Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-18, 11:03
  #1
Medlem
Shit det här är ju fel ämne att posta i! Vill någon mod vara snäll att flytta till Personlig utveckling, studier och arbetsliv? Sorry!

Har blivit väldigt intresserad utav webbutveckling. Lutar kanske lite mer åt front-end, men vill eventuellt lära mig back-end också Kan grunderna nu: HTML,SASS, jQuery, lite Javascript lite .Net C# osv. Är inte så intresserad av design dock
Nu vill jag ta steget, flytta till GBG och plugga lite Har tittat runt på utbildning till hösten och kommit fram till någon av dessa:

Newton - .Net
IT-Högskolan - .Net
EC - .Net
EC - Frontend
Yrgo - Webbutveckling
Jensen - App.JS


Har någon här möjligtvis erfarenhet av utbildningarna? Vilken tycker ni ser mest lovande ut? Visst, .Net är sjukt eftertraktat. Men Javscript ryktas vara framtiden? Det är absolut webbutveckling jag är intresserad av, så att vissa av .Net utbildningarna också inkluderar Windows-applikationer är synd :,D

Shit det här är ju fel ämne att posta i! Vill någon mod vara snäll att flytta till Personlig utveckling, studier och arbetsliv? Sorry!
__________________
Senast redigerad av spacecows 2016-02-18 kl. 11:08. Anledning: Fel forum
Citera
2016-02-18, 19:43
  #2
Medlem
tj.s avatar
Webbutveckling och javascript --> Personlig utveckling, studier och arbetsliv
/Moderator
Citera
2016-02-29, 10:25
  #3
Medlem
Cliffords avatar
Jag läser just nu andra året på Webbutvecklare .NET på EC Utbildning. Dock kommer denna utbildning inte att erbjudas nästa år utan ersätts av utbildningen till Frontend-utvecklare.

Det är svårt att säga hur bra kvaliteten på en YH-utbildning är. Min klass var EC Utbildnings första i Göteborg, och det har märkts. Mycket har blivit bättre och jag tror att andra årskursen (de som läser första året nu) har en bättre utbildning. Innehållet i utbildningen har generellt varit bra, men föreläsare och kursupplägg är ibland bristfälligt. Det gäller att ha ett eget driv och en vilja att verkligen lära sig för att bli bra, för minimikraven för att klara av utbildningen är löjligt låga.

Arbetsmarknaden ser dock väldigt bra ut, det är stor tillgång på praktikplatser och det känns som att många arbetsplatser skriker efter kompetensen. Tror att frontendutvecklare är ännu bättre, kan man javascript riktigt bra och lär sig ett antal ramverk på det så kan man välja och vraka idag, sen är det alltid svårt att förutspå hur det ser ut om drygt 2 år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback