Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-19, 21:26
  #13
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Nej du skruvar fast den nya fläktens fästen.

Va? Det är högst troligt att han måste ta ut moderkortet för att sätta dig den nya kylaren.
Citera
2015-06-20, 01:16
  #14
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Va? Det är högst troligt att han måste ta ut moderkortet för att sätta dig den nya kylaren.

Varför skulle det vara högst troligt?
Citera
2015-06-20, 08:03
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Varför skulle det vara högst troligt?

Moderkortsplåten saknar förmodligen hål för ändamålet.
Citera
2015-06-20, 17:32
  #16
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Varför skulle det vara högst troligt?

Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Moderkortsplåten saknar förmodligen hål för ändamålet.


Oh snap.
Citera
2015-06-20, 23:22
  #17
Medlem
Zhuguliangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Oh snap.

Jag köpte en fläkt med pins, väldigt smidigt att sätta fast, bara att trycka till. Jag har dock märkt att vissa spel har börjat få sämre FPS sedan jag bytte fläkt. Vad kan det bero på? >.<
Citera
2015-06-20, 23:24
  #18
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhuguliang
Jag köpte en fläkt med pins, väldigt smidigt att sätta fast, bara att trycka till. Jag har dock märkt att vissa spel har börjat få sämre FPS sedan jag bytte fläkt. Vad kan det bero på? >.<
Kör MSI afterburner och kolla temperatur och klockfrekvens men kan ju bara vara inbillning med.

Blir den varm fast den inte borde får du väl tvätta bort kylpastan, ha på ny och göra om och se om det blir bättre.
Citera
2015-06-20, 23:25
  #19
Medlem
annanmedlems avatar
Åtminstone Noctuas NH-U12S eller vad den hette satt väl direkt i originalplåten. Iaf för AMD.

EVO212 har kanske annat fäste då man får byta baksidan. Vet inte hur Noctuas beter sig på Intelprocessorer.
Citera
2015-06-21, 18:02
  #20
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Åtminstone Noctuas NH-U12S eller vad den hette satt väl direkt i originalplåten. Iaf för AMD.

EVO212 har kanske annat fäste då man får byta baksidan. Vet inte hur Noctuas beter sig på Intelprocessorer.

NH-D14/15 har annat fäste. 212:an minns jag faktiskt inte, bara monterat en sån.
Citera
2015-06-22, 09:25
  #21
Medlem
Zhuguliangs avatar
Kan det vara så att jag borde uppgradera mitt grafikkort, jag har ett Geforce gtx 560 ti 1gb just nu. Är det bra? Om jag sätter in ett starkare, kan det underlätta för min processor?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback