Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 17:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Möjligt. Jag har dock aldrig reflekterat över tobakslukt på någon andedräkt vare sig när jag själv varit rökare eller annars.
Har dessutom bott en månad med en person som rökte hasch men inte tobak utan att känna någon lukt på andedräkten.
Nu ska väl tilläggas att jag inte går runt och luktar på folks andedräkt.. men det har hänt att jag verkligen känt att det luktat gräs om andedräkten när jag pratat med folk. .det har aldrig skett med vare sig tobak eller hasch.

Nej det har du rätt i, det går ju bort på någon enstaka minut med hasch - men om man blandar med tobak tror jag inte någon annan känner skillnad. Iaf - tobak är skit att blanda med, förstör lungor mer än något annat
Citera
2016-06-17, 17:32
  #14
Medlem
Jag har aldrig känt doften ifrån kläder och liknande.
Det enda jag känt är om någon glömt stänga sin påse ordentligt.
Citera
2016-06-17, 17:34
  #15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Enkelt kan man väl säga att hasch luktar distinkt men rätt kort när det gäller både tid och avstånd.
Gräs luktar (ofta) mycket mer, känns på betydligt längre avstånd och lukten sitter i längre.
Citera
2016-06-17, 18:36
  #16
Medlem
Rullar man med tobak så tar tobaken över lukten, och du luktar tobak som stannar kvar i kläder.

Men jag tror inte ren gröning stannar kvar i kläder?

Jag rullade med tobak när jag började röka CB, men slutade ganska tidigt och gick över till ren gröning. Jag har inte känt att det luktat om kläderna sen dess..
Hasch har jag ingen aning, kanske luktar mer eller mindre.. Det luktar iaf mer kemiskt.
Citera
2016-06-17, 19:15
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Rullar man med tobak så tar tobaken över lukten, och du luktar tobak som stannar kvar i kläder.

Men jag tror inte ren gröning stannar kvar i kläder?

Jag rullade med tobak när jag började röka CB, men slutade ganska tidigt och gick över till ren gröning. Jag har inte känt att det luktat om kläderna sen dess..
Hasch har jag ingen aning, kanske luktar mer eller mindre.. Det luktar iaf mer kemiskt.

Som jag redan påpekat tidigare i tråden bör dina ärmar stinka gräs. Det gör i alla fall alltid mina jackor då jag jämt måste tvätta dem.
Citera
2016-06-17, 21:56
  #18
Medlem
blueskyhighs avatar
Ställde frågan i drogakuten utan större respons och hoppas på lite bättre respons här om det är okej att jag lånar din tråd TS?

Nu är jag givetvis fullt medveten om att alla människor är olika och det är svårt för någon att ge ett 100% svar men jag behöver bara lite lugnande ord (förhoppningsvis)..

Kön: Man
Ålder: 25
Vikt: 75 kg
Längd: 180 cm
BMI: 23,4
Kroppsfett: 20,1%
Metabolisk ålder: 31
Viloförbränning: 1794 kcal

Vissa siffror där kanske är helt irrelevanta men valde att inkludera dem. Den kroppsscanningen gjordes för cirka 25 dagar sedan så stämmer ganska bra. Dock tränat 2 ggr/veckan efter den så fått upp lite flås.

Problemet är nu detta: Natten mellan den 5e och 6e juni (natten mot nationaldagen) så rökte jag två bloss på en pipa, gräset var hemmaodlat. Jag kände dock ingen direkt "berusningseffekt" av det hela utan kände mig ganska normal, gick dock och sov ganska kort efter röktillfället.

Innan det röktillfället var det flertalet månader sedan jag rökte senast, minns inte ens senaste gången.. Förra sommaren minns jag dock..

Detta kanske låter jävligt löjligt men är så nojjig eftersom det är mycket som står på spel.

Skall på måndag (20e juni) alltså 15 dagar efter mina två bloss ur pipa göra ett urinprov för en arbetsanställning. Är jag helt dum i huvudet som nojjar eller?

Stort tack på förhand!

Mvh
Citera
2016-06-17, 22:02
  #19
Medlem
KeithLemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueskyhigh
Ställde frågan i drogakuten utan större respons och hoppas på lite bättre respons här om det är okej att jag lånar din tråd TS?

Nu är jag givetvis fullt medveten om att alla människor är olika och det är svårt för någon att ge ett 100% svar men jag behöver bara lite lugnande ord (förhoppningsvis)..

Kön: Man
Ålder: 25
Vikt: 75 kg
Längd: 180 cm
BMI: 23,4
Kroppsfett: 20,1%
Metabolisk ålder: 31
Viloförbränning: 1794 kcal

Vissa siffror där kanske är helt irrelevanta men valde att inkludera dem. Den kroppsscanningen gjordes för cirka 25 dagar sedan så stämmer ganska bra. Dock tränat 2 ggr/veckan efter den så fått upp lite flås.

Problemet är nu detta: Natten mellan den 5e och 6e juni (natten mot nationaldagen) så rökte jag två bloss på en pipa, gräset var hemmaodlat. Jag kände dock ingen direkt "berusningseffekt" av det hela utan kände mig ganska normal, gick dock och sov ganska kort efter röktillfället.

Innan det röktillfället var det flertalet månader sedan jag rökte senast, minns inte ens senaste gången.. Förra sommaren minns jag dock..

Detta kanske låter jävligt löjligt men är så nojjig eftersom det är mycket som står på spel.

Skall på måndag (20e juni) alltså 15 dagar efter mina två bloss ur pipa göra ett urinprov för en arbetsanställning. Är jag helt dum i huvudet som nojjar eller?

Stort tack på förhand!


Mvh


Oroa dig inte två bloss kommer inte synas om du inte röker väldigt ofta annars. Sen lär du ju inte få pissa under arbetsintervjun heller.
Citera
2016-06-17, 22:28
  #20
Medlem
blueskyhighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithLemon
Oroa dig inte två bloss kommer inte synas om du inte röker väldigt ofta annars. Sen lär du ju inte få pissa under arbetsintervjun heller.

Jag hoppas inte dessa två bloss skall kunna ge utslag.. Röker väldigt väldigt sällan annars.. Oftast 5-6 månader mellan gångerna.. Jag har redan ett bestämt urinprov som skall lämnas på måndag morgon.. Tack för ditt snabba svar KeithLemon!

Trevlig helg!
Citera
2016-06-17, 23:43
  #21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Enkelt kan man väl säga att hasch luktar distinkt men rätt kort när det gäller både tid och avstånd.
Gräs luktar (ofta) mycket mer, känns på betydligt längre avstånd och lukten sitter i längre.
Att det sitter i längre, är inte så jag upplever det.
Har man rökt tobak, så kan man känna detta bra mycket på morgonen.
Men cannabis så brukar det bara ta någon timme.

Men det luktar betydligt mer när det luktar, den saken är mycket klar.
Det tycker inte en del, och vet inte hur det är med deras luktsinne som inte känner detta.
Sen är mitt luktsinne lite väl bra, men så starkt som det luktar så ska det inte hindra att alla ska känna lukten.
__________________
Senast redigerad av klyban 2016-06-17 kl. 23:54.
Citera
2016-06-17, 23:54
  #22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueskyhigh
Ställde frågan i drogakuten utan större respons och hoppas på lite bättre respons här om det är okej att jag lånar din tråd TS?

Nu är jag givetvis fullt medveten om att alla människor är olika och det är svårt för någon att ge ett 100% svar men jag behöver bara lite lugnande ord (förhoppningsvis)..

Kön: Man
Ålder: 25
Vikt: 75 kg
Längd: 180 cm
BMI: 23,4
Kroppsfett: 20,1%
Metabolisk ålder: 31
Viloförbränning: 1794 kcal

Vissa siffror där kanske är helt irrelevanta men valde att inkludera dem. Den kroppsscanningen gjordes för cirka 25 dagar sedan så stämmer ganska bra. Dock tränat 2 ggr/veckan efter den så fått upp lite flås.

Problemet är nu detta: Natten mellan den 5e och 6e juni (natten mot nationaldagen) så rökte jag två bloss på en pipa, gräset var hemmaodlat. Jag kände dock ingen direkt "berusningseffekt" av det hela utan kände mig ganska normal, gick dock och sov ganska kort efter röktillfället.

Innan det röktillfället var det flertalet månader sedan jag rökte senast, minns inte ens senaste gången.. Förra sommaren minns jag dock..

Detta kanske låter jävligt löjligt men är så nojjig eftersom det är mycket som står på spel.

Skall på måndag (20e juni) alltså 15 dagar efter mina två bloss ur pipa göra ett urinprov för en arbetsanställning. Är jag helt dum i huvudet som nojjar eller?

Stort tack på förhand!

Mvh
Normalt 2-7 dagar efter ett enstaka röktillfälle(Källa:RMV och gäller metaboliter i spårbara mängder i urin)
Citera
2016-06-18, 00:52
  #23
Medlem
Häng ut kläderna så löser det sig.
Citera
2016-06-18, 00:59
  #24
Medlem
yessyys avatar
Luktar rätt intensivt i några minuter. Men efter typ 10 min så tror jag knappt att man känner något, förutom vanlig tobaksrök.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback