Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-09-27, 16:12
  #109
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Min bil har slutat visa antal km man har kvar på tanken att köra. Någon annan med samma problem alt om någon vet hur man löser det?

Nu är ju jag nybliven ägare, men vad händer när du trycker plus eller minus vid infoknappen på ratten? Man kan ju välja vilken information man vill ska visas där.
Citera
2016-09-27, 18:36
  #110
Medlem
fernebos avatar
Inte plus/minus, utan med pilarna menar jag.
Citera
2016-09-27, 20:19
  #111
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Jag är osäker men har du tankat fullt senaste tankningarna? Misstänker att om man bara pytsar i 10-20-30 liter då och då så "vet" inte färddatorn exakt hur mycket som finns (kvar) i tanken och då väljer den hellre att inte visa nåt.

Har försökt att uppdatera mina kartor senaste dagarna men det slutar bara med en väldigt icke informativ ruta i Toolboxen som berättar att "Fel! Vi har ett problem!"
No shit!
Ringde min ÅF. Dom visste inget och hänvisade till huvudkontoret (info@mazda.se).
Mailade dem i fredags - inget svar.
Ringde upp dem.
"Ja, jo...dom har visst nåt tjall i Tyskland med jobbar på att försöka lösa det."
"Jo, men felet har funnits in minst en vecka och ni har varken informerat ÅF eller svarat på mitt mail."
"Jaså. Men dom jobbar på att försöka lösa det så du får köra med gamla kartorna så länge".
Suck.

Jag har varje gång tankat fullt.

Det känns som att jag lyckades att uppdatera kartorna med hjälp av internetdelning från min telefon och lyckades då koppla upp bilen mot mobilens wifi. Jag ha alla dessa bensinstationer och dyl utmärkt på mina kartor.
Citera
2016-09-27, 20:20
  #112
Medlem
lepops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Inte plus/minus, utan med pilarna menar jag.

Tack! Ska testa detta imorgon då.
Citera
2018-04-15, 10:48
  #113
Medlem
__Alez__s avatar
Hej.

Är inne på att köpa en CX3. Fastnat för den, förbaskat snygg rolig att köra och bra storlek.

Är modellen Optimum 150hk bensin jag funderar på.
Läst igenom tråden och mycket positivt.
Någon som har något mer att tillägga innan jag bestämmer mig att slå till?

Tror ni att man kan få med vinterdäck och andra tillbehör?
Citera
2018-04-21, 09:14
  #114
Medlem
passports avatar
Kan bara rekommendera Mazda, de har verkligen rykt upp sig på senare år och tillverkar numera riktigt bra och driftsäkra bilar som är roliga att köra. Deras automatlåda och awd är också väldigt bra.

Enda klagomålet med märket är deras dåliga isolering. modeller innan 15 tenderar till att ha ganska högt ljud inne i kupén från väg och vind. Satsa på en nyare årsmodell om detta är viktigt för dig.

Annars ett väldigt bra köp.
Citera
2018-04-23, 20:38
  #115
Medlem
watcher1970s avatar
Bensinpriset har höjts rejält senaste tiden, varför förbrukningen är av allt större intresse.
Någon som har aktuella förbrukningssiffror på bensinaren 150hk med automat och 4-hjulsdrift?
Kan man räkna med 0,8 vid blandad körning, 0,65 på landsväg och 0,85 i stan- typ alltså..

Sugen på en CX-3 innan skattehöjningen 1/7..
Citera
2018-05-14, 22:47
  #116
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Bensinpriset har höjts rejält senaste tiden, varför förbrukningen är av allt större intresse.
Någon som har aktuella förbrukningssiffror på bensinaren 150hk med automat och 4-hjulsdrift?
Kan man räkna med 0,8 vid blandad körning, 0,65 på landsväg och 0,85 i stan- typ alltså..

Sugen på en CX-3 innan skattehöjningen 1/7..

Du kan nog räkna med lite mindre i förbrukning. Mazda är en av få tillverkare som har en realistisk förbrukning redovisad. 0,63 om jag minns rätt. Räkna med runt 0,7 vid normal blandad körning. Den är hyfsat snål för att vara en fyrhjulsdriven bensinare. Det enda irriterande är väl att tanken är väl liten och att reserven utgör en betydande del. Det blir en del tankande...

Är nöjd så här långt efter ett och ett halvt år. Mycket prisvärd och snygg bil med mkt utrustning och man köper den i Optimum-utförandet. Fick dock utnyttja garantin för ett tag sen då kondensorn till AC:n pajade och slutade kyla och just det har tydligen varit ett av de vanligaste felen. Förbättrad konstruktion efter första årgången.
__________________
Senast redigerad av fernebo 2018-05-14 kl. 22:53.
Citera
2018-05-15, 19:37
  #117
Medlem
watcher1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Du kan nog räkna med lite mindre i förbrukning. Mazda är en av få tillverkare som har en realistisk förbrukning redovisad. 0,63 om jag minns rätt. Räkna med runt 0,7 vid normal blandad körning. Den är hyfsat snål för att vara en fyrhjulsdriven bensinare. Det enda irriterande är väl att tanken är väl liten och att reserven utgör en betydande del. Det blir en del tankande...

Är nöjd så här långt efter ett och ett halvt år. Mycket prisvärd och snygg bil med mkt utrustning och man köper den i Optimum-utförandet. Fick dock utnyttja garantin för ett tag sen då kondensorn till AC:n pajade och slutade kyla och just det har tydligen varit ett av de vanligaste felen. Förbättrad konstruktion efter första årgången.


Tack för svaret. Låter helt okay.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback