Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-06-18, 09:14
  #25
Medlem
Bonnatorps avatar
Då jag är en snåljude av kolossala mått så har jag aldrig riktigt haft luktproblemet då det löst sig lite av sig självt; röken ska nämligen inte vara och härja på tröjärmar, mössor, husdjur och dylik skit, utan den ska i största fysiskt möjliga utsträckning vara nere i lungorna eller så låter man bli att tända.

Enda undantaget är väl då vänstertummen som om möjligt luktar mer än andedräkten då den får ansvara för att ge duktig turbulens i pipan samt att släcka den mellan blossen. Att man får grövre skinn där är förstås bara en bonus från gud så att man kan ta ännu längre bloss med ännu bättre turbulens i koppen

Tyckte mig höra någon husmorspundarknep gång för ett tag sedan att det var något man skulle smörja ett tunt lager över händerna (och kavla upp ärmarna förstås) innan man rökte så försvann all lukt när de tvättas efteråt, men minns inte exakt vad det var.
Har för mig det var någon hyggligt vanlig grej att ha hemma, typ matolja eller banan eller något åt det hållet.
Citera
2016-06-18, 12:49
  #26
Medlem
KeithLemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Då jag är en snåljude av kolossala mått så har jag aldrig riktigt haft luktproblemet då det löst sig lite av sig självt; röken ska nämligen inte vara och härja på tröjärmar, mössor, husdjur och dylik skit, utan den ska i största fysiskt möjliga utsträckning vara nere i lungorna eller så låter man bli att tända.

Enda undantaget är väl då vänstertummen som om möjligt luktar mer än andedräkten då den får ansvara för att ge duktig turbulens i pipan samt att släcka den mellan blossen. Att man får grövre skinn där är förstås bara en bonus från gud så att man kan ta ännu längre bloss med ännu bättre turbulens i koppen

Tyckte mig höra någon husmorspundarknep gång för ett tag sedan att det var något man skulle smörja ett tunt lager över händerna (och kavla upp ärmarna förstås) innan man rökte så försvann all lukt när de tvättas efteråt, men minns inte exakt vad det var.
Har för mig det var någon hyggligt vanlig grej att ha hemma, typ matolja eller banan eller något åt det hållet.


Om du är sådan snåljude bör du röka ur en bucket. Pipa är slöseri om man är såpass snål.
Citera
2016-06-18, 16:29
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Då jag är en snåljude av kolossala mått så har jag aldrig riktigt haft luktproblemet då det löst sig lite av sig självt; röken ska nämligen inte vara och härja på tröjärmar, mössor, husdjur och dylik skit, utan den ska i största fysiskt möjliga utsträckning vara nere i lungorna eller så låter man bli att tända.

Enda undantaget är väl då vänstertummen som om möjligt luktar mer än andedräkten då den får ansvara för att ge duktig turbulens i pipan samt att släcka den mellan blossen. Att man får grövre skinn där är förstås bara en bonus från gud så att man kan ta ännu längre bloss med ännu bättre turbulens i koppen

Tyckte mig höra någon husmorspundarknep gång för ett tag sedan att det var något man skulle smörja ett tunt lager över händerna (och kavla upp ärmarna förstås) innan man rökte så försvann all lukt när de tvättas efteråt, men minns inte exakt vad det var.
Har för mig det var någon hyggligt vanlig grej att ha hemma, typ matolja eller banan eller något åt det hållet.

Varför är du dumsnål då och inte införskaffar en vaporizer? ingenting går till förlust & du behöver mindre material.
Citera
2016-06-18, 16:37
  #28
Medlem
delta9thcs avatar
pipa är nog det snålaste sättet att röka på. packa bara det du får i dig i en lunga bara...
Citera
2016-06-19, 10:11
  #29
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithLemon
Om du är sådan snåljude bör du röka ur en bucket. Pipa är slöseri om man är såpass snål.
Så du menar att jag ska köra wake 'n bake med en hink?
Lär ju inte få lovligt hög tolerans på det

Citat:
Ursprungligen postat av wt7
Varför är du dumsnål då och inte införskaffar en vaporizer? ingenting går till förlust & du behöver mindre material.
Har redan lagt tillräckligt med slantar på en vanlig nikotinvape senaste tiden, så tror nog jag väntar lite om jag ska ta det så seriöst. Dessutom är det trevligt att ha lite skrap kvar när det krisar.
Annars finns det ju nåt tillbehör med 510-gänga som ska fungera på en vanlig mod och kunna ta grönt, kostade inte så fasligt mycket heller.

Testade för övrigt köra en bit brunt istället för bommul i min RDA, blev en helt klart godkänd nödlösning
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2016-06-19 kl. 10:14.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback