Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-20, 16:24
  #121
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Kan väl inte säga att den där lilla promon gjorde mig särskilt sugen. Men det ska bli intressant att se vad den har för specs, exklusiva titlar, och hur tredjepartsstödet blir. Sen kanske man kan överväga.

Men just den där lilla filmen va 'meehh'

Det enda 'Meehh' var väl att den inte kommer förrän i mars - tidigast.. Jag ville ha till jul :-)
Citera
2016-10-20, 16:28
  #122
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det enda 'Meehh' var väl att den inte kommer förrän i mars - tidigast.. Jag ville ha till jul :-)

Har aldrig riktigt fattat varför man skulle vilja ha något innan det har visat sig vara bra?

Samma sak med folk som förbeställer spel. Varför inte vänta tills spelet är ute, recenserat och bedömt, så man inte köper grisen i säcken?
Citera
2016-10-20, 16:31
  #123
Medlem
Vad är egentligen poängen med konsoller idag? Vad tillför de som inte en PC erbjuder? Känns mest som något som bara handlar om att begränsa tillgången på vissa titlar. Det tycks för en utomstående dumt att uppmuntra sånt.
Citera
2016-10-20, 16:44
  #124
Medlem
Fridfullts avatar
Är nedanstående YouTube-video allt material som finns att tillgå om den nya konsolen än så länge?

Nintendo Switch Preview Trailer
Citera
2016-10-20, 16:45
  #125
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Har aldrig riktigt fattat varför man skulle vilja ha något innan det har visat sig vara bra?

Samma sak med folk som förbeställer spel. Varför inte vänta tills spelet är ute, recenserat och bedömt, så man inte köper grisen i säcken?

Det är inga större pengar, det är kul med nytänkande - jag vet ändå att grabben kommer vilja ha det - och jag med :-)
Citera
2016-10-20, 16:47
  #126
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Samma sak med folk som förbeställer spel. Varför inte vänta tills spelet är ute, recenserat och bedömt, så man inte köper grisen i säcken?


Nya spel är av någon anledning roligast just när de är nya - köper man en gammal titel, hur hyllad den ä må vara, så är det svårt att engagera sig lika mycket ändå...
Dumt? Visst, men så funkar i alla fall jag...
Citera
2016-10-20, 16:49
  #127
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Vad är egentligen poängen med konsoller idag? Vad tillför de som inte en PC erbjuder? Känns mest som något som bara handlar om att begränsa tillgången på vissa titlar. Det tycks för en utomstående dumt att uppmuntra sånt.

Lite enklare att spela när man är flera, passar utmärkt för barn när de har kompisar hemma. Annars vet jag inte - spelen är ju ofta dyrare också...
Citera
2016-10-20, 16:57
  #128
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Vad är egentligen poängen med konsoller idag? Vad tillför de som inte en PC erbjuder? Känns mest som något som bara handlar om att begränsa tillgången på vissa titlar. Det tycks för en utomstående dumt att uppmuntra sånt.
Samma sak sa man på 80-, 90-talet.. Vad är grejen med Steam, det är i princip en inlåst konsolplattform där du köper egen hårdvara för ett högre pris..


Jag tror den här kan bli bra.. Samma känsla infann sig som när jag såg Wii första gången. Vi casuals kommer älska den, hardcores kommer hata. Pengarna kommer flöda in till Nintendo.

Nintendo har just nu presenterat Super Wii.
Citera
2016-10-20, 16:58
  #129
Avstängd
onaturligstyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Vad är egentligen poängen med konsoller idag? Vad tillför de som inte en PC erbjuder? Känns mest som något som bara handlar om att begränsa tillgången på vissa titlar. Det tycks för en utomstående dumt att uppmuntra sånt.
En konsoll numera är mer än bara för spel det är en hel mediaenhet till tvn. Ja förutom nintendos varianter då som inriktar sig på barn.
Citera
2016-10-20, 16:59
  #130
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Vad är egentligen poängen med konsoller idag? Vad tillför de som inte en PC erbjuder? Känns mest som något som bara handlar om att begränsa tillgången på vissa titlar. Det tycks för en utomstående dumt att uppmuntra sånt.
Nintendo Switch ser ju ut att fylla det tomrum som PC inte riktigt kan fylla, nämligen portabiliteten. Jag ser fram emot att kunna spela spel i vardagsrummet, på muggen, i sängen, på jobbet, eller under resor. PS Vita och 3DS har varit praktiskt att ha när jag är hemifrån, men väl hemma är de sällan i bruk. Nintendo Switch blir ju praktiskt både hemma och hemifrån.

Sedan som ovanstående talare nämner är ju konsoler oftast mer flerspelarvänliga - särskilt vad gäller Nintendo.
Citera
2016-10-20, 17:01
  #131
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
En konsoll numera är mer än bara för spel det är en hel mediaenhet till tvn. Ja förutom nintendos varianter då som inriktar sig på barn.
Du har fel. Nintendo säljer, med switch (och tidigare Wii) till alla exklusive tonårspojkar aka hardcores. Titta på videon igen, vilka vänder den sig till? Såg du många barn? Såg du många svettiga tonårspojkar i mammas källare? Nä, konsolen vänder sig till dom som Sony och Microsoft inte vill sälja till.
Citera
2016-10-20, 17:32
  #132
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=YdD7fD-buVc

Nintendo Switch - Details on the Controller & HUGE List of 3rd Party Support

https://www.youtube.com/watch?v=ZotUNtsAsII

Successful Nintendo NX (Switch) Launch Lineup of Games - #CUPodcast
__________________
Senast redigerad av santacl 2016-10-20 kl. 17:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback