Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-04, 01:02
  #121
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssassin87
Jag blir så jävla trött på alla som säger att benso inte är förebyggande mot anfall. Jag va tex tillsammans med en tjej som hade epilepsi och åt hon 100 mg tram utan benz fick hon anfall 10 gånger av 10. Men tog hon ett par xanor innan kunde hon käka upp till 300-450 mg utan problem. Jag va ganska inbiten på tram förut käkade allt mellan 1500-2500 mg och trodde att jag aldrig kunde få något anfall, Men en dag käka jag 3gram först slängde jag i mig 1 karta 200 mg:are depot. Väntade 2-3 timmar och tänkte att jag hade fått skit tram de va tyska så jag gick ut och köpte 1 karta svenska tram 100 mg:are. Tror de hade gått 4 timmar sen första tramen, Jag fick svårt att ens läsa på datorn fick svårt att sitta stilla sen från ingenstans hade jag tydligen börjat krama åt cola burken allt hårdare och skvätt ut colan sen åkt bakåt i soffan. Vaknade upp med att ambulansemännen va i rummet hade tydligen fått ett anfall på 17 minuter och spytt samtidigt. De va bara tur att mitt ex va med mig den kvällen annars hade jag kväfts av mina egna spyor. Så skippa skiten eller ta lite benso innan du käkar det.


Ja jag tror med att det är rent skitsnack att inte benzo hjälper. Vet folk som krampat och åkt in. Läkaren har själv sagt att benzo förebygger. Känns som en läkare borde ha hyfsat bra koll på sådant
Citera
2015-12-04, 01:37
  #122
Medlem
jagnickars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipsterSomFan
Jag ringde 112 och ambulansen kom på typ en kvart. Jag antar att jag varit sjukt nära att få kramper då jag hade stora smärtor i hela kroppen särskilt i huvudet och i bröstkorgen. Hade extrem hjärlklappning och svettades som en gris. Sprang runt i panik och visste inte vart jag skulle ta vägen. Fick ligga kvar på sjukan under natten och snacka med en psykiatriker nu på morgonen sen åka hem.

Har tragit tramdol tidigare i flumm-syfte i doeser av 3-500mg men aldrig såhär mycket. Men jag överlevde iallafall och har lärt mig en jävla läxa och det är inget som jag kommer att göra igen. Avråder även andra människor att ge sig på detta.

Doktorn påpekade iallafall att det var duktigt av mig att självmedicinera mig med Xanor för att det tydligen kunde hjälpa till att hålla krampattacker borta, jag tog det bara för att försöka lugna ner mig

Har hört att dessa inte har benefits av att blandas då Xanor inte räknas till kramplösande benso? Jag blir förvirrad om detta är myt eller läkaren mycket outbildad ?
Citera
2015-12-04, 11:58
  #123
Medlem
ShogunAssassin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Har hört att dessa inte har benefits av att blandas då Xanor inte räknas till kramplösande benso? Jag blir förvirrad om detta är myt eller läkaren mycket outbildad ?



Xanor funkar uppenbarligen, som sagt det funkade iaf för mitt ex som förebyggande innan hon käka tram. Och hon hade som jag sa tidigare riktig epilepsi så hon va super känslig mot mediciner som säker kramptröskeln t.e.x Tramadol och Lyrica.
Citera
2015-12-04, 15:21
  #124
Medlem
Relentless666s avatar
Om jag inte tar benso före tramadol så krampar jag 10 av 10 gånger. Så jag kan inte ta skiten utan benso till hands
Citera
2015-12-10, 00:50
  #125
Medlem
Är för bäng för att orka läsa igenom hela tråden.
Någon som vet hur det gick för TS?

Edit: skönt att allt gick bra! Fick lite kalla kårar där ett tag haha!
__________________
Senast redigerad av Puttler 2015-12-10 kl. 00:53.
Citera
2015-12-10, 02:20
  #126
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Ja jag tror med att det är rent skitsnack att inte benzo hjälper. Vet folk som krampat och åkt in. Läkaren har själv sagt att benzo förebygger. Känns som en läkare borde ha hyfsat bra koll på sådant

Bensodiazepiner är både förbyggande samt kramplösande.
Om vi tar tex alprazolam så är den mest till för ångest och kan av gemene man ses som ej kramplösande.
Alla bensodiazepiner är kramplösande, men alprazolam står väldigt lågt i den kursen.
Diazepam eller klonazepam (som eg är en ep-med ) är betydligt bättre och dessutom mer långverkande.
Har du Ett grandmall så är det oftast diazepam som kommer upp i rumpan.

Varför folk har fått för sig att det ej är kramplösande eller förebygger kramp är tack vare att de har medicinerat sig med kortverkande bensodiazepiner, som knappt hjälper emot kramper (MEN ÄR ÄNDÅ KRAMPLÖSANDE) och sedan klagar över att efekten utav det kramplösande uteblev.
Gå aldrig över rekomenderad dos och kom i håg att opioder är farligt att blanda tillsammans med bensodiazepiner (andningsdeperision kan föreligga)

Alternativt så har ni käkat medicinen alldeles för kort inpå påslaget utav tramadolen, tillsammans med en överdosering utav sistnämnda preparat.
__________________
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-12-10 kl. 02:37.
Citera
2015-12-10, 02:28
  #127
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Har hört att dessa inte har benefits av att blandas då Xanor inte räknas till kramplösande benso? Jag blir förvirrad om detta är myt eller läkaren mycket outbildad ?

Alprazolam är kramplösande, men i första hand en korttidsverkande bensodiazepin för panikångest.
Diazepam och klonazepam är de som är bäst på den uppgiften.

Edit, din läkare är verkligen inte outbildad, eller jo om han verkligen hävdar att ej alprazolam inte kan förebygga kramper.
Men han förstår att det finns mer krampförebyggande benso att skriva ut om du måste ha både opioder och bensodiazepiner utskrivna.
__________________
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-12-10 kl. 02:42.
Citera
2015-12-10, 15:06
  #128
Medlem
Fan 1400mg utan tolerans är rätt farligt. Jag var ändå inkörd på 1-1200mg om dagen i ett halvår. Dock tog jag lyrica under dessa dagar också. En dag tog 1500mg utan lyrica och fick världens krampanfall. Som tur hade jag en närstående i min närhet just då som ringde ambulans. Tram är fan inte att leka med. Att tända av skiten är fan inte kul heller. Så jävla glad att jag tog mig ur skiten.
Citera
2015-12-13, 01:46
  #129
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Absolut. Somnar du så vaknar du aldrig mer. Man har ju ett gäng föredetta polare som gått vidare på det viset.

Sjukvården har tystnadsplikt. Det som händer är att dom kollar ditt urin för att se vad du tagit. Därefter får du chilla hela natten under uppsikt av en i vården, detta för att du inte ska somna. Imorgon får du prata med en inom psykiatrin som kommer fråga dig om varför du tagit så höga doser.

Då säger du bara: Fick tabletterna av en vän eftersom jag hade så ont i benhinnorna. Jag har löpt 25km om dan i flera dagar. Dom köper din förklaring så länge du säger att du inte visste vad och villa doser du tryckt i dig.

Sen händer inget mer än att du får gå hem.


Varesig du somnar eller ej är inte relevant på annat vis än att ifall det finns vissa fördelar med att Kunna införskaffa Assistans, lite svårt att göra det medans man sover, men det är en löjligt skrattretande myt som rullat om kring här på FB och bland folk lite här och där att man med hjälp utav Mind over matter kan Override-a cnsdämpningen som leder till att hjärnan tappar all kontakt med diafragman och du slutar andas, det spelar ingen roll om du somnar eller försöker hålla dig vaken mao.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback