, 11:42
  #3980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasDalkarl
Jag vet inte hur det gått till, så det är ingen ursäkt jag kommer med. Kanske har Tommy stulit texten, kanske har han fått tillstånd. Jag vet inte, du vet inte. Bara Tommy och Dan vet. Jag tycker inte att man iska ta saker och ting för givet bara för att det är enklast så. Det finns alternativa förklaringar,.
Sweetheart, hade han bett om lov hade Dan Zündels namn stått med. Anders Piltz tillfrågades aldrig.
Citera
2023-01-10, 11:48
  #3981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Sweetheart, hade han bett om lov hade Dan Zündels namn stått med. Anders Piltz tillfrågades aldrig.

Du tar bara för givet att Dan Zündels namn skulle ha stått med, förutsätter det. Du vet inget om det, du bara gissar som vanligt.
Citera
2023-01-10, 12:00
  #3982
Medlem
Vattenslangen är fortfarande Tommys fan. Är hon förtjust i honom eller vad handlar det om?
Citera
2023-01-10, 12:17
  #3983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Vattenslangen är fortfarande Tommys fan. Är hon förtjust i honom eller vad handlar det om?

Vattenslangen eller blomsterpinnen, eller majstången?
Citera
2023-01-10, 12:22
  #3984
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Vattenslangen är fortfarande Tommys fan. Är hon förtjust i honom eller vad handlar det om?

Jag tror tyvärr hon är så charmad av att få hänga med sin gamla bibelskolelärare, att hon inte förmår att ta in all komprometterande information om honom. Hon är statstruck, helt enkelt, även om den hon gillar är en Tommy Dahlman som existerade för 25 år sen och inte dagens sexköpande ryggknäckar-Tommy.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback