Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-22, 15:29
  #1
Medlem
Hej!

Vi har blivit erbjudna att byta vår 2:a på Hägerstensåsen mot en jättefin och stor 3:a i Sköndal för rimlig hyra. Nu behöver vi lite hjälp då många tycker att vi "byter ner oss" i område om vi tar detta byte. Vi vet att Åsen generellt sett har högre status, men hur mycket ska man gå på det? Är Sköndal verkligen så dåligt? Hjälp!
Citera
2016-05-22, 16:39
  #2
Medlem
sköndal är inget värsting område.. men under min uppväxt va där en del små nassar /rassar.. de som är de sämsta mot åsen är ju att de saknar tunnelbanna..
Citera
2016-05-22, 17:42
  #3
Medlem
Conchas avatar
Sköndal är hur lugnt som helst. Många gamlingar som bor där. Nära till skog och sjö. Bussarna suger dock men om man har bil är det säkert nice!
Citera
2016-05-23, 19:27
  #4
Medlem
xorizovs avatar
Nu var det i och försig länge sedan jag bodde i Sköndal, 1990. Men vad jag kan komma ihåg var det väl för det mesta lungt. Som någon tidigare påpekade är det mest negativa med Sköndal att det inte finns någon tunnelbana utan bara buss som går till endera Hökarängen eller till Farsta. Det som är positivt med Sköndal är närheten till Farsta och butikerna som finns där och närheten till natur och vatten. Om någon undrar var någonstans jag bodde så var det på Stiftelsen Stora Sköndals område.
Citera
2024-05-12, 10:46
  #5
Medlem
Vi bor idag i stan och har nyligen fått barn.

Vi funderar på att flytta till Sköndal pga närheten till natur, bad och för att det verkar vara mycket svenska/integrerade barnfamiljer som bor där. Vi har varit på besök två gånger och promenerat runt Norra Sköndal - Sköndal centrum och fått ett väldigt bra intryck. Det finns dock två stora orosmoln jag funderar över:

Första gången vi var där såg vi 4st kamphundar. Är det mkt kamphundar i Sköndal?

Lägenhetspriserna ligger runt 40 000kr/kvm vilket är vad det kostar i ”bättre” delarna av Rinkeby. Hur kan det vara så låga priser, vad är det vi missar!?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback