Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 20:24
  #985
Medlem
Någon som vet när man ska betala in vinstskatten för sålda bostadsrätter?
Folk i min umgängeskrets säger att det är i Februari, men jag hittar tyvärr ingen exakt information på skatteverkets hemsida.

Någon som har koll?
Citera
2017-01-07, 20:48
  #986
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Någon som vet när man ska betala in vinstskatten för sålda bostadsrätter?
Folk i min umgängeskrets säger att det är i Februari, men jag hittar tyvärr ingen exakt information på skatteverkets hemsida.

Någon som har koll?

Februari, ja, 13e.

Men det är upp till dig. Det enda som händer är att du får betala en ränta för vinst utöver 30.000 som inte befinner sig på kontot det datumet. Du kan vänta med bara att du får betala lite extra då.
Citera
2017-01-11, 20:58
  #987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Februari, ja, 13e.

Men det är upp till dig. Det enda som händer är att du får betala en ränta för vinst utöver 30.000 som inte befinner sig på kontot det datumet. Du kan vänta med bara att du får betala lite extra då.


Ah okej tackar!

Lite mer följdfrågor som kanske någon kan svara på:

1. Jag vet på ett ungefär hur mkt jag ska betala in, men dock så kommer jag nog betala in ett par tusen kr för mkt. Kommer jag få tillbaka dessa sedan när jag deklarerar, eller måste jag begära ut dem från mitt skattekonto på något sätt?
Citera
2017-01-11, 21:38
  #988
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Ah okej tackar!

Lite mer följdfrågor som kanske någon kan svara på:

1. Jag vet på ett ungefär hur mkt jag ska betala in, men dock så kommer jag nog betala in ett par tusen kr för mkt. Kommer jag få tillbaka dessa sedan när jag deklarerar, eller måste jag begära ut dem från mitt skattekonto på något sätt?

Har man betalat för mycket skatt får man skatteåterbäring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback