Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-09-13, 00:24
  #25
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Sen var mina föräldrar visst planerande. Men varför ska dom planera vad jag ska äta för lunch på helgen och vad jag ska äta för mellanmål på eftermiddagarna? Dom var inte hemma på helgen, vi hade väl alltid mat hemma men jag visste va jag fick och inte fick ta.

Jag är idag väldigt duktig på att laga mat då jag gjort det själv sen jag var 6. Inte för att jag på något sätt varit tvungen utan för jag har velat.
Varför de ska planera vad du ska äta...? Ehe, för att det är dom som är vuxna och du barn, för att de är föräldrar och med det följer ett ansvar! Geez. Så på vilket sätt var de planerande när den s k planeringen exkluderade deras eget 6-åriga barns luncher och mellanmål? Och när kommunikationen uteblev helt på vad du kunde ta ur kylskåpet och inte?

Som jag läser dina inlägg så var du ju tvungen att laga mat själv eftersom din mamma och pappa inte gjorde det åt dig. Vilket barn vill laga mat i sin ensamhet dag ut och dag in? Det låter oerhört tragiskt i mina öron!
Citera
2015-09-13, 09:20
  #26
Medlem
Handlar denna tråd om dej, eller om den där 12-åringen som förföljer dej och vill ha mat av dej?
Citera
2016-05-26, 22:13
  #27
Medlem
Jag vet att det här inlägget är gammalt men... Det är inte fel om man inte får pengar som barn. Jag tackade nej för mina så kallade "månadspengar" när jag var yngre.
Citera
2016-05-28, 21:18
  #28
Medlem
BruceHingsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Så ni som inte vill ge era barn pengar varför? Jag tänker inte nu på kanske 6 åringar men äldre barn som har någorlunda förmåga till konsekvens tänkande.
Och nu tänker jag inte på veckopeng eller månadspeng för jag tror inte dom pengarna är till för äpplen och filmjölk liksom.
Barn ska inte ha några pengar alls och speciellt inte tjejer för då hade vi sluppit Justin Bieber, Justin Timberlake och massa övrig skitmusik.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback