Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-14, 19:19
  #1
Medlem
Fat bastards avatar
Jag är inte så värst bra på (eller intresserad av) paraboler, dekodrar och allt därkring. Men när jag köpte hus var jag tvungen att skaffa mig ett Canal digital paket enbart för att kunna se på formel-1 på tv4.

Men naturligtvis skall formel-1 nästa år sändas i viasats regi istället och här står jag som ett fån.
Nu undrar jag; måste jag köpa ett nytt parabolpaket med dekoder och allt, och därtill ett viasatpaket med en hel massa skitkanaler för att kunna se tv3 nästa år?
Eller kan man nyttja befintlig utrustning och bara köpa ett programkort från viasat för att kunna se detta?

Min arbetskamrat påstår att han sett någon form av kort som gör att du kan se enbart tv3 på canal digitalboxen.
har han rätt, eller är det som vanligt bara skitprat från honom?

Tilläggas bör att jag inte efterfrågar nå'n form av piratkort.

(ovanstånde tillägg riktar sig till berörd moderator)
Citera
2005-12-14, 20:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard

Min arbetskamrat påstår att han sett någon form av kort som gör att du kan se enbart tv3 på canal digitalboxen.
har han rätt, eller är det som vanligt bara skitprat från honom?

Skitprat.

Då Canal Digital använder Conax och Viasat NDS/Videoguard så funkar inte det.

Enda sättet blir till att teckna ett Viasat abonnemang, borde gå att få ett Viasat Bas (99:-/mån) med 24 mån bindning och därmed få hårdvaran på köpet.
Citera
2005-12-14, 21:03
  #3
Medlem
Men det finns väl box som klarar båda korten? Men det kanske var till den gamla kodsystemet som Viasat hade?
Citera
2005-12-15, 11:39
  #4
Medlem
Strong SRT-8700 klara av både Conax och NDS, dock så är den ej godkänd av någon av operatörerna så det blir till att teckan ab. med godkända mottagare och sedan köpa denna osubventionerad.
Citera
2005-12-17, 23:33
  #5
Medlem
jallaballas avatar
Canal Digital sålde ett tag digitalboxar som kunde hantera de digitala marksändningarna också, dvs boxer. Sedan sa de att man kunde se på bl a trean med deras abonemang. Viasat gillade inte detta och boxer införde krav på kort för att kunna se viasats kanaler över marknätet. Så Canal Digital sålde nya boxar som hanterade dubbla kort, dvs även boxers kort och vips kunde man se på viasats marksända kanaler via boxer.
Citera
2005-12-18, 20:05
  #6
Medlem
Ja, men då till kostnaden av ett abbonemang hos Canal Digital (189 kr i månaden), samt ett abbonemang som utöver trean och ztv har i stort sett samma kanaler (159 kr i månaden). Och sen tillkommer kortavgifter osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback