Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-02, 00:01
  #3781
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Först och främst, polering är absolut en del av spelutveckling och är inget "utanför" eller externt. För det andra, Nintendo visste om detta SENAST väldigt tidigt 2022 (förmodligen före 2022), och hade haft gott om tid att släppa något annat under 2022 om de velat, särskilt om det stämmer att TWW HD och TP HD mer eller mindre är färdiga att släppas men att Nintendo sitter på dem tills vidare (detta har hänt förut med andra spel). För det tredje, hela det enorma Zeldateamet jobbade inte med poleringen av TotK utan det är endast en del av teamet som sysslar med sådant, precis som det finns delar som sysslar med dungeons, terräng, cutscenes, osv. För det fjärde, Aonuma kan jonglera med fler titlar samtidigt som han gjort förut, i synnerhet om de är i helt olika faser. Om ett spel är helt klart och det endast behövs polering så är det egentligen inte så mycket han eller de övriga i ledningen kan göra för jag tvivlar på att han själv satt och jobbade med den biten. Så under hela det där året med poleringen så borde delar av Zeldateamet ha gjort andra grejer för framtida Zeldarelaterade projekt, åtminstone planering och kanske experimentation.



Du antar väldigt mycket. Naturligtvis jobbar Nintendo på nästa Zelda som de i princip alltid gör, inklusive ett potentiellt 2D-Zelda som mycket väl kan släppas redan nästa år. Till skillnad från andra studios och andra serier så är Zelda mer eller mindre alltid i rullning. Delvis p.g.a. hur tidskrävande det är att utveckla ett AAA-Zelda till skillnad från t.ex. ett typiskt Mariospel. Och om det endast handlar om portar är det nog knappast något som Zeldateamet själva har hand om, utan snarare någon tredjepartare eller annan substudio inom Nintendo. TWW HD utvecklades av Nintendo själva bara för att de ville träna på HD-grafik och annat som kom med från hoppet från Wii till Wii U som Nintendo hade det kämpigt med i början. TP HD å andra sidan som kom senare gjorde Zeldateamet nästan ingenting alls med av vad jag förstått utan en tredjepartsutvecklare hade hand om det.

Vem vet, kanske Nintendo överraskar och ger oss ett 2D-Zelda i år. Det vore inte första gången som Nintendo visar upp ett mindre Zelda (eller Mario) som släpps kort därpå. 2025 kanske vi får "Age of Calamity 2" som är baserat på TotK. 2026 kanske blir året då Nintendo släpper TWW 4k. 2027 kanske vi får TP 4k. Sedan äntligen släpper de nästa stor-Zelda 2028.
Varför skulle Nintendo göra såhär?: Jobba på ToTk som alla känner till, som de visat trailers för osv. och sen skjuts det upp några månader, att då släppa andra Zelda mitt i det innan det nya redan utannonserade Zelda-spelet släppts skulle vara rätt korkat. Även att släppa andra Zelda tätt inpå skulle vara rätt korkat. Så att TP och WW inte kom 2022 eller 2023 pga. TotK kan jag förstå. Om det inte släpps i år är det orimligt


Det finns inget Zelda utannonserat. Att de jobbar på ett nytt är väl rätt självklart men det finns ingenting utannonserat som kommer släppas snart och tror absolut inte de släpper ett helt nytt Zelda i år. Skulle vara helt sjukt om de plötsligt annonserade ett Zelda och släppte det i år. Så med absolut största sannolikhet kommer inget nytt Zelda i år. Därför borde man släppa WW och TP som folk väntat i 7år sen Switch släpptes på och det är som jag skrev typ de enda storspel som inte släppts till Switch från Wii U. Om de inte kommer i år har jag svårt att se att de någonsin kommer till Switch då Switch 2 lär släppas nästa år. Och då är det väldigt märkligt att man portat över i stort sett varenda Wii-U spel som är värt att spela förutom WW och TP HD. Särskilt under ett år då det förmodligen inte finns nåt annat Zelda som "är i vägen" för ett sånt släpp. Rykten om att de två spelen ska släppas har funnits sen Switch kom och det var alltså återigen 7år sen och för mig är det rätt orimligt. Kommer glädja fansen och vara en enkel cash grab för Nintendo.
Citera
2024-05-02, 11:03
  #3782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rofltraktor
Hiuttade den här sammanfattningeni en switchgrupp på facebook, tyckte den var bra: https://pastebin.com/1RbpVatx

Otroligt bra sammanfattning.

Opatchat switch har jag. Införskaffa sig RCM loader och RCM jig. Samt ett SD card.
Finns det någon begräsning hur stor SD card man kan ha?
Citera
2024-05-02, 13:49
  #3783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Otroligt bra sammanfattning.

Opatchat switch har jag. Införskaffa sig RCM loader och RCM jig. Samt ett SD card.
Finns det någon begräsning hur stor SD card man kan ha?
Verkar inte så, 1TB kort funkar bra iallafall.
Citera
2024-05-02, 20:25
  #3784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varför skulle Nintendo göra såhär?: Jobba på ToTk som alla känner till, som de visat trailers för osv. och sen skjuts det upp några månader, att då släppa andra Zelda mitt i det innan det nya redan utannonserade Zelda-spelet släppts skulle vara rätt korkat. Även att släppa andra Zelda tätt inpå skulle vara rätt korkat. Så att TP och WW inte kom 2022 eller 2023 pga. TotK kan jag förstå. Om det inte släpps i år är det orimligt

Alltså va? Jag antar att det också var korkat att släppa TP HD 3-4 månader före BotW också då eller? Hört talas om momentum? Hype? Menar du att folk istället ska sitta och stirra i flera månader? Kan inte folk hantera att ett spel släpps 6-12 månader före ett annat? Sedan var det knappast några månader det här handlade om utan snarare närmare ett år som Nintendo polerade TotK, så att ha släppt åtminstone något av dessa (kanske båda) kanske 9 månader före släppet av TotK hade mildrat folks besvikelse över förseningen av TotK.

Citat:
Det finns inget Zelda utannonserat. Att de jobbar på ett nytt är väl rätt självklart men det finns ingenting utannonserat som kommer släppas snart och tror absolut inte de släpper ett helt nytt Zelda i år. Skulle vara helt sjukt om de plötsligt annonserade ett Zelda och släppte det i år. Så med absolut största sannolikhet kommer inget nytt Zelda i år.

De har gjort det förut med både Mario och Zelda, flera gånger dessutom, så bara för att du tycker att det är "helt sjukt" betyder inte att det inte skulle kunna hända även i år. Faktum är att de tre senaste 2D-titlarna släpptes samma år som de utannonserades; A Link Between Worlds, Tri Force Heroes och Link's Awakening. Jag räknar inte med ett nytt Zeldspel i år, men skulle inte ramla av stolen om det hände liksom.

Citat:
Därför borde man släppa WW och TP som folk väntat i 7år sen Switch släpptes på och det är som jag skrev typ de enda storspel som inte släppts till Switch från Wii U. Om de inte kommer i år har jag svårt att se att de någonsin kommer till Switch då Switch 2 lär släppas nästa år. Och då är det väldigt märkligt att man portat över i stort sett varenda Wii-U spel som är värt att spela förutom WW och TP HD. Särskilt under ett år då det förmodligen inte finns nåt annat Zelda som "är i vägen" för ett sånt släpp. Rykten om att de två spelen ska släppas har funnits sen Switch kom och det var alltså återigen 7år sen och för mig är det rätt orimligt. Kommer glädja fansen och vara en enkel cash grab för Nintendo.

Borde och borde, du tycker ju uppenbarligen det, men inte nödvändigtvis Nintendo själva. Och rykten är just rykten, även om det är möjligt att det har funnits en sanning i dessa. Men så länge inget är officiellt så har Nintendo inget som helst moraliskt ansvar att släppa något som de själva inte ens har utannonserat. DETTA är orimligt.

En sak håller jag dock med om, att 2024 är förmodligen "sista chansen" för att dessa två spel ska släppas till Switch. Men det är ju mycket möjligt att Nintendo sparar dessa remasters till Switch 2 istället så att de kan förbättra dessa ännu mer. För trots allt, varför släppa dessa till Switch om maskinen fortfarande säljer så pass bra som den gör? Switch 2 kommer ju behöva Zeldagrejer tidigt i sitt liv med tanke på att TotK släpptes till Switch förra året, så det kommer nog dröja flera år till nästa storspel till Switch 2.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback