Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-02, 14:00
  #1
Medlem
Åkte hemifrån igår morse med 94% batteri skulle iväg och fiska, använde gpsen och spotify en timme tills vi var framme, i båten och började fiska, då hade jag 73% kvar, fair enough. Efter ett par timmar där jag endast kollat klockan ett par gånger var det nere på 43% Det sjönk drastiskt så fick stänga av den för att spara lite. Polaren som var med har också s5 och han började på 90% när vi började fisket och hade 60-70% kvar efter 14h i båten och då tog han ändå ett par samtal och skickade sms etc.

Har på battery doctor men tycker inte det hjälper ett skit, får notifikation att där e tex 29 appar som körs, avslutar dem "extended by 2 hours" sen efter en kvart e där 15 nya apps. Någon som har något bra tips för att förbättra batteritiden?

Mvh
Citera
2015-07-02, 14:11
  #2
Medlem
Illuminati444s avatar
Gpsen slukar batteri. Stäng av den.
Citera
2015-07-02, 14:44
  #3
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G1zm0
Åkte hemifrån igår morse med 94% batteri skulle iväg och fiska, använde gpsen och spotify en timme tills vi var framme, i båten och började fiska, då hade jag 73% kvar, fair enough. Efter ett par timmar där jag endast kollat klockan ett par gånger var det nere på 43% Det sjönk drastiskt så fick stänga av den för att spara lite.
[....]
Har på battery doctor men tycker inte det hjälper ett skit, får notifikation att där e tex 29 appar som körs, avslutar dem "extended by 2 hours" sen efter en kvart e där 15 nya apps. Någon som har något bra tips för att förbättra batteritiden?
Använd inte GPSen och Spotify om du inte kan ladda telefonen på ett längre tag.
Alternativ som sparar batteri är att ladda ner MP3 filer på telefonen och spela upp dom via musik appen. Men detta drar också en del batteri %. GPsen kommer alltid att dra mycket batteri, så se till att använda den försiktigt.

Stäng av automatisk ljusstyrka, och ha på 50% ljusstyrka. Ev. höj till 100% om du verkligen inte kan se, för att sedan sänka ljusstyrkan igen.

Använd inte appar som battery doctor, då dessa appar bara försämrar hälsan av batteriet istället för att förbättra de. Om du kör många applikationer i bakgrunden (detta drar också batteri), se då till att stänga av apparna genom multi taskern och avsluta program som körs och tar upp RAM.

Ett alternativ är att köpa dig ett extended battery på cirka 3500mAh, då får du cirka 16h batteritid med medel-tungt användande.
Citera
2015-07-02, 15:06
  #4
Medlem
Illuminati444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Använd inte GPSen och Spotify om du inte kan ladda telefonen på ett längre tag.
Alternativ som sparar batteri är att ladda ner MP3 filer på telefonen och spela upp dom via musik appen. Men detta drar också en del batteri %. GPsen kommer alltid att dra mycket batteri, så se till att använda den försiktigt.

Stäng av automatisk ljusstyrka, och ha på 50% ljusstyrka. Ev. höj till 100% om du verkligen inte kan se, för att sedan sänka ljusstyrkan igen.

Använd inte appar som battery doctor, då dessa appar bara försämrar hälsan av batteriet istället för att förbättra de. Om du kör många applikationer i bakgrunden (detta drar också batteri), se då till att stänga av apparna genom multi taskern och avsluta program som körs och tar upp RAM.

Ett alternativ är att köpa dig ett extended battery på cirka 3500mAh, då får du cirka 16h batteritid med medel-tungt användande.

Finns till och med 10500 mAh om jag inte missminner mig. Är såklart overkill i många fall men värt att veta nämna om man ska vara utomhus ett längre tag.

Lite det han sade också, ta bort appar och dess processer. Less is more. Dessa batteriappar är ungefär lika bra för telefonen som "Prestandaförbättrare" är för datorer, dvs stjälper snarare än hjälper.
Citera
2015-07-02, 17:01
  #5
Medlem
swebarbs avatar
stäng av alla automatiska uppdateringar vad du nu kan ha typ facebook, väder mail osv... kör i energisparläge osv... enklast är ju att gå in i telefonens batteri info och se vad det är som dragit mest har du kollat där? Det låter ju som att gpsen varit igång eller nåt med programmet som inte stängdes ordentligt efter.
Citera
2015-07-02, 17:33
  #6
Medlem
mmas avatar
(FB) Samsung Galaxy S5
Citera
2015-07-03, 08:53
  #7
Medlem
bufvenbergs avatar
Ett bra tips är att logga ut från Facebook. Jag sparar ca 10-15% av batteriet på detta sätt.
Citera
2017-06-06, 00:00
  #8
Medlem
roota o sen disable service i playstore -telefonen blir fantastisk, inget mer google-fiske eller uppdates
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback