Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-03, 15:34
  #289
Medlem
Har Swedbank, där måste man tydligen kontakta dom för att få göra utlandsbetalningar. Någon som fixat det för att skicka pengar till Kraken? Vill inte starta processen ifall det är en omedelbar big nono från bankens sida.

Vill ducka kort-avgiften på typ 5% (!) för att handla med kort hos Kraken..
Citera
2023-11-03, 16:26
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Har Swedbank, där måste man tydligen kontakta dom för att få göra utlandsbetalningar. Någon som fixat det för att skicka pengar till Kraken? Vill inte starta processen ifall det är en omedelbar big nono från bankens sida.

Vill ducka kort-avgiften på typ 5% (!) för att handla med kort hos Kraken..

Gjorde ett gäng utlandsbetalningar back in the days till Coinbase och var tvungen ringa in och slå igång utlandsbetalningar. Tror dom frågade och sa då att jag tänkte köpa kläder eller liknande för visste det var lite sketchy med krypto.

Några år senare var jag in igen på banken och då såg dom jag hade utlandsbetalningar igång och frågade igen vad jag hade det till och sa då att jag handlade krypto och då sa dom att det tillät dom inte och avaktiverade min utlandsbetalningsfunktion.

Sen dess har jag gått Swedbank (kreditkort) > Revolut (växla till Euro) > SEPA till Coinbase/Kraken/Binance vägen och har än inte hört något från banken.
Citera
2023-11-03, 17:37
  #291
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Några år senare var jag in igen på banken och då såg dom jag hade utlandsbetalningar igång och frågade igen vad jag hade det till och sa då att jag handlade krypto och då sa dom att det tillät dom inte och avaktiverade min utlandsbetalningsfunktion.
Så sjukt...
Citera
2023-11-03, 18:06
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Några år senare var jag in igen på banken och då såg dom jag hade utlandsbetalningar igång och frågade igen vad jag hade det till och sa då att jag handlade krypto och då sa dom att det tillät dom inte och avaktiverade min utlandsbetalningsfunktion.
Byt bank.
Citera
2023-11-03, 18:54
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heimdall.
Byt bank.

Öppnade konto hos SEB efter det och satte in 100k från Coinbase där utan problem för några år sen. Får hoppas dom fortfarande är lika öppna till krypto.
Citera
2023-11-04, 18:52
  #294
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Öppnade konto hos SEB efter det och satte in 100k från Coinbase där utan problem för några år sen. Får hoppas dom fortfarande är lika öppna till krypto.

Får felmeddelande när jag skall ta ut pengar från Kraken.

Hur går man tillväga??? (har förövrigt också SEB)
Citera
2023-11-05, 07:17
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Får felmeddelande när jag skall ta ut pengar från Kraken.

Hur går man tillväga??? (har förövrigt också SEB)

Svårt å veta då du inte skriver vad felmeddelandet är, men då jag gjorde var jag först tvungen att verifiera mitt SEB konto hos Kraken genom att föra över en liten summa från SEB kontot till Kraken, och sen efter det kunde jag göra överföringen till SEB.
Citera
2023-11-05, 18:34
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Svårt å veta då du inte skriver vad felmeddelandet är, men då jag gjorde var jag först tvungen att verifiera mitt SEB konto hos Kraken genom att föra över en liten summa från SEB kontot till Kraken, och sen efter det kunde jag göra överföringen till SEB.

Hur mycket tog du ut?

SEB verkar generellt av vad jag läst vara den mest kryptovänliga-banken hittills. Har själv använt dem och fört över pengar till Kraken och Coinbase regelbundet utan några större bekymmer förutom deras stickprover där de ibland kontaktar en för att kolla om man verkligen ska göra denna betalning (eller om det var tvärtom, att betalningen inte gick igenom och jag fick kontakta dem och då var allt lugnt).
Citera
2023-11-05, 21:42
  #297
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Svårt å veta då du inte skriver vad felmeddelandet är, men då jag gjorde var jag först tvungen att verifiera mitt SEB konto hos Kraken genom att föra över en liten summa från SEB kontot till Kraken, och sen efter det kunde jag göra överföringen till SEB.

"An error has occured. Please try a different amount or contact support"
Citera
2023-11-05, 22:30
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Hur mycket tog du ut?

SEB verkar generellt av vad jag läst vara den mest kryptovänliga-banken hittills. Har själv använt dem och fört över pengar till Kraken och Coinbase regelbundet utan några större bekymmer förutom deras stickprover där de ibland kontaktar en för att kolla om man verkligen ska göra denna betalning (eller om det var tvärtom, att betalningen inte gick igenom och jag fick kontakta dem och då var allt lugnt).

Skrev det ovanför, ~100k uppdelade i en liten test transaktion och sen en större. Kan även tillägga att då jag öppnade konto hos dom så skrev jag ärligt att tanken var att sätta in större summor som kommer från krypto och dom har som sagt inte sagt något om det, varken vid skapandet av kontot eller efter överföringarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
"An error has occured. Please try a different amount or contact support"

Ja då vet jag inte, testat skriva till deras chat support? Har då tidigare varit snabba på att svara.
__________________
Senast redigerad av KingKerry 2023-11-05 kl. 22:33.
Citera
2023-12-07, 11:34
  #299
Medlem
*eedit* nvm.
__________________
Senast redigerad av mrprint 2023-12-07 kl. 11:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback