Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-08, 20:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Inser du att oblyg inte är motsatsen till blyg? Utan betyder typ ogenerad, skamlös och fräck.

Det vill jag inte spekulera i, det jag vill är att bli mer spontan och social. Vilket är övning som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Ha egen vilja samt säga ifrån!

Och för att ha en egen vilja måste man vara positiv tror jag. Man kan inte vara negativ och ha en egen vilja. I alla fall inte en stark vilja. Negativa personer är ofta såna som hänger med på efterkälken och puttrar för sig själva.
Citera
2016-03-08, 20:55
  #14
Medlem
Fawfuls avatar
Att jobba som för exempel butiksbiträde är ett bra sätt tror jag. Där måste man lära sig att sätta på sig en trevlig men inte för personlig social mask.

Tror det kan ha varit en vändpunkt för mig då jag som 14åring var rätt blyg men fick ett helgjobb på en bensinstation.

Inte helt fel med betald kbt heller

Kanske inte så enkelt att bara skaffa sig ett jobb dock.. Men något liknande där du på ett naturligt sätt måste utsätta dig för sociala interaktioner. Kommer inte på något bra just nu.
Citera
2016-03-08, 21:13
  #15
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Du skapar konstant nya trådar på, mer eller mindre, samma tema. Du verkar sakna vilja eller förmåga till att ta till dig vad andra människor skriver, arbeta med detta istället för dina märkliga cirkelbevis till självreflektioner.
Citera
2016-03-14, 14:25
  #16
Medlem
Citat:
Övningar för att bli oblyg?

Improvisationsteater
Public speaking-kurs
Raggnings-kurs
Samtals-cirklar för social fobi
Citera
2016-03-14, 14:29
  #17
Medlem
Mooons avatar
Ja, det är ju en jädra skillnad på att vilja bli social än att bli skamlös och fräck.

Gå med i en teatergrupp, då tvingas du till att vara på en scen och bli betraktad. De kan sedan kansk hjälpa dig att gå in i en "roll" när du ska umgås.


Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Det vill jag inte spekulera i, det jag vill är att bli mer spontan och social. Vilket är övning som gäller....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback