Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-01, 18:32
  #1
Medlem
Zteffen81s avatar
Var faktiskt och besökte våran huvudstad förra veckan. Jag är 35 år jag vet inte hur en 35-åring klär sig i Stockholm.

Köpte faktiskt en dyr ljusblå jeansskjorta för ca 1000 kronor. Sefan köpte jag ett par svarta tighta jeans flr runt 700 kronor. Köpte även 2 par solglasögon på Statoil. Den ena sitter riktigt bra på jeansskjortans bröstficka. Köpte även att par höga vita converse. Det vad länge sedan jag köpte snygga kläder istället för funktionella kläder.

Tar gärna emot tips. Bor dock inte i Stockholm utan norrut i landet.
__________________
Senast redigerad av Zteffen81 2016-05-01 kl. 18:48.
Citera
2016-05-01, 20:10
  #2
Medlem
Converse och tighta jeans är för tonåringar/ungdomar, inte för 35-åringar tyvärr.
Kika in på https://www.reddit.com/r/malefashionadvice/
Citera
2016-05-01, 20:51
  #3
Medlem
Andersdamaans avatar
Såhär:
https://scontent.cdninstagram.com/t5...ODE0Mw%3D%3D.2

Då passar du in på slöddermalm iaf.
Citera
2016-05-01, 21:03
  #4
Medlem
Zteffen81s avatar
Ni Stockholmare har tagit mycket från oss i Jämtland, Dalarna, Värmland med mer mera. Framför allt har ni tagit skägget. Ni har tagit flanellskjortor. Uppvikta jeans. Många utav er på Söder har mer tattueringar än en tatuerare i Karlstad.
Sen är ölen billigare uppe i Norr också. Men converse tyckte jag var snyggt.
Citera
2016-05-10, 19:39
  #5
Medlem
jaybones avatar
Haha skön fråga. Hur klär sig en 35-åring i Stockholm?

Låter lite som att alla klär sig likadant beroende på ålder där TS kommer ifrån.

Just de plaggen du köpte hatar jag.

1. Converse-skon. Dena eviga fula sko som aldrig försvinner. Kan inte bli mer 14 åring över ett par skor än just dessa. Det eller medelålderskris. Har alltid hatat dessa enda sen högstadiet.

2. jeansskjortan. Jävla Ronny och raggeplagg. Vad passar till ett par jeans? Inte mer jeans iaf.

3. Billiga solglasögon som är lite småsnea ser alltid illa ut. Köp hellre ett par rayban och använd dessa hela jävla tiden om det behövs.
Citera
2016-05-17, 16:07
  #6
Medlem
-lynx-s avatar
lägger min röst på ett par snygga sneakers, typ new balance, ett par inte allt för tighta jeans och en snygg bommulskjorta eller t-skirt. behöver inte vara svårare än så!

håller även med om de där med sladdriga solglasögon...
Citera
2016-05-17, 18:24
  #7
Medlem
Kör på sköna sneakers, converse, new balance, etc och jeans/chinos matchat med en snygg stickad tröja, rugbytröja eller skjorta. Går inte att få det fel
Citera
2016-06-12, 06:31
  #8
Medlem
Converse är snygga men sjukt obekväma och dåliga för dina fötter. 35-åringen lägger antingen i en iläggssula eller är självsäker nog att gå runt i bekväma skor.

Tajta jeans och jeansskjorta låter väl bra? Typisk 35-årsstil skulle jag säga. Men byt converse-dojjorna mot riktiga läderskor.
Citera
2016-06-15, 21:29
  #9
Medlem
Plagg med krage med passande jeans/chinos och sedan ett par dressade skor till alternativt bilskor.
Citera
2016-06-17, 02:41
  #10
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Haha skön fråga. Hur klär sig en 35-åring i Stockholm?

Låter lite som att alla klär sig likadant beroende på ålder där TS kommer ifrån.

Just de plaggen du köpte hatar jag.

1. Converse-skon. Dena eviga fula sko som aldrig försvinner. Kan inte bli mer 14 åring över ett par skor än just dessa. Det eller medelålderskris. Har alltid hatat dessa enda sen högstadiet.

2. jeansskjortan. Jävla Ronny och raggeplagg. Vad passar till ett par jeans? Inte mer jeans iaf.

3. Billiga solglasögon som är lite småsnea ser alltid illa ut. Köp hellre ett par rayban och använd dessa hela jävla tiden om det behövs.
Tack för dina åsikter. Här kommer mitt försvarstal.

1. Jag köpte ett par converse (vita) eftersom jag aldrig ägt ett par converse. Jag är 35 år och lider möjligtvis av en liten ålderskris.

2. Jeansskjortan är mörkblå färg. Inte ljusblå som Ronny & Ragge kör med. Kör ingen Fårrd. Kör en Volvo 745 GL, samt en VW Transporter.

3. Mina solgalsögon är inte snea. Har kortklippt hår och grov skäggstubb. Känner mig sexigare i ett par pilotbågar helt enkelt.
Citera
2016-06-17, 09:58
  #11
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Tack för dina åsikter. Här kommer mitt försvarstal.

1. Jag köpte ett par converse (vita) eftersom jag aldrig ägt ett par converse. Jag är 35 år och lider möjligtvis av en liten ålderskris.

2. Jeansskjortan är mörkblå färg. Inte ljusblå som Ronny & Ragge kör med. Kör ingen Fårrd. Kör en Volvo 745 GL, samt en VW Transporter.

3. Mina solgalsögon är inte snea. Har kortklippt hår och grov skäggstubb. Känner mig sexigare i ett par pilotbågar helt enkelt.

Kan ge dig en typisk 35-åring från stockholms innerstads gator:

1. Skor: adidas Stan smith

2. Byxor: ett par bra sittande jeans eller chinos. Många köper nuide-jeans, jag äger inga men skulle lika väl kunna bära sådana.

3. Skjorta. Ofta vit med bra passform. Passformen är allt. Har du en vit skjorta som sitter snyggt är det bland det snyggaste du kan bära.

4. En blå kavaj. Kanske från Hugo Boss eller Tiger eller J.Lindeberg.

5. Solbrillor från Rayban eller något annat märke i samma prisklass.

6. Behåring. Skäggstubb och vårdad frisyr. Långt eller kort spelar ingen roll, alltid vårdat.

Där har du genomsnittsmannen skulle jag säga. Sen finns det väl olika stilar så klart. Beroende på jobb/tillhörighet. Men om man rör sig utanför stureplan och sofo så ser folk ut ganska så här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback