Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-30, 18:17
  #13
Medlem
Rocass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Är de inte ologiskt att de måste vara din mormor? kan ju vara en demon eller vad som helst egentligen?

Varför slog din gammelmormor sönder er lampa för?

Jag är nästan 100% säker på att det var hon, jag kände inte rädsla utan jag kände värme. Jag vet att det var hon och varför hon slog sönder vår lampa för vet jag inte, men fick till mig att hon ville varna oss, men för vad vet jag inte.
Citera
2015-08-30, 19:22
  #14
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocas
Jag är nästan 100% säker på att det var hon, jag kände inte rädsla utan jag kände värme. Jag vet att det var hon och varför hon slog sönder vår lampa för vet jag inte, men fick till mig att hon ville varna oss, men för vad vet jag inte.

Jag är 100 % säker på att det inte var det. Du får enbart kontakt med onda energier via anden i glaset, undantagslöst.
Citera
2015-08-30, 19:25
  #15
Medlem
Rocass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Jag är 100 % säker på att det inte var det. Du får enbart kontakt med onda energier via anden i glaset, undantagslöst.

Källa på det?
Citera
2015-08-30, 19:31
  #16
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocas
Jag är nästan 100% säker på att det var hon, jag kände inte rädsla utan jag kände värme. Jag vet att det var hon och varför hon slog sönder vår lampa för vet jag inte, men fick till mig att hon ville varna oss, men för vad vet jag inte.

Vissa säger att synen på demoner är ironisk, och att de själva verket är goda . Kan ju varit någon helt annan än din gammelmormor egentligen väl?
Citera
2015-08-30, 19:35
  #17
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocas
Källa på det?

Finns inte ett enda fall där anden i glaset lett till något bra. Du kan söka hur mycket du vill, men du kommer aldrig hitta några positiva erfarenheter av anden i glaset.
Citera
2015-08-30, 19:58
  #18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Finns inte ett enda fall där anden i glaset lett till något bra. Du kan söka hur mycket du vill, men du kommer aldrig hitta några positiva erfarenheter av anden i glaset.

Det var det dummaste jag hört. Paranormalt trams som anden i glaset har varit en genväg ner i fler trosor än hundvalpar! Massor av finniga småkillar har stått ut med tedrickande och döda förfäder för en lugn stund på tu man hand med en smått förvirrad tjej, för att sen fortsätta till intressantare sysselsättningar när tjejen har förstått hur djup och fin och andlig killen är...
Citera
2015-08-31, 23:33
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag vill inte misstro din farsa, men ... den där historien är en vandringssägen. En variant, Djävulen i garderoben, finns publicerad i Bengt af Klintbergs bok Råttan i pizzan från 1986. På frågan om var djävulen finns stavar glaset mycket riktigt i g-a-r-d-e-r-o-b-e-n. Tjejen som ställt frågan fnissar nervöst och går till garderoben i rummet intill för att se efter. Ett fruktansvärt skrik hörs, och de andra ungdomarna hittar flickan medvetslös med röda klösmärken i ansiktet. När hon kvicknar till har hon förlorat talförmågan, och hon sätts in på mentalsjukhus.

Ämnet har också behandlats i serieform.
http://elenaserrander.blogspot.fi/20...arderoben.html

O fan, gubben måste vara senil på gammla dar då haha tack för du dödade den historien iaf - har stört mig ett tag på den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback