Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-20, 14:30
  #193
Medlem
SvenHelsings avatar
Du får helt enkelt hålla koll på vilken mail du har kopplad till kontot. Simple as that.
Citera
2024-03-20, 14:30
  #194
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Kan du inte gå till https://www.flashback.org/profile.php?do=editpassword och säga att du inte vill ha en epost kopplad till ditt konto?
Det kräver ju ens lösenord, och hade TS kunnat sitt lösenord hade den här tråden aldrig skapats.
Citera
2024-03-20, 14:37
  #195
Medlem
runxs avatar
I webbläsarens inställningar finner du sparade lösenord.
Citera
2024-03-20, 14:52
  #196
Medlem
US&As avatar
Har ungefär samma problem. Det finns ingen email kopplad till mot konto och den äldsta mailadressen jag kom på är kopplad till ett annat användarnamn.

Problemet för min del är att jag bytte lösen i samma vända men det blev inte ändrat på Flashback pga att jag inte skrev in någon mailadress.

Så nu har jag inte kvar det gamla lösenordet (pga automatisk lösenordsändring i iCloud som tog bort det gamla och ersatte med ett nytt).

TS: det vore grymt om du kunde dela eventuella svar från mod i tråden.
Citera
2024-03-20, 15:31
  #197
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av US&A
Har ungefär samma problem. Det finns ingen email kopplad till mot konto och den äldsta mailadressen jag kom på är kopplad till ett annat användarnamn.

Problemet för min del är att jag bytte lösen i samma vända men det blev inte ändrat på Flashback pga att jag inte skrev in någon mailadress.

Så nu har jag inte kvar det gamla lösenordet (pga automatisk lösenordsändring i iCloud som tog bort det gamla och ersatte med ett nytt).

TS: det vore grymt om du kunde dela eventuella svar från mod i tråden.
Om du inte kan komma på vilken mail du har kopplad till ett konto eller inte har en mail kopplad är så är det kört.
Citera
2024-03-20, 15:52
  #198
Medlem
Det är bara skapa nytt konto och gå vidare i livet
Citera
2024-03-20, 16:46
  #199
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2024-03-20, 16:49
  #200
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Min laptop loggade ut mig ur mitt användarid där jag alltid varit inloggad.
Jag begärde nytt lösenord, men vilken mailadress hade jag när jag skapade min flashbackidentitet?
Det var mera än 15 år sen och jag vet inte vilken mailadress jag hade då och om det är den jag kan gissa mig till så bodde jag i ett annat land och den mailadressen finns inte mera då den var knuten till det landet.
Jag chansade med en gammal svensk mailadress jag har men då kom det ett nytt lösenord till ett id jag absolut i-n-t-e känner igen och den FB identiteten hade aldrig skrivit ett enda inlägg.

OK, fick fram en annan dator jag använt och loggat in på FB och där fanns jag inloggad! Yippie!
Men hur få nytt lösenord för att kunna logga in i min nya/annan dator?
Jag hittade under min profil hur att göra, men då måste man veta vilken e-mailadress jag hade då jag skapade min FB id!
Det vet jag ju inte! Och om jag så visste så är det troligen en mailadress jag inte har tillgång till sen 10 år.
Så jag kan inte begära nytt lösenord för att kunna logga in i min egna laptop?
Hur göra?
Har mailat en admin utan att få svar

Citat:
Ursprungligen postat av US&A
Har ungefär samma problem. Det finns ingen email kopplad till mot konto och den äldsta mailadressen jag kom på är kopplad till ett annat användarnamn.

Problemet för min del är att jag bytte lösen i samma vända men det blev inte ändrat på Flashback pga att jag inte skrev in någon mailadress.

Så nu har jag inte kvar det gamla lösenordet (pga automatisk lösenordsändring i iCloud som tog bort det gamla och ersatte med ett nytt).

TS: det vore grymt om du kunde dela eventuella svar från mod i tråden.
Rätt väg att gå är att maila en admin och be om hjälp. Så ba'loba, avvakta svar eller maila en annan admin.
Citera
2024-03-21, 08:32
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av US&A
Har ungefär samma problem. Det finns ingen email kopplad till mot konto och den äldsta mailadressen jag kom på är kopplad till ett annat användarnamn.

Problemet för min del är att jag bytte lösen i samma vända men det blev inte ändrat på Flashback pga att jag inte skrev in någon mailadress.

Så nu har jag inte kvar det gamla lösenordet (pga automatisk lösenordsändring i iCloud som tog bort det gamla och ersatte med ett nytt).

TS: det vore grymt om du kunde dela eventuella svar från mod i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Rätt väg att gå är att maila en admin och be om hjälp. Så ba'loba, avvakta svar eller maila en annan admin.


Har mailat en admin som inte svarat, har nu mailat en till.

Om jag så visste vilken mailadress jag hade när jag skapade min flashbackidentitet för 15 år sen så är det troligen till en e-mailadress jag hade då,,böt och hade olika då jag böt internet provider i annat land och dessa går det ju inte att logga in i eller ens få tillgång till.

Jag trodde i min enfald at när jag hittade en gammal laptop som jag var inloggad i så skulle jag kunna byta lösenord som inloggad men så enkelt var det ju inte.
Citera
2024-03-21, 10:11
  #202
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Har mailat en admin som inte svarat, har nu mailat en till.

Om jag så visste vilken mailadress jag hade när jag skapade min flashbackidentitet för 15 år sen så är det troligen till en e-mailadress jag hade då,,böt och hade olika då jag böt internet provider i annat land och dessa går det ju inte att logga in i eller ens få tillgång till.

Jag trodde i min enfald at när jag hittade en gammal laptop som jag var inloggad i så skulle jag kunna byta lösenord som inloggad men så enkelt var det ju inte.
Det är inte speciellt ovanligt att man av säkerhetsskäl krävs på lösenordet igen vid känsliga saker även om man är inloggad. Så är det på många sidor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback