Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-25, 21:26
  #145
Medlem
Svenne-rasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag menade naturligtvis inte stil överhuvudtaget utan stil på kläderna och då i jämförelse med "svensson" som han jag citerade tog upp.

En "svensson" om det nu fortfarande står för en genomsnittlig vit medelsvensson har jag svårt att föreställa mig är kapitalstarkare och konsumerar mer än genomsnitts kunden i Kista C, med rötter i andra länder.

För babbarna är ytan viktig och jag är ganska övertygad om att dom lägger mer pengar på kläder etc än genomsnitts svenne-banan som går runt i sin urtvättade gamla vinterjacka som är inne på sjunde säsongen. Han stoppar nog hellre pengarna i kåken, segelbåten, dom två bilarna, ungarnas hockeyutrustning osv osv

Jag vet inte vad filmen skulle visa, men det var väl ordning och reda på personerna i den!?
Det filmen skulle visa var att folket i den (som mestadels bestod av invandrare) inte hade speciellt "stilfulla" kläder, de flesta verkade gå runt med vinterjackor, tjocktröjor, etc. alltså typ samma sak som man ser svenskar gå runt med nu på vinterhalvåret.

Som jag sa tidigare, att lägga ut mycket pengar på kläder behöver inte betyda att de är stilfulla. Om jag var rik så skulle jag kunna köpa ett par mjukisbyxor sydda i guldtråd och det skulle ändå inte göra dem stilfulla.

Sen just vad som är stilfullt och inte är beror väldigt mycket på personliga preferenser och ens umgängeskretsar. Jag tror knappast att en hipster tycker att samma kläder är stilfulla som en finansman till exempel.
Citera
2015-12-27, 22:06
  #146
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Alternativt försöker locka fler icke-invandrare till Gallerian. Kanske för att statistiskt så handlar icke-invandrare mer i butikerna i en Galleria? Kanske för att öka mångfalden, att även icke-invandrare ska finnas där? Kanske till och med så att invandrare trivs bättre och handlar mer i en Galleria som känns mer "vit"? Höjer statusen och därmed försäljningen?

Nix. Inget av detta. Det har anlitat en reklambyrå för att producera filmen och reklambyråer riktar alltid reklam mot vita. Sitter i ryggmärgen.
Citera
2015-12-28, 00:26
  #147
Medlem
Slints avatar
Vilseledande reklam. Finns väl paragrafer i lagtext om sådant?
Citera
2016-01-03, 04:07
  #148
Medlem
Psyko Dads avatar
Det är väl bra om de gör en reklamfilm som visar hur kista centrum egentligen ser ut i dagsläget så vanligt folk kan hålla sig därifrån.
Citera
2016-01-21, 19:47
  #149
Medlem
Elm0s avatar
Går det att se denna reklamfilm någonstans nu? Verkar vara bortplockad överallt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback