Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-03, 15:37
  #1
Medlem
buttnutters avatar
Jag söker någon tobaksvariant som är kraftig och har hög nikotinhalt, gärna något som rinner och bränner härligt i svalget. Jag har provat beställa hem exempelvis Red Man i förhoppning om att få något alldeles extra. Dessvärre har det bara smakat sött och sliskigt. Usch!

Tips på något intressant man kan beställa hem? Ju ohälsosammare desto bättre. Vill helst inte beställa från utlandet, men om det är den enda lösningen blir jag väl tvungen.
Citera
2016-07-03, 16:22
  #2
Medlem
SpottaSlems avatar
Pröva någon plug, stark och fin tobak oftast.
Citera
2016-07-03, 18:54
  #3
Medlem
TobaksHasses avatar
Det där var lite lurigt.. Låter lite som ett kinderägg (om du frågar mig). Någon tobak som har höga halter av Nikotin..

I ärlighetens namn är dom ofta inte så väldigt aromatiska utan väldigt "platta" i sin smak.

Men en tobak som river i halsen kan vara Latakia (som är en röktorkad orient tobak) annars skulle nästan vilken röktorkad/eldtorkad tobak som hälst kunna orsaka ett riv i halsen.
Men försök hur som helst sattsa på en mörk(are) tobaks variant..

Det finns gott om tobak som innehåller "höga halter" nikotin men den starkaste jag vet som används industriellt är Perique (som är en variant men främst en metod att bereda tobaken på)..
__________________
Senast redigerad av TobaksHasse 2016-07-03 kl. 18:57.
Citera
2016-07-03, 19:17
  #4
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Det där var lite lurigt.. Låter lite som ett kinderägg (om du frågar mig). Någon tobak som har höga halter av Nikotin..

I ärlighetens namn är dom ofta inte så väldigt aromatiska utan väldigt "platta" i sin smak.

Men en tobak som river i halsen kan vara Latakia (som är en röktorkad orient tobak) annars skulle nästan vilken röktorkad/eldtorkad tobak som hälst kunna orsaka ett riv i halsen.
Men försök hur som helst sattsa på en mörk(are) tobaks variant..

Det finns gott om tobak som innehåller "höga halter" nikotin men den starkaste jag vet som används industriellt är Perique (som är en variant men främst en metod att bereda tobaken på)..

Du pratar alltså om pip- och cigarrtobak? Har du själv provat att tugga något liknande? Kinderägg var rätta ordet...
Citera
2016-07-03, 19:49
  #5
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Du pratar alltså om pip- och cigarrtobak? Har du själv provat att tugga något liknande? Kinderägg var rätta ordet...
Ja och nej måste jag säga, då jag tuggar på bitar av bladen innan jag gör snus (skvallrar lite om vad som passar ihop med vad). Men tuggtobak har jag "bara" gjort en gång hittills.
Ja med kinderägg menade jag att du önskar tre saker som inte är helt lätt att kombinera..
*smakrik.
*hög Nikotinhalt.
*så hälsosamt som möjligt.

-Naturellt har få smakrika varianter hög nikotinstyrka.

Dessutom har varianter med höghalt nikotin ofta även höga halter av andra "alkaloider" och är därför lite mer tveksamma..

Perique går utmärkt att bereda snus på och borde därför funka rätt bra att göra tuggtobak på också.

Jo en sak till Dark-air varianter innehåller ofta mer nikotin än tex Brightleaf, kan vara bra att veta då dom även smakar mer!
Men sen har man modifierat många till LN,LA osv vilket gör att du faktiskt kan köpa en Mörk tobak som har väldigt lite nikotin (fast du kan ju även köpa en Brightleaf med väldigt låg halt)..
Citera
2016-07-09, 14:58
  #6
Avstängd
odens siberia kanske hade varit något för dig.
Citera
2016-07-09, 21:30
  #7
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Picanell
Citera
2016-07-10, 01:35
  #8
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Picanell

Picanell är gott men inte starkt. Har själv (nog) inte använt det sen 80-talet.

Edit: Visste knappt den finns kvar men såg nu att den säljs i dosor och finns som smaksatt. Tycker det är synd då den ursprungliga förpackningen var klassisk. Picanell var den andra produkt av detta slag jag använde efter Gold River.
__________________
Senast redigerad av Gameplayer 2016-07-10 kl. 01:40.
Citera
2016-07-25, 13:13
  #9
Medlem
marcuskars avatar
Grov Stark Portion är väl det du söker ungefär
Citera
2016-08-04, 20:58
  #10
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcuskar
Grov Stark Portion är väl det du söker ungefär
Åh herre du måste skoja.
Du söker efter lössnus, då det rinner mer. Exempel på det är General extra strong lös. Den rinner och är relativt stark i smaken! Gillar inte General men du kanske gillar den då den passar in på dina kriterier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback