Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 14:58
  #1
Medlem
Om detta liv vi lever i var ett spel, skulle ni börja leva annorlunda än vad ni gjort hittils?
Att alla andra människor är "bara" AI.
Ingenting ändras dock, Du får fortfarande smärta av att skada dig, och dör du i spelet så dör du "IRL" också.
Finns inget sätt att "vinna".
Du har på ett simpelt sätt att se på saken.. bytt ut ditt riktiga liv för att istället leva ditt liv i detta spel som du är i nu.
Typ som Matrix filmen.

Tänkte på detta medans jag såg på en film som heter Level up (2016) och har inte sett klart den ännu men har vaknade upp ifrån att ha blivit drogad och han trodde han var fortfarande i dett riktiga livet men han är igentligen i ett spel nu.

Han valdes för att han är jätte bra på att spela spel, dödar alla och vinner hela tiden... fast i detta verkliga spel han är nu i utan att veta det är han värsta rädd och vågar inte göra någonting.. värsta loser.
Citera
2016-09-17, 15:22
  #2
Medlem
saraandersson222s avatar
Just nu, nej. Jag är ganska nöjd med mitt liv. Allt är lite som en film just nu, älskar det !!
Citera
2016-09-17, 15:48
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Alltså om livet är spel, illusion, dröm eller vadsom spelar liksom ingen roll egentligen. The stakes are the same. Det är allt som finns eller allt vi vet finns. Sålänge man inte kan f5 och f9:a(quicksave, quickload) så förändrar det inte piss. Reglerna är ju till och med de samma.

Skulle jag vara medveten om att livet var ett spel hade jag bara försökt förtränga det och köra på. På samma sätt som jag håller mig borta från solipsism(vilket jag tycker du anspelar på) för att även om det kan vara så och även om det skulle vara så, tjänar jag absolut noll på att tro/veta detta.

Som sagt. If the stakes are the same and the rules the same I dont see how it would change the game.

Livet är redan bara ett jävla spel.

Edit: Men våra powerupps är olagliga..
Citera
2016-09-17, 16:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow

Edit: Men våra powerupps är olagliga..

Alltså, svär.. finns ju inte en enda person i Sverige som inte går på droger :S
Inget emot personer som gör det dock fast det gör det himmla svårt att passa in om man är en person som inte tar droger.

Kommer ihåg att jag läste för några år sedan att det är över 50% av USA's befolkning som röker cannabis.
Nu är ju det den mildaste av alla droger så har inte lika stor betydelse men iaf.. och man kan ju anta att sifrran är också högre eftersom inte många kommer erkänna dom röker weed under usa's war against drugs. Och nu när det börjar bli lagligt så kommer siffran öka ännu mera. magic shrooms är lagligt i någon stat, kanske var det texas eller nånstans dära. Kolla bara på hollywood, finns väll inte en enda nykter person dära? När droger blir lagligt kommer ju det bli som alkohol eller kaffe. Kanske arbetsplatsen bjuder på gratis kokain varje dag ist för kaffe.

Inte hört tallas om solipism btw, läser inte mycket sådana hära teori diskussioner faktist.
Jag tror inte heller på att det är så hära livet fungerar.. bara en intressant tanke.
__________________
Senast redigerad av alltidsammavisa 2016-09-17 kl. 16:11.
Citera
2016-09-17, 16:12
  #5
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
Alltså, svär.. finns ju inte en enda person i Sverige som inte går på droger :S
Inget emot personer som gör det dock fast det gör det himmla svårt att passa in om man är en person som inte tar droger.

Kommer ihåg att jag läste för några år sedan att det är över 50% av USA's befolkning som röker cannabis.
Nu är ju det den mildaste av alla droger så har inte lika stor betydelse men iaf.. och man kan ju anta att sifrran är också högre eftersom inte många kommer erkänna dom röker weed under usa's war against drugs. Och nu när det börjar bli lagligt så kommer siffran öka ännu mera. magic shrooms är lagligt i någon stat, kanske var det texas eller nånstans dära. Kolla bara på hollywood, finns väll inte en enda nykter person dära?

Inte hört tallas om solipism btw, läser inte mycket sådana hära teori diskussioner faktist.
Jag tror inte heller på att det är så hära livet fungerar.. bara en intressant tanke.

Du går väldigt off topic på din egen tråd här. Det där med powerupps var bara ett litet skämt i slutet.

Solipsism är däremot sjukt relevant här. Med tanke på att du funderar på de här grejerna borde du definitivt kolla upp solipsism. Betvivlar att jag kan förklara det bättre än det redan är förklarat om du googlar lite.

Men låt oss inte snacka narkotikapolitik i filosofi. Det har väldigt lite med trådstarten att göra.
Läs på om solipsism men snöa inte in på det, det är en intellektuell återvändsgränd. Men väldigt bra att känna till.
__________________
Senast redigerad av Drinkycrow 2016-09-17 kl. 16:14.
Citera
2016-09-17, 21:17
  #6
Medlem
Det man gör i detta livet spelar lika stor roll som det man gör i ett TV-spel, fast med större konsekvenser. Om man däremot "respawnade" skulle jag leva livet fullt ut och skita blott i allt.
Citera
2016-10-14, 19:58
  #7
Medlem
Man spelar ända fram tills man dör av ålders relaterade orsaker. Man ger sig aldrig. Det enda som räknas är vinst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback