Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 00:59
  #1
Medlem
Hej!

Jag upptäckte fel i min NE-bilaga för taxeringsår 2015. Och ska därför skicka in en självrättning/omprövning med en NE-bilaga bifogad. Så detta är första gången som jag fyller i NE på blankett, brukar annars göra det på nätet. Så jag har ett par frågor,och undrar även om det jag gjort hitills är rätt. Mitt företag var relativt inaktivt under detta år så jag hoppas att det ska vara ganska lätt.

Jag har fyllt i allt på sida 1, dvs. den sida som är likadan som det förenklade bokslutet (enskild firma) och sitter nu med sida 2.

- I ruta R12 har jag fyllt i årets resultat -2554SEK.
- Jag har sedan fyllt i 0 hela vägen ner till R24.
- I R24 har jag fyllt i outnyttjat underskott på -5438SEK
- Jag har sedan fyllt i 0 hela vägen ner till R29
- R29 Överskott/Underskott före räntefördelning, vad fyller jag i här? årets underskott dvs -2554SEK eller det totala underskottet på -7992SEK?
- R30 Positiv Räntefördelning, har ingen fyller i 0
- R31 Negativ Räntefördelning, denna är frivillig så länge som beloppet är undet 50 000SEK fyller i 0.
- R32 Återföring av periodiseringsfond, vad är detta? vad fyller ja i här?
- R33 Överskott/Underskott före avsättning till periodiseringsfond, vad är detta vad fyller jag i här?
- R34 Avsättning till periodiseringsfond, har inget överskott fyller i 0
- R35 Överskott/Underskott före ökning av periodiseringsfond, vad fyller jag i här? -7992SEK?
- R36 Ökning av periodiseringsfond, fyller i 0
- R37 Minskning av periodiseringsfond, fyller i 0
- Fyller i 0 i R38 till R41 (Pensionspremier etc)
- R42 Överskott/Underskott, antar att jag fyller i även -7992SEK även här? (Osäker)
- Fyller i 0 i R43 till R46 (Egen avgifter etc)

- R47 Överskott, har inget fyller i 0
- R48 Underskott, fyller i -7992SEK, men så står det även "Överförs till INK1 sidan 2, p. 10.1 eller 10.4, Vad är INK1 respektive 10.1 och 10.2?

- Övriga uppgifter 7 - Ersättningsfonder vid beskattningsårets utgång. Vad är detta och vad ska fyllas i här?

Tacksam för all hjälp, blir alldeles snurrig av alla dess rutor.
Citera
2016-06-17, 18:36
  #2
Medlem
Ingen som vet? Skulle egentligen ringt skatteverket ang detta. Men det var så lång telefon-kö att jag tänkte att jag säkert får svar snabbare här, men verkar inte så :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback