Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-05-09, 09:44
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Det du inte verkar vilja förstå är att det är du som måste gå till rätten för att stoppa umgänget. Har du inget som styrker att han går med på dina krav är det du som kan råka illa ut.
SOC är första steget. De kan ev ge dig rätt att hindra pappan att träffa barnet till en prövning skett.

Problemet är att myndigheter ser till barnets rätt till en far i första hand. Men går man rätt väg kan mamman köra över pappan rejält.

Nej, du har fel. Jag har pratat med familjerätt, sociala och jurister som jobbar med detta.
Det är min skyldighet att ta hand om barnet nu när pappan missbrukar och då inte kan ta ansvar.
Jag har ensam vårdnad,han har umgängesrätt. Men bara om han kan ta hand om barnet.

Det är han, inte jag, som måste gå till tingsrätten om han anser att jag gör fel och han vill ha tillbaka ungänget (om han inte går med på kraven då, för då är ju allt bra).

Det enda som "kan hända" mig om nu är att ev tingsrätt dömer till hans fördel och då måste jag släppa iväg barnet.
Dock osannolikt.
Citera
2016-05-09, 13:55
  #74
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadaa.2015
Nej, du har fel. Jag har pratat med familjerätt, sociala och jurister som jobbar med detta.
Det är min skyldighet att ta hand om barnet nu när pappan missbrukar och då inte kan ta ansvar.
Jag har ensam vårdnad,han har umgängesrätt. Men bara om han kan ta hand om barnet.

Det är han, inte jag, som måste gå till tingsrätten om han anser att jag gör fel och han vill ha tillbaka ungänget (om han inte går med på kraven då, för då är ju allt bra).

Det enda som "kan hända" mig om nu är att ev tingsrätt dömer till hans fördel och då måste jag släppa iväg barnet.
Dock osannolikt.
Ok. Säger du så så kan jag inte säga emot.
Citera
2016-05-09, 21:30
  #75
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadaa.2015
Det finns många anledningar till att man borde hålla sig till ämnet i de flesta trådar.
Jag har liksom ingen möjlighet att förklara allt så ni förstår situationen till fullo.

Hans föräldrar vet ALLT, men då han inte bryr sig om vad dom tycker så hjälper det föga. Dom kan inte ens få han att gå till soc så han kan betala för sig hemma så...

Självklart vill jag att både jag och barnet har en fungerande relation till pappan, men han gör det väldigt svårt på många sätt. Missbruket är bara en del.
Pappan har gjort mycket korkat, och jag har förlåtit och gjort allt för att det ska fungera.
Men nu i helgen när han erkände steroider (o ja tror det är andra droger också) så får han ingen ny chans. Nu får han kamma sig

Du vill bara ha ryggdunk och rätt alltså? Ok då ger jag mej.

Jag tycker du först skall kontakta soc om du vill men i annat fall kan vi diskutera hur vi kan få pappan ur världen mer permanent via pm...risken finns ju att han skärper sig och börjar kräva rättigheter annars och det vore ju tråkigt. Kom ihåg att barnet har rätt till en saftig barnpension vid en förälders frånfälle.....
Citera
2016-05-10, 19:05
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Du vill bara ha ryggdunk och rätt alltså? Ok då ger jag mej.

Jag tycker du först skall kontakta soc om du vill men i annat fall kan vi diskutera hur vi kan få pappan ur världen mer permanent via pm...risken finns ju att han skärper sig och börjar kräva rättigheter annars och det vore ju tråkigt. Kom ihåg att barnet har rätt till en saftig barnpension vid en förälders frånfälle.....


Om du hade läst tråden så hade du sett att tråden skapades av en anledning, men pga en händelse med pappan så ändrade den sig.
Så nej, ja behöver inge ryggdunk.
Jag vill absolut inte få pappan permanent ur barnets liv, det är inte bra för någon inblandad.
Ja hoppas verkligen att han skärper sig, då delar ja gladeligen på både umgänge och ansvar, men det är mer troligt att ja vinner storvinsten på lotto.
Citera
2016-05-10, 19:11
  #77
Medlem
Kan det vara så att du inte är skarpaste kniven i lådan heller?

Vad som framkommit i tråden är att din föredetta, far till ditt barn, fått det sämre ställt ekonomiskt och flyttat hem till sina föräldrar. Dessa anser att det är okej att han bor hemma och inte betalar hyra. Du vill att exet ska gå till soc. Newsflash: du har inte med saken att göra. Vad de väljer att göra är deras ensak.

Han kissar på sig. Utgår från att du sett detta hända mer än en gång och då han är nykter. Är det så är det förunderligt att han inte söker hjälp för det. Eller så har han gjort det men tycker, åter igen, att du inte har med saken att göra. Det är inte heller något tecken på att han är efterbliven.

Han har erkänt att han tar steroider, ptja då borde han bli speedad istället för seg och vara långsamt säger jag med min limiterade erfarenhet av droger. I ärlighetens namn låter det som något han sagt för att få tyst på dig. Inget tyder på att det är det om något han tar. Kankse får han redan psykofarma om han nu är deprimerad, men tycker att du inte har med det att göra.

Alternativet är att han svarar långsamt och kissar på sig med mera för att han är efterbliven som du tror. Vilket betyder att du inte är speciellt smart som inte upptäckte det då ni var tillsammans. Möjligtvis för att du är efterbliven du med. Vad jag vet är det inte möjligt att bli efterbliven på några år i vuxen ålder, men jag kan ha fel. Kanske har han sniffat nåt som bränt ut hans små grå?

Summa kardemumma har du ändå inte presenterat något som visar att han inte ska få ha umgängesrätt med sin son.

Vad gör det om de ses några timmar då och då, där du är med. Du verkar ju dessutom lita på hans föräldrar. Om han nu är deprimerad låt honom lösa det själv utan dina turer till soc mm, låt honom träffa sin son så länge han inte är hög.
Citera
2016-05-10, 20:28
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Kan det vara så att du inte är skarpaste kniven i lådan heller?

Vad som framkommit i tråden är att din föredetta, far till ditt barn, fått det sämre ställt ekonomiskt och flyttat hem till sina föräldrar. Dessa anser att det är okej att han bor hemma och inte betalar hyra. Du vill att exet ska gå till soc. Newsflash: du har inte med saken att göra. Vad de väljer att göra är deras ensak.

Han kissar på sig. Utgår från att du sett detta hända mer än en gång och då han är nykter. Är det så är det förunderligt att han inte söker hjälp för det. Eller så har han gjort det men tycker, åter igen, att du inte har med saken att göra. Det är inte heller något tecken på att han är efterbliven.

Han har erkänt att han tar steroider, ptja då borde han bli speedad istället för seg och vara långsamt säger jag med min limiterade erfarenhet av droger. I ärlighetens namn låter det som något han sagt för att få tyst på dig. Inget tyder på att det är det om något han tar. Kankse får han redan psykofarma om han nu är deprimerad, men tycker att du inte har med det att göra.

Alternativet är att han svarar långsamt och kissar på sig med mera för att han är efterbliven som du tror. Vilket betyder att du inte är speciellt smart som inte upptäckte det då ni var tillsammans. Möjligtvis för att du är efterbliven du med. Vad jag vet är det inte möjligt att bli efterbliven på några år i vuxen ålder, men jag kan ha fel. Kanske har han sniffat nåt som bränt ut hans små grå?

Summa kardemumma har du ändå inte presenterat något som visar att han inte ska få ha umgängesrätt med sin son.

Vad gör det om de ses några timmar då och då, där du är med. Du verkar ju dessutom lita på hans föräldrar. Om han nu är deprimerad låt honom lösa det själv utan dina turer till soc mm, låt honom träffa sin son så länge han inte är hög.

Du vet lite väl lite om omständigheterna för att kunna dra de slutsatserna du har gjort

Om intresset är väldigt stort hos dig så kan vi ta det på pm. Är trött på att förklara mig här, och ju mer ja skriver om mitt liv,desto mer troligt är det att någon känner igen mig. Vill gärna fortsätta vara anonym
Citera
2016-05-10, 20:41
  #79
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadaa.2015
Om du hade läst tråden så hade du sett att tråden skapades av en anledning, men pga en händelse med pappan så ändrade den sig.
Så nej, ja behöver inge ryggdunk.
Jag vill absolut inte få pappan permanent ur barnets liv, det är inte bra för någon inblandad.
Ja hoppas verkligen att han skärper sig, då delar ja gladeligen på både umgänge och ansvar, men det är mer troligt att ja vinner storvinsten på lotto.

Jag är bara uppriktigt orolig. Om någon som stavar inkonsekvent på talspråk som du gör mot förmodan skulle upptäcka att nån annan är efterbliven så måste det ju ligga minst en hjärntumör av en fotbolls storlek bakom. Kanske det är bäst att bara låta han somna in.
Citera
2016-05-10, 21:04
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag är bara uppriktigt orolig. Om någon som stavar inkonsekvent på talspråk som du gör mot förmodan skulle upptäcka att nån annan är efterbliven så måste det ju ligga minst en hjärntumör av en fotbolls storlek bakom. Kanske det är bäst att bara låta han somna in.

Jag skriver på min mobil, i en tråd på flashback.. Och du tror jag bryr mig om hur korrekt och rättstavat det blir?

Jag är dock också väldigt orolig över situationen
Citera
2016-05-11, 09:45
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tadaa.2015
Du vet lite väl lite om omständigheterna för att kunna dra de slutsatserna du har gjort

Om intresset är väldigt stort hos dig så kan vi ta det på pm. Är trött på att förklara mig här, och ju mer ja skriver om mitt liv,desto mer troligt är det att någon känner igen mig. Vill gärna fortsätta vara anonym

Nej tack, jag vill inte ha något pm. Jag gjorde en genomgång av det du berättat, det enda vi vet är egentligen att han bor hos sina föräldrar och har problem med blåsan. Möjligtvis går han på gym och är lite småkorkad, därför har han köpt steroider.

Att du inte framhåller eller tillbakavisar något av det jag skriver visar att mina gissningar förmodligen är rätt.

Går killen igenom en tuff 30-års kris så adderar du snarare till problemet än hjälper till.

I övrigt fattar jag inte vad han gör fel med barnet. Han lär det inte "sociala koder" säger du. Vad är det? Hur mycket kan han överhuvudtaget påverka sitt barn om de bara ses några timmar då och då eller barnet sover över hos farmor och farfar en helg? Inget mer än visa en fars kärlek. Vad gör han kletar snorkråkor på väggen och sitter i ett hörn och säger "höhö"? Eller är han bara allmänt slö och sitter och spelar tv-spel med ungen?

Knarkar han är det inte bra, råkar han ha problem med urinröret för tillfället så är det tyvärr inget som du kan ta upp med soc för att få honom stämplad som olämplig förälder...
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback