Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-15, 22:48
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesrider81
Är det inte lite arrogant att utgå ifrån att människans minne är så perfekt, att enda möjliga förklaringen är alternativa universum?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo det låter väldigt arrogant, tur att jag aldrig ens varit i närheten av att tro det...

Många i tråden som är så arroganta, hjärnan är felfri och man minsann VET att man har rätt...
och blir man bevisad motsatsen så beror det inte på att man minns fel, utan det beror på alternativa universum.
__________________
Senast redigerad av volldteckt 2020-01-15 kl. 22:51.
Citera
2020-01-16, 19:59
  #758
Medlem
somdeters avatar
Fan jag minns att Baloo hade en kokosnöts-bh när han sjöng ”jag vill va som du” ... borta


John F Kennedys bil han mördades i ser helt whack ut också...

Och inte var det sex pers i bilen...


Hej! Kul att ha kommit til er verklighet.. mitt gamla har tydligen raderats och jag hamnat här..
Citera
2020-01-16, 21:14
  #759
Medlem
soulknaves avatar
Går ni i ett töcken med tankedimma eller har ni också märkt att syd amerika flyttats österut

ps. amerika är rött under när man skriver det här som att det är felstavat eller inte finns längre, trodde det skulle ta 10-20 år innan dom sjönk. 1 till lokal lokalsynchromysticism händelse, tack Erebus.
Citera
2020-01-16, 21:54
  #760
Medlem
somdeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulknave
Går ni i ett töcken med tankedimma eller har ni också märkt att syd amerika flyttats österut

ps. amerika är rött under när man skriver det här som att det är felstavat eller inte finns längre, trodde det skulle ta 10-20 år innan dom sjönk. 1 till lokal lokalsynchromysticism händelse, tack Erebus.


Haha ja det stämmer ju.. sydamerika ligger mycket mer österut...

Tidigare var den i linje med nordamerikas västkust..
__________________
Senast redigerad av somdeter 2020-01-16 kl. 22:17.
Citera
2020-01-17, 00:11
  #761
Medlem
Knastrass avatar
Angående "I see white people" så trodde jag också de sa det i Scary Movie, men det sägs i Undercover Brother, vilket är en annan film som kom kring samma tid och som jag sett flera gånger då min bror hade den på DVD. Den filmen var typ mer en svart Austin Powers, också parodi.

Sägs 1:37 för den som vill skutta dit direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=ubV3...=youtu.be&t=95

Hoppsan, såg några sidor bak att någon skrivit exakt samma, men folk tjatade vidare även efter det så här kommer det igen.

Verkar ju dock vara så att frasen förekommer på väldigt många ställen förutom just i Scary Movie. Nämns på nätet att det sags bl.a. i ett oscarstal, någon TV-serie och Undercover Brother. Ganska lågt hängande frukt.
__________________
Senast redigerad av Knastras 2020-01-17 kl. 00:33.
Citera
2020-02-11, 08:22
  #762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Ja, samma sak med Arne Hegerfors och hans "Det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk". Detta har raderats från alla VHS band och går inte att hitta. Halva Sveriges befolkning kommer ihåg det och Arne själv kommer ihåg det väldigt detaljerat: https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc
Helt sjukt att man inte kan hitta det.
Lyssnade på det klippet för max 2-3 år sedan.

Nu hittar jag det ingenstans.
Citera
2020-02-11, 11:41
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Fan jag minns att Baloo hade en kokosnöts-bh när han sjöng ”jag vill va som du” ... borta
Det hade han ju? En blå/lila
Citera
2020-02-12, 23:27
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Helt sjukt att man inte kan hitta det.
Lyssnade på det klippet för max 2-3 år sedan.

Nu hittar jag det ingenstans.

Var lyssnade du på det klippet menar du? Det fanns ju en lång flashback-tråd där folk verkligen ansträngde sig och tittade igenom alla möjliga matcher som Hegerfors kommenterat utan att hitta det.

Det är ett citat Lasse Anrell skapade ur tomma intet.
Citera
2020-03-19, 15:59
  #765
Medlem
somdeters avatar
Nå, hur många minns när Mel Brooks dog för typ två år sen? Jag minns verkligen löpet på text-tv!!

Well nu lever han och är 93 år!
Citera
2020-03-28, 15:42
  #766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Fan jag minns att Baloo hade en kokosnöts-bh när han sjöng ”jag vill va som du” ... borta

Han har BH och dansar i Luftens Hjältar, kolla introt. Kanske där du fått det ifrån?
Citera
2020-04-11, 20:35
  #767
Medlem
I brist på sport (för C19) så hamnade jag nyss virtuellt i finalen i fotbolls-VM 1978 mellan Argentina och Nederländerna. Jag kommer ihåg förlängningen (ja, jo - jag var UNG och hur de orangea kom närmare och närmare (efter sent mål av en av bröderna Kerkhof (?). Argentina-Kempes kommer man ju ihåg

Men nu när jag kollar https://www.youtube.com/watch?v=Pe1se2P6sxI så gör ingen av bröderna mål... och Argentina vinner (visserligen efter förlängning) med 3-1... jag trodde Holland var nära att komma ifatt och fick 2-3 i slutminuterna efter brödermål......

I min dimension så var det så, nu är det annat.
Nån här som ens fanns till när denna final utspelades? Nån som kommer ihåg? (Alla fräna HollandsNAMN bara... Rob Rensenbrink, Ari Haaan.... hahaha)
Hejdå.
Citera
2020-04-11, 20:38
  #768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somdeter
Nå, hur många minns när Mel Brooks dog för typ två år sen? Jag minns verkligen löpet på text-tv!!

Well nu lever han och är 93 år!


Är också för mig att jag såg hans Dictator-film-kopia, och hörde hans "hit-låt" för ett par år sen som om han gick bort då...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback